Hoe train je eigenlijk het best massa? Door 3x8 reps en het maximale gewicht te heffen dat je kan. dat heb ik gehoord, of zijn er nog betere/andere trainingsmethodes?
hoe train je het best massa?
Collapse
X
-
Een veel gebruikte methode is om 3x 8 a 10 reps met een zwaar gewicht. Dus dat je bij rep 9 helemaal stuk bent en eigenlijk nr 10 niet meer kan maken.
En dan 1 setje met een gewicht wat je iets van 15 a 17 keer kan doen.. Dus 4 setjes, 3 met 8 a 10 reps met een zwaar gewicht en 1 setje met een lichter gewicht tot failure..
Bij mij werkt dit goed. Maar er zijn meer wegen naar rome..Failure is your friend
-
En als kleine toevoeging als je massa wil moet je je ook rondom je training aanpassen. Zo zul je je rust moeten nemen en niet dagelijks dezelfde spiergroepen trainen. Misschien overbodige info but just putting it out. En pak gewichten die zwaar zijn maar niet te zwaar wat kan leiden tot incomplete en dus bijna nutteloze oefeningen.“Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"
Comment
-
8 - 12 herhalingen: hypertrofie door groei van spiercellen
5 - 7 herhalingen: groei van spiercellen, rekrutering van
motor-units
Hoe lager het aantal herhalingen tijdens een set, hoe meer
neurologisch de aanpassing van het lichaam wordt. Door tijdens
een training het aantal herhalingen te verlagen benadruk je
meer het neurologische aspect van training en daarom ook kracht,
in plaats van voornamelijk in spiermassa vooruit te gaan.
Hierbij moeten we benadrukken dat het aantal seconden per
herhaling essentieel is voor het type vooruitgang dat je zult
boeken. Maak je 10 herhalingen omdat je denkt daarmee spiermassa
op te bouwen, maar duren deze herhalingen slechts twee seconden
per herhaling? Dan sla je de plank volledig mis want jouw
vooruitgang zal voornamelijk van neurologische aard zijn.
Principe 1) Spiergroei vindt plaats bij sets die langer duren
dan 40 seconden.
Meer info: Hoeveel reps ? Sets? Pauze? | BStrong
Comment
-
Race monster, je theorie is achterhaald sorry.
Ik heb nu geen tijd om er dieper op in te gaan, maar jouw aangehaalde theorie gaat puur over de slowtwitch vezels, we trainen tegenwoordig voornamelijk de fatstwitch vezels.
Als iemand de uitleg in de buurt heeft, vul even aan. Anders kom ik er later wel op terug.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Hmm snelheid van de reps vind ik ook wel interessant..
ik vond dit: How to Determine the Effectiveness of a Bodybuilding Training Program
Comment
-
Ben het met Marnop eens dat het achterhaald is wat race monster zegt mbt de tijd van een set, zeker voor de langere termijn. Voor beginners wordt veelal wel aangeraden om langzamer te liften, om oefeningen beter uit te kunnen voeren en deze minder blessuregevoelig te maken. Een beginner die als een gek met gewichten smijt is immers niet wenselijk.
@ts: Probeer alles eens uit. Je krijgt toch nooit een compleet antwoord op deze vraag, anders zou iedereen wel hetzelfde trainen.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: