Beste forumleden,
Ik fitness nu zo ongeveer al anderhalf jaar en heb sinds ik nu bij een andere sportschool zit een nieuws schema gekregen. Mijn oude schema zag er ongeveer zo uit:
Maandag: 3 keer borst en 2 keer triceps.
Woensdag: 3 keer rug en 2 keer biceps
Vrijdag: 3 keer schouders en 3 keer benen.
* alle oefeningen 4*8-12. En elke dag buik na de training
Mijn nieuwe schema is 3 dagen in de week hetzelfde, en elke oefening 3*12-15
1: seated leg press: benen
2: chest press: borst
3: high row: rug
4: shoulder press: schouders
5: abdominal crunch: buik
6: front pulldown: rug
7: incline press: borst
Nu vraag ik mij vanaf het begin al af of dit schema wel goed is want ik ben een paar kilo afgevallen sinds ik dit schema train en ik heb niet echt vaak meer spierpijn. Ook merk ik dat ik meer uitgeput ben na de training. Dus vandaar mijn vraag aan jullie of ik er wel goed aan doe om dit schema te volgen en niet beter bijvoorbeeld de spiergroepen kan splitten over de dagen.
Graag reacties, bedankt!
Ik fitness nu zo ongeveer al anderhalf jaar en heb sinds ik nu bij een andere sportschool zit een nieuws schema gekregen. Mijn oude schema zag er ongeveer zo uit:
Maandag: 3 keer borst en 2 keer triceps.
Woensdag: 3 keer rug en 2 keer biceps
Vrijdag: 3 keer schouders en 3 keer benen.
* alle oefeningen 4*8-12. En elke dag buik na de training
Mijn nieuwe schema is 3 dagen in de week hetzelfde, en elke oefening 3*12-15
1: seated leg press: benen
2: chest press: borst
3: high row: rug
4: shoulder press: schouders
5: abdominal crunch: buik
6: front pulldown: rug
7: incline press: borst
Nu vraag ik mij vanaf het begin al af of dit schema wel goed is want ik ben een paar kilo afgevallen sinds ik dit schema train en ik heb niet echt vaak meer spierpijn. Ook merk ik dat ik meer uitgeput ben na de training. Dus vandaar mijn vraag aan jullie of ik er wel goed aan doe om dit schema te volgen en niet beter bijvoorbeeld de spiergroepen kan splitten over de dagen.
Graag reacties, bedankt!
Comment