Mijn manier van training, iemand nog tips hoe het beter kan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn manier van training, iemand nog tips hoe het beter kan?

hallo

ik ben een jong van 19 (1.83m & 82kg) en ik doe nu bijna 3 maanden aan fitness
    toen ik past begon met trainen woog ik 76kg, en had ik niet echt veel aan spiermassa alleen wat beenspieren doordat ik voetbal deed.

ik train 3x per week (maandag, woensdag & vrijdag)

Maandag (Schouders & Biceps)

oefeningen voor schouders:

- upright rows
    - Behind-neckpress
    - Palms-in presses
    - Seated lateral raises

oefeningen voor biceps:

- Staande barbell curl
    - One arm cable curl
    - Seated concentration curls
    - Preacher curl

woensdag: (Rug en Triceps)

Oefeningen voor rug:

- Neck pull-downs
    - Close grip cable rows
    - Body lifts
    - Single-arm rows

oefeningen voor triceps:

- Pressdown
    - Zittende triceps extensions
    - Dippen tussen bankjes
    - One arm overhead dumbbell extensions

vrijdag: (Borst en biceps)

oefeningen voor borst:

- Bankdrukken
    - Schuin bankdrukken
    - Flye
    - Chest press (apparaat)

oefeningen voor biceps:

- Staande barbell curl
    - One arm cable curl
    - Seated concentration curls
    - Preacher curl

(biceps en triceps wisselen om de week eg. Week 1: 2x biceps 1x triceps, week 2: 1x biceps 2x triceps.

Supplementen:
    - Na elkaar training drink ik een proteine shake
    - elke trainingsdag neem ik 3x 4 Super Amino Force tabs (First Class Nutrition)

Voeding:
    Qua voeding heb ik niet direct een vast schema ik probeer er wel op te letten dat ik veel aardappelen, vlees en groenten eet en voor de training meestal een banaan of een chocoladereep voor wat extra energie.

Alvast bedankt voor de moeite om deze topic te lezen en voor de tips die jullie met mij willen delen.

mvg, jurgen
    Last edited by Jurgens; 02-10-2011, 17:18.

Je bent 1 trainingsdag er vergeten bijzetten?

tip om je schema beter te maken: benen trainen
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
      Je bent 1 trainingsdag er vergeten bijzetten?

tip om je schema beter te maken: benen trainen
      Dankje voor je reactie, ik train momenteel geen benen maar ik was wel van plan om te beginnen met lopen omdat ik aan het overwegen ben om het leger in te gaan, is dit voldoende denk je of bedoel je echt met gewichten en apparaten?

Comment

Originally posted by Jurgens View Post
        Dankje voor je reactie, ik train momenteel geen benen maar ik was wel van plan om te beginnen met lopen omdat ik aan het overwegen ben om het leger in te gaan, is dit voldoende denk je of bedoel je echt met gewichten en apparaten?

Nja voor je legeropleiding is lopen allesinds heel belangrijk,
        maar als je verdere doelen hebt als enkel in het leger gaat (wat ik veronderstel aangezien je hier een trainingschema dropt op een bodybuilding/fitness-forum) zal het toch best zijn als je benen gaat trainen ja, met gewichten

Comment

Beentraining overslaan is absoluut een gemiste kans: benentraining verhoogt ook de spiergroei in de rest van je lijf. Daar hebben we al eens een topic over gehad: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...rmoonpiek.html
          Verder is het ook belangrijk om je gehele lijf te trainen vanwege je houding en de symmetrie in je lichaam. Van boven Arnold en van onderen kabouter Spillebeen ziet er natuurlijk niet uit.
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Beentraining overslaan is absoluut een gemiste kans: benentraining verhoogt ook de spiergroei in de rest van je lijf. Daar hebben we al eens een topic over gehad: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...rmoonpiek.html
            Verder is het ook belangrijk om je gehele lijf te trainen vanwege je houding en de symmetrie in je lichaam. Van boven Arnold en van onderen kabouter Spillebeen ziet er natuurlijk niet uit.
            Dat artikel alleen al zou een stickie mogen zijn eigenlijk
            aangezien heel wat beginners die kans mislopen (mezelf inclus hoor in mn beginperiode, weet nu ook wel beter)

Comment

Originally posted by Ellie View Post
              Dus eigenlijk een 4de dag invullen met beenspieren te trainen?
              of hoe voeg ik dit het beste toe aan mijn huidige schema?

alvast bedankt!

Comment

Originally posted by Jurgens View Post
                Dus eigenlijk een 4de dag invullen met beenspieren te trainen?
                of hoe voeg ik dit het beste toe aan mijn huidige schema?

alvast bedankt!
                Gewoon een 4e dag toevoegen en om de dag blijven trainen natuurlijk.

Maar je kan ook gewoon je schema aanpassen met je 3 daagse split.

rug-rearschouders-biceps
                benen-buik
                borst-front/sideschouders-triceps

Of je doet schouders bij benen alhoewel ik dat zelf niet helemaal ideaal vind, maar wordt erg vaak zo gedaan.

Het schema dat je hier gepost hebt....daarin train je 3x de ticeps.....op elke dag train je ze......
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

4 oefeningen voor bi- en triceps misschien wat veel. Ik zou er 3 doen en dan een extra oefening bij je rug en borst doen. Geen buik?
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                    Nja voor je legeropleiding is lopen allesinds heel belangrijk,
                    maar als je verdere doelen hebt als enkel in het leger gaat (wat ik veronderstel aangezien je hier een trainingschema dropt op een bodybuilding/fitness-forum) zal het toch best zijn als je benen gaat trainen ja, met gewichten
                    Ook in het leger komen sterke benen goed van pas, want daar moet hij onder andere marcheren met een zware rugtas vol munitie. Hij zou er goed aan doen om die maar goed aan te pakken.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Ook in het leger komen sterke benen goed van pas, want daar moet hij onder andere marcheren met een zware rugtas vol munitie. Hij zou er goed aan doen om die maar goed aan te pakken.

Veel lunges en walking lunges doen dan maar. En lekker rondjes lopen in de gym met dumbells van 50kilo in elke hand......hell yeah!
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X