Nieuw schema, jullie mening hierover?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuw schema, jullie mening hierover?

    Hoi,

    Ik vind het lekker om bepaalde spiergroepen meerdere keren per week aan te pakken. Ik vind het niet alleen lekker om veel sets en repetitions te doen, maar ik groei er ook van. Ik weet dat de algemene regels vertellen om minder in de sets en herhalingen te zitten, maar dit schijnt gewoon te werken voor mij.

    Hieronder dus het schema met de meerdere spiergroepen per week, welke ik wil gebruiken om mijzelf klaar te stomen voor de zomer. Zit hier volgens jullie potentie in?

    Tips en kritiek zijn altijd van harte welkom.


    Schema
    Maandag: Rug en biceps.
    Dinsdag: Borst, schouders en triceps.
    Woensdag: Rust
    Donderdag: Benen en trapezius.
    Vrijdag: Borst en rug.
    Zaterdag: Rust.
    Zondag: Rust.

    Maandag workout.
    Rug.

    Brede pull ups – 4 * maximaal.
    Lateral pulldown – 4 * 15.
    Bent-over rows – 4 * 15.
    Dumbbell rows – 4 * 15, dropsetting.
    T-bar rows – 4 * 15.
    Deadlift – 4 * 15.
    Biceps.
    Ez-bar curls breed – 4 * 12.
    Ez-bar curls small – 4 * 12.
    Alternating dumbbell curls – 4 * 12.
    Hammer curls – 4 * 12.

    Dinsdag workout.
    Borst.

    Incline dumbbell press – 4 * 12.
    Smithmachine benchpress – 4 * 12.
    Dumbbell flyes – 4 * 12.
    Dipping – 4 * maximaal.
    Schouders.
    Barbell front raise – 4 * 12.
    Lateral raise – 4 * 12.
    Barbell upright rows – 4 * 12.
    Triceps.
    Close-grip smithmachine benchpress – 4 * 12.
    Barbell triceps extension – 4 * 12.
    Triceps pushdown – 4 * 10.
    One-handed cable kickbacks – 4 * 10.

    Donderdag workout.
    Benen.

    Squats – 4 * 15.
    Leg press – 4 * 15.
    Leg extension – 4 * 15, dropsetting.
    Stifflegged deadlift – 4 * 15.
    Trapezius.
    Reverse pecdeck – 4 * 15.
    Seated rows – 4 * 15.
    Bent-over rear delt raise – 4 * 15, dropsetting.
    Shruggs – 4 * 20.
    Kuiten.
    Calf raises normal – 4 * 20.
    Calf raises inside – 4 * 20.
    Calf raises outside – 4 * 20.

    Vrijdag workout.
    Borst en rug
    , afgestemd op Arnold's workout.
    Benchpress – 4 * 15, supersetting met
    Brede pull ups – 4 * maximaal.
    Incline barbell benchpress – 4 * 15, supersetting met
    T-bar rows – 4 * 15.
    Flyes – 4 * 15, supersetting met
    Bent-over rows – 4 * 15.
    Dipping – 4 * maximaal, supersetting met
    Smalle pull ups, 4 * 15.



    Bij voorbaat dank.

  • #2
    Maandag: Rug en biceps.
    Dinsdag: Borst, schouders en triceps.
    Woensdag: Rust
    Donderdag: Benen en trapezius.
    Vrijdag: Borst en rug.
    Zaterdag: Rust.
    Zondag: Rust.

    Ik zou Borst en Rug wisselen. Je pakt namelijk ook vaak je biceps als je je borst traint. Idem voor rug en schouders
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

    Comment


    • #3
      Mja, schema is niet optimaal zoals je zegt, maar dat ga je toch niet veranderen.

      *Waarom pull-ups en lat pulldown? Zelfde idee, dus dubbel op.
      *Zou een gewone stang doen voor bicep curls. Meer supinatie dus betere training. En waarom smal en breed?
      *4x15 deadlift? Leg je hem ook dus 60x weer neer?
      *Geen gewone bench press?
      *Dippen is toch voornamelijk triceps?
      *Misschien een overhead press voor de schouders?
      *Die trapezius workout slaat ook nergens up, daarmee pak je gewoon de upperback en rear delts mee. Dus train je 2 dagen achter elkaar je rug.

      Conclusie: raar schema, weinig balans, veel isolatie geneuzel, smith-machine etc
      Train hard or go hormone

      Comment


      • #4
        Originally posted by Guusd View Post
        Maandag: Rug en biceps.
        Dinsdag: Borst, schouders en triceps.
        Woensdag: Rust
        Donderdag: Benen en trapezius.
        Vrijdag: Borst en rug.
        Zaterdag: Rust.
        Zondag: Rust.

        Ik zou Borst en Rug wisselen. Je pakt namelijk ook vaak je biceps als je je borst traint. Idem voor rug en schouders
        Moet je mij eens voordoen, hoe jij biceps meepakt bij borst...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Knulletje View Post
          Moet je mij eens voordoen, hoe jij biceps meepakt bij borst...
          hij bedoelde natuurlijk bij de flyes waarbij je je biceps 10% oid gebruikt :P SUPER biceps training als je t mij vraagt


          *NOT
          87,5KG - 188cm - 8,1%BF
          DL:1x185 - SQ:1x175
          BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm

          Comment


          • #6
            Misschien wel een idee om een 2x2-day split te doen op ma&di op woensdag pak je rust en do&vr weer de 2 -day split.
            Ook een Arnold klassieker met een 4x8 set schema. Ma&Do: Rug 4oef biceps 2oef benen 4oef Di&Vrij: Borst 3oef schouders 3oef triceps 2oef.

            pak je aardig wat reps 32 per oefening en 2x je lichaam in 1 week. Vind het nog steeds een zeer fijn schema om lekker sterker van te worden en te groeien. nadeel, vermoeiend en je moet veel vreten niet bep een slow-gainers schema naar mijn opinie.
            87,5KG - 188cm - 8,1%BF
            DL:1x185 - SQ:1x175
            BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm

            Comment


            • #7
              *Waarom pull-ups en lat pulldown? Zelfde idee, dus dubbel op.
              *Zou een gewone stang doen voor bicep curls. Meer supinatie dus betere training. En waarom smal en breed?
              *4x15 deadlift? Leg je hem ook dus 60x weer neer?
              *Geen gewone bench press?
              *Dippen is toch voornamelijk triceps?
              *Misschien een overhead press voor de schouders?
              *Die trapezius workout slaat ook nergens up, daarmee pak je gewoon de upperback en rear delts mee. Dus train je 2 dagen achter elkaar je rug.

              Conclusie: raar schema, weinig balans, veel isolatie geneuzel, smith-machine etc


              *Pull ups en lateral pulldown sluiten lekker op elkaar aan. Wat ik aan herhalingen niet haal met pull-ups maak ik goed met de lateral pulldown.
              *Ez-bar ligt lekkerder in de hand. Smal en breed, om zo de biceps op meerdere manieren te prikkelen.
              *Dit betekent dat inderdaad.
              *Normale benchpress voelt bij mij niet optimaal. Ik wissel de normale benchpress zo af en toe om in plaats van de Smithmachine benchpress. De Smithmachine benchpress heeft mij veel meer resultaat gegeven.
              *Dippen pakt beiden, borst en triceps. Althans bij mij.
              *Overhead press is inderdaad een goede toevoeging om te overwegen.
              *Mijn trapezius is overduidelijk gegroeid door dit schema, welke de bedoeling was.

              Jouw conclusie is te negatief, naar mijns inziens.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ruktorrr View Post

                *Pull ups en lateral pulldown sluiten lekker op elkaar aan. Wat ik aan herhalingen niet haal met pull-ups maak ik goed met de lateral pulldown.
                Prima.
                *Ez-bar ligt lekkerder in de hand. Smal en breed, om zo de biceps op meerdere manieren te prikkelen.
                Easy bar is minder effectief en het is onzin om je biceps smal en breed te trainen. Wat is jouw gedachte daarachter?
                *Normale benchpress voelt bij mij niet optimaal. Ik wissel de normale benchpress zo af en toe om in plaats van de Smithmachine benchpress. De Smithmachine benchpress heeft mij veel meer resultaat gegeven.
                Dan is je techniek verkeerd. Smithmachine's zorgen voor sneller blessures.
                *Dippen pakt beiden, borst en triceps. Althans bij mij.
                Zie het dips topic van Inferno.
                *Overhead press is inderdaad een goede toevoeging om te overwegen.
                *Mijn trapezius is overduidelijk gegroeid door dit schema, welke de bedoeling was.
                Was je trapezius niet op een andere manier gegroeid? Zie je niet in dat het ineffectief is als je twee dagen achter elkaar upperback doet?

                Jouw conclusie is te negatief, naar mijns inziens.
                Te negatief? Je vroeg om tips en kritiek, en die kreeg je. Weet je, veel mensen stellen een vraag maar zoeken vooral bevestiging. Ik denk dat er betere schema's zijn dan die van jou. Maar als jij er goed op groeit dan zou ik het zo houden.
                Train hard or go hormone

                Comment


                • #9
                  zijn het ook niet VEEL teveel rug oefeningen ? d8 dat 4 meer dan genoeg was

                  Comment


                  • #10
                    Te negatief?
                    Een schema posten betekent openstaan voor kritiek. Kan je dat niet handelen moet je geen advies vragen of een second opinion

                    Comment


                    • #11
                      En je rug is behoorlijk belast. Ik zou een tweetal oefeningen schrappen. Hou het bijv bij deadlift, pullups, hyperextensions en dumbell rows

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by FutureHulk View Post
                        Te negatief?
                        Een schema posten betekent openstaan voor kritiek. Kan je dat niet handelen moet je geen advies vragen of een second opinion
                        Uhhh,toekomstige hulk,
                        Ik heb een vermoeden dat hij na 14 maanden wel een goed schema heeft of inmiddels gestopt is!
                        Last edited by rain; 05-08-2013, 20:17.
                        DIVIDE ET IMPERA

                        Comment

                        Sidebar top desktop

                        Collapse

                        Actieve discussies

                        Collapse

                        Working...
                        X