5daagse schema,goed of slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5daagse schema,goed of slecht?

goeienamiddag
    allereerst het schema:

maandag borst:
    Dumbell Bench Press
    Dumbbell incline Bench Press
    Cable Standing Flyes
    Peck Deck
    bench press machine

Dinsdag rug:
    Deadlifts
    Barbell Bent-over Row
    Cable Seated Row
    one arm dumbell row
    wide grip lat puldown
    Triangle Grip Pulldown

Woensdag bicep & triceps:
    Barbell Curl
    cable standing one arm bicep curl
    Dumbbell Concentration Curl
    Preacher Curl machine
    skullcrushes
    Cable triceps pushdown
    tricep pushdown rope
    weighted bench dip

Donderdag schouders:
    smith machine overhead shoulder press
    dumbell arnold press
    Barbell Upright row
    Laterall raise
    smith shrugs

Vrijdag benen&abs:
    Barbell Full Squat
    Leg Extension
    Seated Leg Press
    Lying Leg Curl
    Seated Calf Raise
    doe dit schema nu al ff en het voeld wel goed aan maar denk toch dat er hier en daar mss een oefening te veel is maar wil ook niks gaan verwijdere uit me schema als het niet echt nodig is dus vandaar nog mr is een snelle check

thx en trainze!
    next goal: becoming baloe jwt

"velen voelen zich geroepen,maar weinigen zijn uitverkoren"

Ik vind het al teveel trainingen en bij je rugtraining pak je de belangrijkste oefeningen als laatste?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Het lijkt wel alsof je elke oefening die jij je kon bedenken in het schema hebt verwerkt; ik word duizelig wanneer ik het allemaal lees. Waar heb je het vandaan, uit Flex?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Ik vind het al teveel trainingen en bij je rugtraining pak je de belangrijkste oefeningen als laatste?
        er was me aangerade als ik 5x per week wil traine elke dag een andere spiergroep te doen dus vandaar
        en de lat en v bar pulldown dan na BOR?
        en bij rug moet er wss al een oefening weg?

en @ inferno:
        ik surfde ff voor een 5daagse schema en kwam dit tege..heb wel wat oefeninge van het origineel verplaatst door andere oefenigen

Comment

Hoezo train je op dinsdag je rug en op woensdag gelijk je biceps? Lijkt me niet handig.
          Laissez Faire

Comment

Originally posted by stokbelg View Post
            er was me aangerade als ik 5x per week wil traine elke dag een andere spiergroep te doen dus vandaar
            en de lat en v bar pulldown dan na BOR?
            en bij rug moet er wss al een oefening weg?

en @ inferno:
            ik surfde ff voor een 5daagse schema en kwam dit tege..heb wel wat oefeninge van het origineel verplaatst door andere oefenigen

gooi je de one arm dumbell row en de seated row er uit en deadlift als laatste pakken.
            Maar waarom wil je 5x per week trainen dan? Ik zie mezelf trouwens sowieso niet eventjes naar de gym gaan voor 1 kleine spier/groep.......ben al bijna langer kwijt aan alleen de heenreis dan aan de training dan.
            Meestal is benen de enige spiergroep die je traint zonder iets er na.
            Het is beter voor de groei van kleine spieren om ze na een grotere te doen, hogere test en GH afgifte.

Comment

gooi je de one arm dumbell row en de seated row er uit en deadlift als laatste pakken.
              Maar waarom wil je 5x per week trainen dan? Ik zie mezelf trouwens sowieso niet eventjes naar de gym gaan voor 1 kleine spier/groep.......ben al bijna langer kwijt aan alleen de heenreis dan aan de training dan.
              Het is beter voor de groei van kleine spieren om ze na een grotere te doen, hogere test en GH afgifte.
              zalk aanpasse
              en waarom..omdat vaak gezegd word dat een spier/groep 2x per week trainen niet persé het best is.
              bovendien heb ik ook het gevoel dat als ik een spier/groep 1x per week train ik meer tot het uiterste kan gaan
              en de gym is hier 5 min vandaan dus red het best
              maar..als een andere manier van trainen je veel beter lijkt hoor ik het graag. enige wat ik nu wel mis zijn supersets

Comment

Zin 2 spreekt zin 1 tegen nu Martin,
                Waarom niet na benen een kleinere spiergroep pakken?
                189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                  Zin 2 spreekt zin 1 tegen nu Martin,
                  Waarom niet na benen een kleinere spiergroep pakken?

Omdat je als je dat goed kan doen, als een pussy je benen hebt getraind.
                  Ik hoor vaak genoeg mensen die schouders doen na benen......misschien als je werkelijk alles zittend gaat doen dat het een beetje kan....maar normaal zak je bij elke stap zowat door je pootjes en is je energie he-le-maal op, dus serieus nog iets trainen na benen......
                  Ik zet het wel eens in een schema hoor, maar liever eigenlijk dus niet.

Voor benen hetzelfde dus als met rug eerst zwaar deadlifts te doen......gaat dan werkelijk nergens over. Als je daarna nog zat energie hebt om nog 4 zware oefeningen te doen.....dan heeft iemand gedeadlift als een pussy.

need I say more?

Comment

Ik hoor vaak genoeg mensen die schouders doen na benen......misschien als je werkelijk alles zittend gaat doen dat het een beetje kan....maar normaal zak je bij elke stap zowat door je pootjes en is je energie he-le-maal op, dus serieus nog iets trainen na benen......

Voor benen hetzelfde dus als met rug eerst zwaar deadlifts te doen......gaat dan werkelijk nergens over. Als je daarna nog zat energie hebt om nog 4 zware oefeningen te doen.....dan heeft iemand gedeadlift als een pussy.

need I say more?
                    klinkt goed marnop, zal ik ook eens aanpassen in mijn schema, ik voel me altijd dizzy na de deadlift, dat en de benen die leeg getraind zijn komt Bijv. de BOR niet te goede.
                    Cutting

Comment

need I say more?
                      Deadlift ben ik met je eens,
                      Benen niet... train benen 5X5 waarvan laatste 2 sets tot fail (meestal 5 5 5 4 4 of 5 5 5 4 3) en kan daarna echt niet meer lopen inderdaad.. maar dan sleep ik mezelf naar een bench om biceps te doen. met trillende benen inderdaad..

Maar jij raad dan aan om squats op benendag als laatste te doen en verder geen andere groep?
                      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                        Deadlift ben ik met je eens,
                        Benen niet... train benen 5X5 waarvan laatste 2 sets tot fail (meestal 5 5 5 4 4 of 5 5 5 4 3) en kan daarna echt niet meer lopen inderdaad.. maar dan sleep ik mezelf naar een bench om biceps te doen. met trillende benen inderdaad..

Maar jij raad dan aan om squats op benendag als laatste te doen en verder geen andere groep?

Naar een bench slepen om biceps te doen ? Ga je dan liggend of zittend zware barbell curls doen?

Squats als 2e (of 3e) oefening. En probeer eens setjes vanaf 10 of meer te maken met dat gewicht. Af en toe eens proberen, je zal lekker brandende benen krijgen en echt door je knietjes gaan bij elke stap.
                        Last edited by marnop; 13-10-2011, 19:49.

Comment

Naar een bench slepen om biceps te doen ? Ga je dan liggend of zittend zware barbell curls doen?

Squats als 2e (of 3e) oefening. En probeer eens setjes vanaf 10 of meer te maken met dat gewicht. Af en toe eens proberen, je zal lekker brandende benen krijgen en echt door je knietjes gaan bij elke stap.

squats zal ik als 2de oef zette dan
                          maar buik lukt me zover toch altijd nog na benen.
                          en ja ik kan indd met moeite lope na mijn benen training

nog ergens een oefening (of 2) te veel?

Comment

Als je naar 3x per week gaat met trainen dan kunnen er nog zat oefeningen van af, dat wel.
                            Van de biceps en triceps zouden er nu ook van beiden 1 af kunnen, als je naar een 3 daagse gaat kunnen er 2 af van beiden.
                            Bij schouders 1 press er uit gooien en bend over flyes/raises er in doen en/of reardelts barbell row er in.
                            Voor de borst dumbell press afwisselen met barbell press. Geldt ook voor de incline variant ook afwisselen barbell en dumbell.

Comment

Als je naar 3x per week gaat met trainen dan kunnen er nog zat oefeningen van af, dat wel.
                              Van de biceps en triceps zouden er nu ook van beiden 1 af kunnen, als je naar een 3 daagse gaat kunnen er 2 af van beiden.
                              Bij schouders 1 press er uit gooien en bend over flyes/raises er in doen en/of reardelts barbell row er in.
                              Voor de borst dumbell press afwisselen met barbell press. Geldt ook voor de incline variant ook afwisselen barbell en dumbell.
                              ik zal je wijze raad in praktijk brengen martin! thx

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X