Nieuwe 4 daagse split Cidious

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe 4 daagse split Cidious

Omdat borst en triceps achterlopen wil ik proberen om deze 2 keer per week te pakken.

2 keer iets lichter en meer verdeeld over boven/onderkant borst en en binnen en buitenkant triceps

Als dit to much blijkt te zijn ga ik een schema uitdokteren waarbij ik borst 3 keer per 2 weken train..

En ben met nieuwe schema overgestapt op 10 reps per set ipv 12,10,8,6. Laatste set tot failure.

Wat denken jullie ervan?
    Attached Files
    "The only thing worse than failing is not trying."

Weet je wat ik niet begrijp, omdat ze achter lopen ga je ze 2 x pakken.

Dus dan wil je ermee zeggen dat ze harder gaan groeien, dat is niet zo hoor. Gewoon 1 x per week hard aanpakken en dan eventueel een oefening erbij ofso. Of een aparte armendag.

Comment

Waarom zouden ze niet harder groeien als je ze 2x per week pakt ipv 1x? Heb je daar ook nog een theorie of iets achter? Als tussen die twee keer genoeg rust zit en je die groepen dus twee keer per week beschadigd en hersteld zeg jij dat ze even snel groeien dan dat je het 1x doet? Dat snap ik dan weer niet. Tuurlijk moet je niet alles twee keer per week gaan pakken dat snapt iedereen nog wel maar bij achterlopende groepen kan dat prima hoor. Op voorwaarde dat het klopt met de rest van je schema en je genoeg rust krijgt.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Weet je wat ik niet begrijp, omdat ze achter lopen ga je ze 2 x pakken.

Dus dan wil je ermee zeggen dat ze harder gaan groeien, dat is niet zo hoor. Gewoon 1 x per week hard aanpakken en dan eventueel een oefening erbij ofso. Of een aparte armendag.
        Dat is het hem dus juist.. Mijn borst hesteld altijd prima mits ik goede warming up heb gedaan en netjes al mijn trainingen heb gepakt op de juiste dagen dan heb ik meestal maar 2-3 dagen een verzwakte borst.. kan em dan al lang weer aanpakken.. Waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

Omdat het bij jou dus zo werkt, werkt het dus voor iedereen? Lijkt me niet.. heb het altijd gedaan zoals jij hier beschrijft met als resultaat dat borst achterloopt.. dus tijd voor wat verandering..

Comment

En oefening erbij? uhuh.. lijkt me goed plan.. ik doe normaal al 5 oefeningen voor borst.. die laatste oefening ben je zo goed als al je kracht en focus al kwijt.. er nuttig om er dan nog een oefening achteraan te plakken..

Nogmaals omdat dingen voor jou op een bepaalde manier werken wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt..

Comment

Ik kwam laatst dit artikel tegen; het gaat over 8x8:

T NATION | Gironda's 8x8 Training

Het schijnt effectief te zijn voor spiermassa en conditie, niet voor kracht. Maar in jou geval gaat het om spiergroepen die achter lopen. Dan lijkt het me wel interessant om het op die specifieke spieren toe te passen. Het is het proberen waard, dacht ik zo.

Ik zie dat jij 20 rep squats in jou programma hebt. Als jij die doet op de manier zoals het hoort dan wordt het lastig om erna nog 4 been oefeningen te doen. En die leg press is trouwens overbodig als je al squats doet.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...tml#post873242
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Ik kwam laatst dit artikel tegen; het gaat over 8x8:

T NATION | Gironda's 8x8 Training

Het schijnt effectief te zijn voor spiermassa en conditie, niet voor kracht. Maar in jou geval gaat het om spiergroepen die achter lopen. Dan lijkt het me wel interessant om het op die specifieke spieren toe te passen. Het is het proberen waard, dacht ik zo.

Ik zie dat jij 20 rep squats in jou programma hebt. Als jij die doet op de manier zoals het hoort dan wordt het lastig om erna nog 4 been oefeningen te doen. En die leg press is trouwens overbodig als je al squats doet.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...tml#post873242
              Thanks voor dit stukje info ben het aandachtig aan het bestuderen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X