5 dagen in de week.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 dagen in de week.

Het word eens tijd om het schema aan te passen.
    Ben nu weer zo’n 4maanden aan het trainen. Mijn spieren zijn te gewend.
    Ik voer dit schema nu te lang uit. Ik ben goed vooruit gegaan. Spiergeheugen? Genetisch wat aanleg? Voeding. Niks te klagen. En daar waar dat zo is weet ik waarom. Helaas niks aan te doen. Laten we eerst maar eens alles stabiel houden zodat we kunnen blijven trainen. Het verbeteren van het schema kost me in ieder geval geen geld.

In de oefeningen varieer ik een beetje omdat ik helaas niet altijd alles haal qua tijd.
    Het word dus niet superstrikt gevolgd.Ook niet in volgorde van oefening. Als ik moet wachten ga ik alvast een andere set uit de spiergroep doen. En soms neem ik daar eens een variant van. Met dumpbel barbel of cable
    Meestal kom ik wat tijd te kort als ik middag dienst heb. Sla ik een oefening over als ik in de ochtend train. Dan neem ik die oefening op dag 2 zeker. En zou ik dan ook tijd te kort hebben dan laat ik die dag een andere vallen.
    Ook heb intussen squats wat meer ingevoerd (en niet geheel onbelangrijk, ook uitgevoerd)
    De gedachte achter het schema is dat ik 2 rustdagen heb. Variabele dagen gezien mijn rooster. En b.v. verplicht als in het weekend moet werken. Dan kan ik gewoon niet trainen.

Ook train ik op veel verschillende tijden. En varieer licht in volgorde. Na schuin drukken druk je horizontaal bv minder dan als je met horizontaal begint.Hierdoor wil het aantal reps nog wel eens variëren. Eerste setje is meestal wat lager in gewicht. Niet zozeer voor de warming up maar even voelen wat de max is. Ik ga eigenlijk altijd tot fail.
    In principe is alles 4x10. Laatste set probeer ik dus altijd rond de 6 of 8 eindigen. Bankdrukken iets voorzichtiger omdat ik geen spotter heb. Maar die gooi ik met peck deck nog flink op hun flikker. En biceps eindig ik altijd met een paar setjes 21

De lat pulley die ze omgedraaid doen heb ik er uit kunnen gooien. Werkt niet als je eigen lichaams gewicht hebt. Daar de pull up voor genomen. Maar die is met zijn 3x5 nog waardeloos.

Mocht ik maar 4x in de week halen. Dan schoten de benen daar natuurlijk bij in.
    Daar heb ik 2 weken geleden maar eens verandering in gebracht.
    De zomer is zowat afgelopen. Na 4 maanden begint de bovenkant toonbaar te worden.
    Ook om iets droger te worden en de verhouding te behouden hebben de buik benen bil sectie nu wat extra aandacht nodig. De testosteron wat meer te boosten. Kan ook geen kwaad.
    Mijn bekken is iets gekanteld waardoor ik al een iets boller buikje heb. Denk dat ik de bicycle wat meer moet uitvoeren in varianten.
    De benen gaan nu minimaal 1keer per week vol worden aangepakt. 2x in de week zou beter zijn.
    Hamstrings moeten worden aangepakt voor de houding te verbeteren..
    Tussen mijn oren wil het nog niet helemaal. Met als gevolg dat ik dus 6x ben geweest laatste 2 weken. Niet dat ik een andere dag liet vallen. Zovaak gaan trainen kan ik me eigenlijk qua tijd ook niet veroorloven.

Zyzz onze ripped held heeft wat dat betreft wel een voorbeeld torso.
    Wesp zit er bij mijn vooraanzicht wel in. Maar zijprofiel hmmm daar zijn we niet tevreden over.
    Echter Cardio wil ik nog even mee wachten. Geen tijd. Wil toch echt eerst massa. Bovendien sta ik liever met een paar skates buiten dan op een fiets binnen. Zit momemteel ook zonder auto. Heb dus al aardig wat gratis cardio

Ik zou zeggen shoot. 5x in de week. Het mag helemaal om.
    Wat gaan we de aankomende 3 maanden draaien? tips en truuks welkom

Stats
    1,68
    72kg
    12 tot 14% schat ik zo. Abs licht zichtbaar.

Dit is schema wat ik nu uitvoer.

Rug, Biceps, Buik
    Borst, Schouder, Triceps
    Benen.
    Rug, Biceps, Buik
    Borst, Schouder, Triceps

----------------------------------------------------------------------------

Rug
    Pull up
    Small seated cable row
    regular grip front lat pully
    vbar pull down
    Romanian chair
    Incline bench pull

Biceps
    Preacher curl machine
    Hamer curl
    Schuine dumbel curl
    Preacher curl machine 21

Abs
    Basic crunch incline reverse
    Machine crunch
    Woodchopper
    Incline Bicycle

Borst
    Incline bench press
    Bench press
    Peck Deck
    Cable Cross

Schouder
    Schoulder press machine
    Dumbbell lateral raise
    Dumbbell Front raise
    Cable internal rotation

Triceps
    Dips
    Cable rope overhead tricep extension
    Tricep rope pushdown

Benen
    Smith machine squat
    Clean deadlift
    Seated machine squat
    Leg extensions
    Seated leg curls
    Seated calf curls

Romanian chair
    Leg kick back

Veel succes
    Never send a boy to do a mans job!

Comment

thx

Comment

Begrijp ik nou goed dat je per week 2 keer Rug, Biceps, Buik, Borst, Schouder en Triceps doe?

Mijn tip (correct me if I'm wrong) is om het zo te verdelen zodat je iedere spiergroep 1x per week pak. Je trainingen moeten eigenlijk ook niet veel langer dan 1 uur zijn, daarna verlies je ontzettend veel impact.
        BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Is een pittig schema , heb dit zelf ook een paar maanden gedaan maar dan pakte ik schouders bij mn benen en dat 1x per week. Heb er veel progressie mee gemaakt maar ik zou het niet langer als 3 maanden doen. Na 3 maanden zat er weinig vooruitgang meer in en bleef ik op het zelfde niveau haken.
          "No matter how hard your day's may seem there are better day's coming. So stick your chest out, keep your head up and stay strong. "

Comment

is gewoon te doen hoor. ik volg precies het zelfde schema.
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

Moet zeker lukken ik en gleke trainen ( in de vakantie ) 2 keer borst, 2 keer rug en 2 keer benen, wel af en toe eens met een deload training erbij.
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Het is idd een pittig schema. Van de 5x is er vaak ook wel een dag dat ik bij de kleinere groepen wat moet terugschroeven. Dan heb ik nog niet slecht getrained. Maar ik stagneer nu.

@cage
                Idd. Ik zit ook aan een schema te denken waar ik alle spiergroepen eens afzonderlijk neem. Ik vind mezelf daar echter nog niet groot genoeg voor. Evt 2.
                Veel zit tusen de oren. Ook wel wat hooked aan de pomp. Ik kan het idee niet loslaten dat na 2 dagen herstel die spieren slap zijn en eigenlijk niks te doen hebben. Waardoor je weer verliest. Graag zou ik daar wat meer tech over willen weten. Ik zie dat soort schema's meestal bij de "grote" jongens. DAn lijkt het mij dat die spiergroep op zich zo groot is dat je die inderdaad afzonderlijk kan behandelen.

Comment

Originally posted by cage View Post
                  Begrijp ik nou goed dat je per week 2 keer Rug, Biceps, Buik, Borst, Schouder en Triceps doe?

Mijn tip (correct me if I'm wrong) is om het zo te verdelen zodat je iedere spiergroep 1x per week pak. Je trainingen moeten eigenlijk ook niet veel langer dan 1 uur zijn, daarna verlies je ontzettend veel impact.
                  Ik zou juist wel gewoon 2 × per week alles pakken als dit mogelijk is. Waarom niet? 48 uur rust ertussen is ruim voldoende

Comment

Beter los squatten als je daar mogelijkheid tot hebt, is wat veiliger voor je rug en knieën.
                    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X