Hallo allen.
Ik train momenteel sinds een week of 5 met een opbouw schema en over een kleine 2-3 weken ga ik met een droogtrain schema verder maar heb een vraagje over mijn trainingsgewoontes.
Mijn opbouw schema betreft een 3-day split.
Iedere training uiteraard warming up (8 min crosstrainer of hardlopen).
Dag 1
Borst + Triceps
Borst: 4 oefeningen
Triceps: 2 oefeningen
Dag 2
Rug + biceps
Rug: 4 oefeningen
Biceps: 2 oefeningen
Dag 3
Benen + Schouders
Benen: 4 oefeningen
Schouders: 3 oefeningen
(Ik zou heel graag alle oefeningen en de volgorde vermelden, maar weet de off benamingen ervan niet uit mijn hoofd)
De oefeningen doe ik in 4 sets met 10/8/6/4 hh uiteraard met oplopend gewicht. Met 1-2 min rust tussen de sets. Meestal 60-75 sec bij de 10 + 8 hh en de volle 120 sec bij de 6 + 4 hh.
Daarnaast heb ik ook nog 2 buikspieroefeningen voor na de KT
Buikbank - 3 x 15 hh met oplopend gewicht (1 min rust)
Schuine Hoover (met omhoog bewegende heup) 3x max zonder rust.
En als laatste 20 min cardio (Interval).
Als ik ALLES doe, ben ik zo'n 2 uur bezig... Best lang uiteraard, maar is dit wel verstandig?
Ik train gemiddeld 4-5 keer in de week. Doordeweeks direct als ik vanuit het werk ga, en in het weekend in de ochtend met het vriendinnetje.
Deze week ziet het er naar uit dat ik 6x train. Alleen de woensdag niet ivm kook verplichting
Ik twijfel nu dus alleen of ik wel handig bezig ben. Met het oog op de trainingsduur en rust voor de spieren. (als je al van rust kan spreken met 5-6 KT dagen in de week)....
Dank.
Ik train momenteel sinds een week of 5 met een opbouw schema en over een kleine 2-3 weken ga ik met een droogtrain schema verder maar heb een vraagje over mijn trainingsgewoontes.
Mijn opbouw schema betreft een 3-day split.
Iedere training uiteraard warming up (8 min crosstrainer of hardlopen).
Dag 1
Borst + Triceps
Borst: 4 oefeningen
Triceps: 2 oefeningen
Dag 2
Rug + biceps
Rug: 4 oefeningen
Biceps: 2 oefeningen
Dag 3
Benen + Schouders
Benen: 4 oefeningen
Schouders: 3 oefeningen
(Ik zou heel graag alle oefeningen en de volgorde vermelden, maar weet de off benamingen ervan niet uit mijn hoofd)
De oefeningen doe ik in 4 sets met 10/8/6/4 hh uiteraard met oplopend gewicht. Met 1-2 min rust tussen de sets. Meestal 60-75 sec bij de 10 + 8 hh en de volle 120 sec bij de 6 + 4 hh.
Daarnaast heb ik ook nog 2 buikspieroefeningen voor na de KT
Buikbank - 3 x 15 hh met oplopend gewicht (1 min rust)
Schuine Hoover (met omhoog bewegende heup) 3x max zonder rust.
En als laatste 20 min cardio (Interval).
Als ik ALLES doe, ben ik zo'n 2 uur bezig... Best lang uiteraard, maar is dit wel verstandig?
Ik train gemiddeld 4-5 keer in de week. Doordeweeks direct als ik vanuit het werk ga, en in het weekend in de ochtend met het vriendinnetje.
Deze week ziet het er naar uit dat ik 6x train. Alleen de woensdag niet ivm kook verplichting

Ik twijfel nu dus alleen of ik wel handig bezig ben. Met het oog op de trainingsduur en rust voor de spieren. (als je al van rust kan spreken met 5-6 KT dagen in de week)....
Dank.
Comment