Benen geblesseerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benen geblesseerd

Om het maar kort te houden, een spier in mijn rechter bovenbeen is geblesseerd. Enorme stekende pijn als ik er mee probeer te trainen, voor sommige klinkt het misschien bekend. Op advies moet ik ze de komende tijd goed rust geven.

Kortom, komende tijd kan ik mijn benen niet trainen. Jammer is dat eigenlijk aangezien ik laatst extra nieuwe broeken moest kopen omdat mijn benen zo lekker gingen, vergeleken met m'n torso iig best aardige pootjes.

Hoe kan ik mijn trainingsroutine het best hierop aanpassen eigenlijk, heb hier namelijk geen ervaring mee. Benen bijvoorbeeld twee maanden rust gunnen en dan weer rustig aan beginnen? Eerder beginnen met lichte gewichten? (bodyweight squat lukt nu al amper)

Indeling voorheen was:
    -rug/buik
    -borst/biceps
    -benen
    -schouders/triceps

Vier keer in de week wil ik eigenlijk wel blijven trainen, wat is nu de beste keuze? Een drie daagse split die steeds doorloopt? Dus om de week een andere groep twee keer. Upperbody verdelen in twee trainingen en dit twee keer per week doen?

Graag wat advies hierover heb nog nooit met blessures te kampen gehad.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Hey Fitnesboer,

Mooi klote dat je geblesseerd bent man.
    Je vraagt om tips voor je herstel, allereerst de vraag ben je al bij een arts geweest?
    Wat is er met je been gebeurt? Heb je een spierscheuring of een ontsteking in je been?
    Handig om er bij te vertellen dan weten we wat er met je been aan de hand is en kunnen we misschien nog tips geven.

Groeten Jowie
    Cutting

Comment

Ik ben nog niet bij een sportfysio geweest was eergister voor iets anders bij de huisarts. Hem leek het op het eerste gezicht een spierscheur. Van wat ik hem vertelde, pijnscheuten alsof er plots in je been gestoken wordt waardoor je bijna in elkaar zakt.

Waar het me meer om ging was wat de beste indeling zou zijn voor een vierdaagse split op het moment. Weet nog niet voor hoelang ik mijn benen niet kan trainen op dit moment.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik heb ook een spierscheurtje gehad. Daar was ik best lang zoet mee. Ik ben direct naar de fysio gegaan, die heeft er tape op geplakt en dat hielp al wat. Ook gaf hij adviezen hoe te belasten. Zo is het op rek laten genezen van een gescheurde spier heel belangrijk, dus regelmatig rekken paar keer per dag. Ook kun je gewoon bewegen, de grens is je pijngrens, simpel genoeg dus maar ook moeilijk genoeg om je daaraan te houden. Beterschap!

Comment

Misschien kun je dan 2 keer rug en borst in een schema sleutelen en 1 x schouders. Buik gewoon zoals je al deed.

Dan kun je toch lekker vaak trainen en kan je been even herstellen.
          Cutting

Comment

sterkte met je herstel!!

Comment

Sorry dat ik alleen in ga op je beenblessure, maar ik raad je aan om met een sportfysio te praten over herstel. Vaak mag je bijvoorbeeld eerst enkel isometrische oefeningen doen. Succes!
              Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X