Heb altijd fullbody gedaan, 3x per week, maar denk dat het nu tijd wordt voor een split schema.
Hoelang train ik al: denk eerst ongeveer 5/6 maanden alleen machines, en nu ong. 2 maanden soort van FB/Rippetoe.
Doel: Massa
Tijd: 3 keer per week wil ik eerst proberen aan te houden. Ongeveer anderhalf uur per training.
Apparatuur in gym: Dumbells, Barbell, EZ Bar, Bankje, Smith, machines. Geen cable machine waarbij je bvb lateral raises zou kunnen doen o.i.d.
Nu ben ik bezig het volgende schema op te zetten:
Borst/Biceps
BORST:
-Benchpress
-Incline Dumbell Press
-Dumbell Fly
BICEPS:
-Hammer Curl
-Reverse Barbell Curl
-Preacher Curl
Rug/Triceps
RUG:
-Deadlift
-Bent-over Barbell Row
-Cable Seated Row
-Cable Pulldown
TRICEPS:
-Close Grip Benchpress
-Kickbacks
-Triceps Dip
Schouders/Benen
BENEN:
-Squats
-Leg Press
-???
SCHOUDERS:
-Behind Neck Press
-Upright Row
-Dumbell Lateral Raise (?)
-Barbell Front Raise (?)
-------
Ik ben nu, sinds deze week aan het uitproberen of dit goed werkt voor mij. Hebben jullie wellicht aanmerkingen hierop? Ik heb zeer weinig ervaring met splitschema's, dus elke tip helpt.
Vragen die ik zelf had over het schema:
- Bij benen mis ik nog een oefening... welke kan ik het beste erbij plaatsen?
- Is de volgorde van de oefeningen correct?
- Zijn het verhoudingsgewijs genoeg (of juist teveel/te weinig) oefeningen?
- Maakt het wat uit dat ik bij de Borst/Biceps dag ook (met de Benchpress) de Triceps mee-train? En net zo dat ik bij de Rug/Triceps dag met de Close Grip Benchpress ook weer de biceps pak? Kan ik beter Schouder/Benen dag omwisselen met Rug/Triceps dag?
- Zijn de combinaties goed? Kan ik ook Rug/Schouder, Biceps/Triceps en Benen/Borst doen, bvb?
Hoelang train ik al: denk eerst ongeveer 5/6 maanden alleen machines, en nu ong. 2 maanden soort van FB/Rippetoe.
Doel: Massa
Tijd: 3 keer per week wil ik eerst proberen aan te houden. Ongeveer anderhalf uur per training.
Apparatuur in gym: Dumbells, Barbell, EZ Bar, Bankje, Smith, machines. Geen cable machine waarbij je bvb lateral raises zou kunnen doen o.i.d.
Nu ben ik bezig het volgende schema op te zetten:
Borst/Biceps
BORST:
-Benchpress
-Incline Dumbell Press
-Dumbell Fly
BICEPS:
-Hammer Curl
-Reverse Barbell Curl
-Preacher Curl
Rug/Triceps
RUG:
-Deadlift
-Bent-over Barbell Row
-Cable Seated Row
-Cable Pulldown
TRICEPS:
-Close Grip Benchpress
-Kickbacks
-Triceps Dip
Schouders/Benen
BENEN:
-Squats
-Leg Press
-???
SCHOUDERS:
-Behind Neck Press
-Upright Row
-Dumbell Lateral Raise (?)
-Barbell Front Raise (?)
-------
Ik ben nu, sinds deze week aan het uitproberen of dit goed werkt voor mij. Hebben jullie wellicht aanmerkingen hierop? Ik heb zeer weinig ervaring met splitschema's, dus elke tip helpt.
Vragen die ik zelf had over het schema:
- Bij benen mis ik nog een oefening... welke kan ik het beste erbij plaatsen?
- Is de volgorde van de oefeningen correct?
- Zijn het verhoudingsgewijs genoeg (of juist teveel/te weinig) oefeningen?
- Maakt het wat uit dat ik bij de Borst/Biceps dag ook (met de Benchpress) de Triceps mee-train? En net zo dat ik bij de Rug/Triceps dag met de Close Grip Benchpress ook weer de biceps pak? Kan ik beter Schouder/Benen dag omwisselen met Rug/Triceps dag?
- Zijn de combinaties goed? Kan ik ook Rug/Schouder, Biceps/Triceps en Benen/Borst doen, bvb?
Comment