Geloof daar niet zo in. Tenzij je opeens heel bruut kuurt, geloof ik niet dat je buiten je eerste paar maanden hard genoeg vooruitschiet in je gewichten om blessures te krijgen van te snelle progressie (of je moet je vorm verneuken uiteraard).
Hix training ??
Collapse
X
-
Het is een schema wat gericht is op gevorderde atleten. De progressie en krachttoename bij deze groep is vergeleken met beginners en gemiddeld gevorderde atleten relatief gezien klein.
Zeker als we het hebben over naturel atleten. Deze gaan na een 5+ jaar trainen vaak nog maar met hele kleine stappen vooruit. Ik denk dus net als general dat het zeer onwaarschijnlijk is dat deze training nuttig is wanneer men deze voor dit doel zou gebruiken.
Een ander punt is dat het voor mijn gevoel zeer moeilijk gaat worden voor een naturel atleet om van deze hoeveelheid/intensiteit te herstellen. Een korte periode van bijvoorbeeld 4 weken zou dit eventueel wel te doen zijn, waarna vervolgens een deload zal moeten plaatsvinden, maar op langere termijn zorgt dit wellicht voor overtraining.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
hebben jullie wel eens een echte negatives training gedaan? Of weet je überhaupt wat je normaal bij excentrische trainingen doet?
Reken even uit wat je 1RM is en ga daar zo'n 20% tot 40% boven zitten. Daarmee doe je je oefeningen normaal gesproken. Zal je daar geen schade van krijgen denk je? Ik wel hoor.
Zo heb ik mijn schouder verneukt iig.
Maar zelfs bij negatieven op iets lagere gewichten, uitgevoerd tot absolute fail kan schade toebrengen aan je weefsel.
Dyno, GI heeft nergens gezegd dat hij geen nut ziet in deze vorm van trainen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View Posthebben jullie wel eens een echte negatives training gedaan? Of weet je überhaupt wat je normaal bij excentrische trainingen doet?
Reken even uit wat je 1RM is en ga daar zo'n 20% tot 40% boven zitten. Daarmee doe je je oefeningen normaal gesproken. Zal je daar geen schade van krijgen denk je? Ik wel hoor.
Zo heb ik mijn schouder verneukt iig.
Maar zelfs bij negatieven op iets lagere gewichten, uitgevoerd tot absolute fail kan schade toebrengen aan je weefsel.
Dyno, GI heeft nergens gezegd dat hij geen nut ziet in deze vorm van trainen.
Ik denk dat je deze maniervan trainen moet opnemen in je periodisatie, vanwege het grotere gevaar op scheuringen als je de gewichten gaat verhogen. En dan een kortere periode van zeg maar 4 weken?
GI schrijft vervolgens:
Geloof daar niet zo in. Tenzij je opeens heel bruut kuurt, geloof ik niet dat je buiten je eerste paar maanden hard genoeg vooruitschiet in je gewichten om blessures te krijgen van te snelle progressie.
Ik schreef vervolgens:
Ik denk dus net als general dat het zeer onwaarschijnlijk is dat deze training nuttig is wanneer men deze voor dit doel zou gebruiken.
----------------------------
Verder heeft degene die het trainingsschema opgesteld heeft, aangegeven dat dit schema niet groei van de spiermassa als doel heeft. Het doel is enkel het anders prikken van de spieren. Moge god weten waarom men dit zou doen, wanneer het verder geen doel heeft zoals het vergroten van de spiermassa.
En ja ik heb getraind met negatieven, en weet wat ik normaal bij excentrische trainingen doe. De belasting en spierschade zijn zeer groot. Vandaar ook de terechte vraagtekens, of een naturel atleet bij deze frequentie/intensiteit en volume wel kan herstellen.Last edited by GeneralIx; 12-11-2011, 21:58.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View Post??? Is dat mogelijk dan
Dat is idd mogelijk, maar je kan dat helaas niet alleen doen....de positieve fase ga je niet zelf redden, de negatieve fase wel.
That's what negatives are about. Gaining strength!1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostMarnop schreef:
Dus jij geeft aan dat deze manier van trainen nuttig is in je periodisatie. vanwege het grotere gevaar op scheuringen als je de gewichten gaat verhogen.
GI schrijft vervolgens:
oftewel, hij geloof niet in het nut van deze training, voor het doel dat jij beschreven hebt in je quote. Hij vindt het daarvoor dus niet nuttig.
Ik schreef vervolgens:
Ofwel niet nuttig voor het doel jij beschreef.
----------------------------
Verder heeft degene die het trainingsschema opgesteld heeft, aangegeven dat dit schema niet groei van de spiermassa als doel heeft. Het doel is enkel het anders prikken van de spieren. Moge god weten waarom men dit zou doen, wanneer het verder geen doel heeft zoals het vergroten van de spiermassa.
En ja ik heb getraind met negatieven, en weet wat ik normaal bij excentrische trainingen doe. De belasting en spierschade zijn zeer groot. Vandaar ook de terechte vraagtekens, of een naturel atleet bij deze frequentie/intensiteit en volume wel kan herstellen.
Je kan daarvan wel prima herstellen, maar je zal er rekening mee moeten houden dat de schade (veel) groter kan zijn en herstel langer duurt.
Met dat stukje periodisatie, staat er wat ongelukkig, ik had het ook door toen ik al niet meer kon editten, maar dacht dat hetw el begrepen zou orden.
Niet langer dan 4 weken doen, omdat de kans op blessures te groot wordt als je het te lang en te zwaar gaat pakken.
Dus in periodisatie pakken ipv langere termijn systeem.
Maar je pakt dus wel je prikkel op een andere manier en het kan een behoorlijke groei in kracht geven, maar daarnaast ook in massa.
Het is een al wat ouder trucje om je kracht op kortere termijn te vergroten.Last edited by GeneralIx; 12-11-2011, 21:59.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostDat is idd mogelijk, maar je kan dat helaas niet alleen doen....de positieve fase ga je niet zelf redden, de negatieve fase wel.
That's what negatives are about. Gaining strength!
Zie weleens dat ze gewicht meedrukken.
Bijvoorbeeld bench press, tijdens negatieve bewegingen wordt het gewicht verzwaart doordat de spotter meedrukt.
Comment
-
Originally posted by marnop View PostJe kan daarvan wel prima herstellen, maar je zal er rekening mee moeten houden dat de schade (veel) groter kan zijn en herstel langer duurt.
Zoals het programma nu dus is ontwikkeld, heb ik mijn vraagtekens of een naturel atleet hiervan wel kan herstellen binnen de termijn die hiervoor gesteld is in het huidige programma.
natuurlijk kun je herstellen als je er rekening mee houd dat herstel langer kan duren. Maar dan volg je dus niet meer het programma dat de ontwikkelaar van dit programma ontwikkeld heeft, maar een eigen gemaakte variant hierop. waarbij je intensiteit, volume of trainingsfrequentie zelf aanpast.
--------------------
ik snap hoe het trainingsschema werkt, en waarvoor men het kan gebruiken. Mijn enigste kritiekpunt is dat zoals het nu is, teveel zal zijn voor naturel atleten. Mits dit schema gericht is op naturel atleten, zou ik het volume per training en eventueel de trainingsfrequentie iets aanpassen.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Dien je een trainingsprogramma niet te fine-tunen dan, af te stemmen op wat voor jou het beste werkt?
Neem aan dat dat het resultaat toch niet in de weg gaat staan?
Trainings-protocollen kunnen wel door iemand bedacht zijn maar wordt er rekening gehouden met het feit dat iedereen verschillend is?
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostAh, I see.
Zie weleens dat ze gewicht meedrukken.
Bijvoorbeeld bench press, tijdens negatieve bewegingen wordt het gewicht verzwaart doordat de spotter meedrukt.
Dat is idd ook mogelijk is ook een erg leuke manier, maar meestal staat er iemand achter je die de barbel omhoog trekt of soms 2 man er naast die dat samen doen.
Als ik dan puur negatives zou maken dan moet ik met minimaal 180 tot 200 kilo setjes maken, dan moeten er 2 sterke kerels samen na elke excentrische rep de barbell omhoog trekken voor me en ik laat dat ding tergend langzaam zakken in een tel of 5/6.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostDien je een trainingsprogramma niet te fine-tunen dan, af te stemmen op wat voor jou het beste werkt?
Neem aan dat dat het resultaat toch niet in de weg gaat staan?
Trainings-protocollen kunnen wel door iemand bedacht zijn maar wordt er rekening gehouden met het feit dat iedereen verschillend is?
Ja het beste is om het even te fine tunen idd en aanpassen op je eigen capaciteiten.
Het 1RM verhaal is namelijk een stukje theorie en lang niet altijd goed toepasbaar.
Daarom gaf ik in vorige post bijvoorbeeld al aan dat ik met een gewicht tussen de 180 en 200 moet zitten, domweg omdat ik mijn theoretische 1RM niet eens omhoog krijg. Mijn 1RM zou volgens een calculator 200kilo zijn, maar die ga ik niet zomaar even drukken hoor.
Ik gebruikte het wel in een eerdere post, je 1M pakken en daar een x aantal % boven gaan zitten, maar is dus niet altijd te doen.
Dus aanpassen is wel van belang denk ik.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostJa het beste is om het even te fine tunen idd en aanpassen op je eigen capaciteiten.
Het 1RM verhaal is namelijk een stukje theorie en lang niet altijd goed toepasbaar.
Daarom gaf ik in vorige post bijvoorbeeld al aan dat ik met een gewicht tussen de 180 en 200 moet zitten, domweg omdat ik mijn theoretische 1RM niet eens omhoog krijg. Mijn 1RM zou volgens een calculator 200kilo zijn, maar die ga ik niet zomaar even drukken hoor.
Ik gebruikte het wel in een eerdere post, je 1M pakken en daar een x aantal % boven gaan zitten, maar is dus niet altijd te doen.
Dus aanpassen is wel van belang denk ik.
Ik doe 50 reps cable crunch met een gewicht van 82 kilo.
Zou betekenen dat mijn 1 RM op zo'n 500kg zou liggen.
Ga d'r maar aanstaan.
Comment
-
ouwe mafkees, hahaha
Heb net even gekeken wat mijn PR had moeten zijn vroeger met squat......tussen de 350 en 375.........slaat nergens op. Ik zal misschien de 300 gehaald kunnen hebben, maar meer echt niet.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 115kg 3x
- SSB hindu squat:25kg 20x
Deficit SL DL:
- 122.5kg 3x
- 102.5kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 102.5kg 6x
- hindu squat BW 55x
Safety bar goodmorning:
- 40kg 20x...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher hindu squat:
- 40kg 3x10
Safety bar back extension:
- 45kg 2x
- BW 35x
Military...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 92.5kg 11x
-box goblet squat 8kg 30x
One legged paused calf raise:
- BW 22x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 115kg 1x
- SSB hindu squat 20kg 20x
Deficit wide grip SL DL:
- 120.5kg 4x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 102.5kg 4x
-Hindu squat BW 40x
Sumo safety bar goodmorning:
- 40kg 16x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 125kg 0x
- box goblet squat BW + 6kg 60x
Safety bar back extension:
- 45kg...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 91kg 10x
- Box goblet squat 6kg 50x
One legged paused calf raise:
- BW 20x,...-
2 weken geleden -
-
door OiukyuranGreen Street CBD Gummies Canada The official website and authorized retailers offer the assurance of genuine products backed by the brand’s quality...
-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
door ROGAnusHey allemaal,
Ik ben momenteel bezig met een cut en wil mijn vetpercentage verlagen terwijl ik zoveel mogelijk spiermassa...-
Kanaal: Dagelijkse voeding
2 weken geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment