Na zo'n 2,5 jaar lang niet meer in de gym te zijn geweest en vooral heb lopen genieten van het Amsterdamse studentenleven is het tijd voor CHANGE! Ik ben 2 maanden weer begonnen met een FB schema (3 x per week) en wil in het nieuwe jaar (na een de-load week in Tyrol ^^) beginnen met een 3 daags split schema. Hieronder mijn FB schema van de afgelopen tijd:
Squat
Bench Press
Machine Row (met handen horizontaal)
Machine Press
Lat Pulldown
Supersetje Biceps Triceps
Abs
Ik heb ervoor gekozen me te concentreren op de compounds en heb pas na 4 weken de biceps/triceps toegevoegd. Nu ontbreekt er uiteraard één belangrijke oefening: de Deathlift. Hier heb ik mij nog niet aan durven wagen daar ik een fractuur heb in mijn 2e lumbale wervel. Sowieso dus geen oefening waarin ik m'n onderrug expliciet belast (wel met squat een beetje). Hiervoor ga ik begin januari ook naar de Orthopeed, dus fingers crossed dat ik hopelijk wel weer m'n onderrug mag belasten!!
Nu wil ik in 2011 naar een 3 daags split schema toe en zag dat Marnop laatst een mooie had geplaatst; hier met wat aanpassingen en geen deadlift:
MAANDAG
Benen
Squat
Smith machine Lunges
One leg leg-extentions
Leg Curls
Schouders
Militairy Dumbell Press
Side raises
Bentover raises
WOENSDAG
Rug
Lat pulldown
Seated machine rows (Horizontaal of verticale grip van handen?)
Low rows (Barbel)
One arm rows (zagen)
Biceps
EZ curls
Incline Dumbell curls
VRIJDAG
Borst
Incline Barbell press
Cross Cable Flyes
Dumbell press
Triceps
French press
Overhead pulldown
Mocht ik toch gewoon m'n onderrug kunnen trainen, wil ik deze eerst licht belasten door Back Extensions toe te voegen aan de Rug-dag. Verder was ik van plan 3 setjes van 12 te doen, aangezien ik m'n FB schema 3 x 8-10 heb gedaan.
Waar ik alleen bang voor ben is dat ik vrijdag al zoveel m'n Anterior Deltiods belast, dat ik hier maandag problemen mee kan krijgen met de MP. De reden van slechts 3 borst-oefening is dan ook mede hiervoor verantwoordelijk en daarbij komt dat m'n borst echt m'n zwakste schakel is (altijd geweest).
Gaarne wat feedback!
Mvg,
Posse
Squat
Bench Press
Machine Row (met handen horizontaal)
Machine Press
Lat Pulldown
Supersetje Biceps Triceps
Abs
Ik heb ervoor gekozen me te concentreren op de compounds en heb pas na 4 weken de biceps/triceps toegevoegd. Nu ontbreekt er uiteraard één belangrijke oefening: de Deathlift. Hier heb ik mij nog niet aan durven wagen daar ik een fractuur heb in mijn 2e lumbale wervel. Sowieso dus geen oefening waarin ik m'n onderrug expliciet belast (wel met squat een beetje). Hiervoor ga ik begin januari ook naar de Orthopeed, dus fingers crossed dat ik hopelijk wel weer m'n onderrug mag belasten!!
Nu wil ik in 2011 naar een 3 daags split schema toe en zag dat Marnop laatst een mooie had geplaatst; hier met wat aanpassingen en geen deadlift:
MAANDAG
Benen
Squat
Smith machine Lunges
One leg leg-extentions
Leg Curls
Schouders
Militairy Dumbell Press
Side raises
Bentover raises
WOENSDAG
Rug
Lat pulldown
Seated machine rows (Horizontaal of verticale grip van handen?)
Low rows (Barbel)
One arm rows (zagen)
Biceps
EZ curls
Incline Dumbell curls
VRIJDAG
Borst
Incline Barbell press
Cross Cable Flyes
Dumbell press
Triceps
French press
Overhead pulldown
Mocht ik toch gewoon m'n onderrug kunnen trainen, wil ik deze eerst licht belasten door Back Extensions toe te voegen aan de Rug-dag. Verder was ik van plan 3 setjes van 12 te doen, aangezien ik m'n FB schema 3 x 8-10 heb gedaan.
Waar ik alleen bang voor ben is dat ik vrijdag al zoveel m'n Anterior Deltiods belast, dat ik hier maandag problemen mee kan krijgen met de MP. De reden van slechts 3 borst-oefening is dan ook mede hiervoor verantwoordelijk en daarbij komt dat m'n borst echt m'n zwakste schakel is (altijd geweest).
Gaarne wat feedback!
Mvg,
Posse
Comment