Vechtsport en KT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vechtsport en KT

Hebben jullie hier ervaring mee? ik ga vanaf morgen MMA doen, maar wat is wijsheid betreft het overtrainen etc.. ik doe mma op di en dondrdag, zou ik dan eventueel vrijdag KT kunnen doen? en misschien op maandag of woensdag?

gr.
    MMA - Weightlifting

Originally posted by Piellemuis View Post
    Hebben jullie hier ervaring mee? ik ga vanaf morgen MMA doen, maar wat is wijsheid betreft het overtrainen etc.. ik doe mma op di en dondrdag, zou ik dan eventueel vrijdag KT kunnen doen? en misschien op maandag of woensdag?

gr.
    Ik heb het gedaan, maar ben ermee opgehouden omdat het mij teveel werd. MMA is erg intensief dus dit samen met 4 dagen KT werkte voor mij niet.

Comment

Ik doe kickboksen op zaterdag en combineer het met 4 dagen KT. Tot nu toe geen problemen, probeer het zelf een beetje aan te voelen.

Comment

Ligt eraan wat jij wilt met je MMA. Waar richt je jezelf op. Staand of grondwerk. Grondwerk mag je meer gaan werken op gewicht en kracht. Staand meer op flexibiliteit. Zelf draai ik al enkele jaren mee in de vechtsport (7 jaar kickboxen en 4 jaar fullcontact karate. Op wedstrijdniveau)
        Ik train nu 2 tot 3 x per week karate (ashihara) en kies voor aanvang van een wedstrijd om meer kardio en lichte intensiteit kracht te doen. Na de wedstrijden gaat de intensiteit omhoog en focus ik meer op gewichttoename en kracht. (krachttraining gemiddeld 2 x per week)

Let er wel op (is mijn mening dan): Hoe meer lucht je hebt hoe betere je bent. Daar mee bedoel ik te zeggen. Train echt je conditie tot maximaal. En dan met name voor de MMA. Want grondwerk is KILLING voor je uithoudingsvermogen.

(OH JA RUST IS OOK TRAINEN)

SUCCES

Comment

Doe zelf 3day KT en op vrijdag kickboxen, maar ik vind t echt heerlijk. Vroeger gekickbokst zonder daarnaast aan extra KT te doen, en ik merk nu echt verschil. Vriend van me doet nu ook MMA inclusief KT en die vind t ook echt prima te combineren. Als ik jou was zou ik dan maandag en vrijdag KT doen, niet op woensdag, aangezien je die dag ervoor en die dag erna dan je MMA hebt. Maaaar, dat is maar mijn mening he ;p, gewoon lekker doen wat jij goed vindt aanvoelen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X