Gegroet beste forumleden!
Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen, ik ben Martin, 17 jaar en kom uit Hengelo. Ik ben pas 1 maand bezig nu met fitness, maar ik vind het een zeer leuke bezigheid, aangezien ik pas gestopt ben met tennis wat ik vrij intensief deed.
De eerste maand heb ik een beetje verkend en alles uitgeprobeerd in mijn sportschool, maar ik wil nu een vast schema maken, met als doel breder worden (oftewel gespierder). Ik ben een vrij smalle jongen, 1 meter 85 en weeg 70 kg.
Nog een opmerking ik train om de dag, dus maandag woensdag enz.
Mijn schema ziet nu als volgt uit:
Warming-up: 10 minuten fietsen.
Onderarmen:
Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Biceps:
One Arm Standing Dumbbell Curl Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Triceps:
Deze oefening kon ik niet vinden, maar het is een oefening waarbij je je bovenarmen gestrekt langs je lichaam houdt, en met je onderarmen een touw naar beneden trekt (die in het midden vastzit aan het katrol).
Borst:
Pec Dec Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Schouders:
One Arm Dumbbell Lateral Raise Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
''Traps'':
Dumbbell Shrug Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Rug:
Machine Row Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Buik:
Lying Heel Touches Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Lying Floor Knee Raise Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Dan het onderlichaam doe ik allemaal op machines, kuiten en de bovenbenen.
Mijn grootste vragen zijn eigenlijk voordat ik met dit schema ga beginnen zijn:
- Bij alle oefeningen 4x setjes van 8 het beste, zo nee bij welke oefening(en) niet? (bij buikspieren trainen doe ik meer dan 8 uiteraard)
- Per spiergroep 1/meerdere oefeningen doen?
- In welke volgorde, of maakt dit niet uit?
Overigens begin ik nu met full-body en naar een paar maanden stap ik misschien over naar split. Aangezien ik pas ben begonnen leek het me verstandig om eerst een goede basis op te bouwen.
Graag kritiek want zoals te zien is ben ik nog een beginner...
Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen, ik ben Martin, 17 jaar en kom uit Hengelo. Ik ben pas 1 maand bezig nu met fitness, maar ik vind het een zeer leuke bezigheid, aangezien ik pas gestopt ben met tennis wat ik vrij intensief deed.
De eerste maand heb ik een beetje verkend en alles uitgeprobeerd in mijn sportschool, maar ik wil nu een vast schema maken, met als doel breder worden (oftewel gespierder). Ik ben een vrij smalle jongen, 1 meter 85 en weeg 70 kg.
Nog een opmerking ik train om de dag, dus maandag woensdag enz.
Mijn schema ziet nu als volgt uit:
Warming-up: 10 minuten fietsen.
Onderarmen:
Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Biceps:
One Arm Standing Dumbbell Curl Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Triceps:
Deze oefening kon ik niet vinden, maar het is een oefening waarbij je je bovenarmen gestrekt langs je lichaam houdt, en met je onderarmen een touw naar beneden trekt (die in het midden vastzit aan het katrol).
Borst:
Pec Dec Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Schouders:
One Arm Dumbbell Lateral Raise Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
''Traps'':
Dumbbell Shrug Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Rug:
Machine Row Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Buik:
Lying Heel Touches Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Lying Floor Knee Raise Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
Dan het onderlichaam doe ik allemaal op machines, kuiten en de bovenbenen.
Mijn grootste vragen zijn eigenlijk voordat ik met dit schema ga beginnen zijn:
- Bij alle oefeningen 4x setjes van 8 het beste, zo nee bij welke oefening(en) niet? (bij buikspieren trainen doe ik meer dan 8 uiteraard)
- Per spiergroep 1/meerdere oefeningen doen?
- In welke volgorde, of maakt dit niet uit?
Overigens begin ik nu met full-body en naar een paar maanden stap ik misschien over naar split. Aangezien ik pas ben begonnen leek het me verstandig om eerst een goede basis op te bouwen.
Graag kritiek want zoals te zien is ben ik nog een beginner...
Comment