Wat nu te doen..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat nu te doen..?

    Beste bodynet vriendjes,

    Ik ben begonnen met het FB schema van Falstyr. Dit beviel prima.

    Daarna heb ik het UB / LB schema van Dynobet geprobeerd. Dit beviel ook maar past minder goed met mijn andere activiteiten qua herstel en eigenlijk vind ik FB ook lekkerder trainen.

    Mijn vraag is nu: Kan ik mits ik wat oefeningen en sets etc blijf afwisselen vooruit blijven gaan laten we zeggen het komende jaar om te beginnen met een FB schema? Wat zijn de voor-en nadelen hiervan. Wat mist een schema dat ik reeds gebruikte (aangezien het kennelijk alleen voor beginners is)?

    Hoop dat ik een beetje sense maak

    Gr
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?


  • #2
    Fullbody is niet alleen voor beginners hoor, iedereen kan er goed op groeien!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Dexie View Post
      Fullbody is niet alleen voor beginners hoor, iedereen kan er goed op groeien!
      Mja, maar dit http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post420179 is kennelijk gericht op beginners. Ik vraag me af waarom dat is en hoe ik het kan "upgraden" zeg maar. Ik zie trouwens dat het niet van Falstyr maar van meneer de Generaal is...
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

      Comment


      • #4
        Originally posted by pescatore View Post
        Mja, maar dit http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post420179 is kennelijk gericht op beginners. Ik vraag me af waarom dat is en hoe ik het kan "upgraden" zeg maar. Ik zie trouwens dat het niet van Falstyr maar van meneer de Generaal is...
        Het programma van de beste Generaal is inderdaad voor beginners bestemd. Maar er zijn ook fb schema's voor degenen die meer gevorderd zijn. Texas Method, MadCow, de variant voor gevorderden van Reg Park, etc. Het verschil tussen full body voor beginners en die voor gevorderden zit in de manier waarop met intensiteit wordt omgegaan.

        In programma's voor beginners wordt het gewicht elke training verhoogd. Tenminste, dat is de opzet. Wanneer je vast komt te zitten neem je bepaalde maatregelen. Daar ga ik nu niet op in want anders wijk ik teveel af. En wanneer je echt helemaal vast zit dan is het wellicht tijd om over te schakelen op een programma voor meer gevorderde sporters.

        De programma's voor gevorderden zijn meestal zodanig in elkaar gezet dat er sprake is van een dag waarop met meer volume wordt gewerkt, een zogenaamde hersteldag en een dag waarop het gewicht wordt verhoogd.

        Daar komt het een beetje op neer in grote lijnen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • #5
          Originally posted by inferno_0666 View Post
          Het programma van de beste Generaal is inderdaad voor beginners bestemd. Maar er zijn ook fb schema's voor degenen die meer gevorderd zijn. Texas Method, MadCow, de variant voor gevorderden van Reg Park, etc. Het verschil tussen full body voor beginners en die voor gevorderden zit in de manier waarop met intensiteit wordt omgegaan.

          In programma's voor beginners wordt het gewicht elke training verhoogd. Tenminste, dat is de opzet. Wanneer je vast komt te zitten neem je bepaalde maatregelen. Daar ga ik nu niet op in want anders wijk ik teveel af. En wanneer je echt helemaal vast zit dan is het wellicht tijd om over te schakelen op een programma voor meer gevorderde sporters.

          De programma's voor gevorderden zijn meestal zodanig in elkaar gezet dat er sprake is van een dag waarop met meer volume wordt gewerkt, een zogenaamde hersteldag en een dag waarop het gewicht wordt verhoogd.

          Daar komt het een beetje op neer in grote lijnen.
          I see. Ik heb iig al wat specifiek google-baar materiaal. Tnx. Of ik vast loop, tsja ik ben vanaf 28-29%vp a/h cutten. Zit nu rond de 18% en ik heb vooral in het begin wat kg's gepakt, althans ik merkte gewoon dat ik groeide aan spieren die ik nooit had op sommige plekken. Aan de hand van vp meting kan ik ook stellen dat er een kilo of 4 bij is gekomen de laatste 3 maanden.

          Hoewel ik nog steeds droog worden als main focus heb en ook niet schrik van het feit dat ik niet erg groei, ben ik gewoon toe aan hogere intensiteit. Ik eet te weinig om echt massa te pakken en ik heb daar vrede mee op dit moment. Maar ik wil wel een schema hebben dat op dit moment het maximale uit me haalt / me uitdaagd. Dat lukt op een gegeven moment niet meer voor mijn gevoel met alleen maar kg's verhogen iedere week. En zoals gezegd past FB me voor mijn gevoel het beste, althans ik vind dat het leukst en qua benen herstel ik daar beter / op tijd van.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

          Comment


          • #6
            Hmm die FB van texas method zijn wel héél kaal en saai je doet slechts een paar compounds. Wil toch wel lekker een uurtje wat energie kwijt en dat MadCow spreekt me meer aan, ga ik eventjes beter bekijken nog.

            Respectievelijk T NATION | The Texas Method en Bodybuilding.com - What Is The Best 5x5 Workout That Will Produce Amazing Muscle Gain?.

            Nu had ik zelf het plan om het beginnersschema van meneer de Generaal om te bouwen tot iets meer uitdagends. Kan iemand (liefst een capabel iemand )beoordelen of het compleet is en intensiever dan 2 x 15 van het beginnerschema? Kan ik hier de komende 12 weken mee vooruit? Mijn idee is het volgende:

            warmup 10 min loopband 12 km/uur
            squat 3 x 12
            romanian deadlift 3 x 8
            pullups 3 x failure
            seated cable rows 3 x 12
            dumbbell bench press (neutral grip) 3 x 12
            dumbell shoulder press 3 x 12
            shrugs 3 x 12
            side lateral raise 3 x 12
            alternate incline dumbell curl 3 x 12
            tricep extensions 3 x 12
            plank hold 3 x 65 sec

            Dus enkele oefeningen aangepast en een setje erbij met 3 reps minder per set. Rest mij nog één vraagje: waarom zitten er in verhouding zoveel schouder oefeningen in?
            Last edited by pescatore; 30-08-2012, 02:22.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

            Comment


            • #7
              Flink schema zo, ben je wel even mee bezig, warom de pullups tot fail?

              Comment


              • #8
                Originally posted by pescatore View Post
                Hmm die FB van texas method zijn wel héél kaal en saai je doet slechts een paar compounds. Wil toch wel lekker een uurtje wat energie kwijt en dat MadCow spreekt me meer aan, ga ik eventjes beter bekijken nog.

                Respectievelijk T NATION | The Texas Method en Bodybuilding.com - What Is The Best 5x5 Workout That Will Produce Amazing Muscle Gain?.
                Het ziet er wellicht kaal en saai uit op papier, maar in de praktijk voelt dat niet zo. De sets die je doet zijn niet met oplopend gewicht, het is 5x5 met hetzelfde gewicht. En dat is best zwaar. Met de warmups erbij ziet het er zo uit op de volume dag:

                1x10 (lege stang)
                1x5
                1x3
                1x2
                WS: 5x5

                Dus als je werkset met squats 120kg is dan ziet het er zo uit:

                10x20kg
                5x75kg
                3x90kg
                2x105kg
                5x5x120kg

                Geloof me maar dat je flink staat te hijgen na die sets. En dan komen de rest van de oefeningen nog.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

                Comment


                • #9
                  Squat is kracht
                  Leg press is massa

                  3x8/3x12 op de squat is net zo zinloos als een 2x1/3x3/5x5 op de leg press, je gaat er mee voorbij aan de essentie van de oefening.

                  Massa op de squat pakken is gevaarlijker dan massa op de leg press omdat er bij de squat techniek parte gaat spelen bij een hogere reprange met blessure als gevolg....andersom is het net zo gevaarlijk als je bv. een single max pakt op de leg press, daar heb je geen vangers of beveiliging erop zitten en klap je dubbel bij een fail, met alle gevolgen van dien.
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by okidoki71 View Post
                    Massa op de squat pakken is gevaarlijker dan massa op de leg press omdat er bij de squat techniek parte gaat spelen bij een hogere reprange met blessure als gevolg....
                    Ja, het vergt concentratie om in juiste houding te blijven en daar komt ook nog eens die verzuring bovenop waar je doorheen moet ploeteren.

                    andersom is het net zo gevaarlijk als je bv. een single max pakt op de leg press, daar heb je geen vangers of beveiliging erop zitten en klap je dubbel bij een fail, met alle gevolgen van dien.
                    Dat valt toch wel mee? Op de leg press doen de meesten toch maar 1/4 rep met de handen op de dijen terwijl een trainingsmaat tegen de slede staat te duwen.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by quibus View Post
                      Flink schema zo, ben je wel even mee bezig, warom de pullups tot fail?
                      30-45 sec rust tussen sets, zou niet weten hoe ik het in zou moeten korten / wat ik eruit zou moeten trappen. Ik kan nog niet zo heel veel pullups

                      Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Het ziet er wellicht kaal en saai uit op papier, maar in de praktijk voelt dat niet zo. De sets die je doet zijn niet met oplopend gewicht, het is 5x5 met hetzelfde gewicht. En dat is best zwaar. Met de warmups erbij ziet het er zo uit op de volume dag:

                      1x10 (lege stang)
                      1x5
                      1x3
                      1x2
                      WS: 5x5

                      Dus als je werkset met squats 120kg is dan ziet het er zo uit:

                      10x20kg
                      5x75kg
                      3x90kg
                      2x105kg
                      5x5x120kg

                      Geloof me maar dat je flink staat te hijgen na die sets. En dan komen de rest van de oefeningen nog.
                      Ik begrijp de formule kennelijk niet, ben vrij goed in wiskunde btw

                      Originally posted by okidoki71 View Post
                      Squat is kracht
                      Leg press is massa

                      3x8/3x12 op de squat is net zo zinloos als een 2x1/3x3/5x5 op de leg press, je gaat er mee voorbij aan de essentie van de oefening.

                      Massa op de squat pakken is gevaarlijker dan massa op de leg press omdat er bij de squat techniek parte gaat spelen bij een hogere reprange met blessure als gevolg....andersom is het net zo gevaarlijk als je bv. een single max pakt op de leg press, daar heb je geen vangers of beveiliging erop zitten en klap je dubbel bij een fail, met alle gevolgen van dien.
                      Dus wat kan ik dan het beste doen?
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pescatore View Post



                        Dus wat kan ik dan het beste doen?
                        Ligt er aan wat jou doelstelling is, wil je wat kracht opbouwen dan doe je een 5x5 squat, ga je voor massa, doe je de leg press, of ga combineren, in geval van fb zou je de ene keer de squat kunnen pakken en de andere keer leg press, je kan als dat je herstel niet in de weg zit ook beide in 1 training stoppen...je begint met squat en later in de training nog een leg press erbij.....legio mogelijkheden.

                        edit:
                        en om de squat niet te "saai" te maken, kan je het opleuken door te wisselen met back/front/zercher en boxsquat...
                        Last edited by okidoki71; 30-08-2012, 11:01.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

                        Comment


                        • #13
                          Als ik het goed begrijp, vond je het UB/LB schema uitdagend genoeg. Zat er voldoende variatie in het schema. Maar is het te zwaar/veel (qua herstel) om te combineren met de andere sporten die je graag doet (voornamelijk op gebied van benen)?

                          wat ik dan zou voorstellen is een iets andere opzet, die minder belastend is voor de benen, maar toch een goede verdeling van werk over de trainingen heeft:


                          Training 1:

                          bankdrukken/ 2 min rust
                          3 sets van 6-8 reps.
                          (exclusief opwarm sets)

                          Low Incline dumbell press/ 2 min rust
                          3 sets van 8-12 reps

                          cable fly's/ 2 min rust
                          2 sets van 12-15 reps

                          Push press/militairy press/dumbell press/ 2 min rust
                          3 sets van 6-12 (afhankelijk van oefening en voorkeur)

                          Side raises/lateral raises/ 2 min rust
                          2 sets 12-15 reps

                          Close grip benchpress / 2 min rust
                          (Aan beiden kanten één hand minder breed als je nu doet met bankdrukken)
                          3 sets van 8-12 reps

                          triceps pushdown/ 2 min rust
                          2 sets van 12-15 reps
                          Back squat / 2-3 min rust tussen sets
                          3 sets van 6-8 reps.
                          (exclusief opwarm sets).

                          Romanian deadlift/ 2-3 min rust
                          3 sets van 6-8 reps
                          (exclusief opwarm sets).


                          Chin ups/lateral pulldown/ 2 min rust
                          3 sets 6-8 reps

                          Dumbell row/tbar row/ BB row
                          3 sets 8-12 reps

                          Seated calf Raise / 2 min rust
                          3 sets van 8-12 reps


                          rear laterals/shrugs/ 2 min rust
                          2 sets 8-12 reps

                          biceps concentration of hammer curls/ 2 min rust
                          3 sets 8-12 reps
                          --------------------

                          beide schemas 2x per week (dus 4x per week trainen). of gewoon 2 dagen wel 2 dagen niet trainen, of 1 dag wel 1 dag niet. dat is voor herstel beter, maar je traint dan niet op vaste dagen.

                          Of wat ik zelf vrij lang gedaan heb toen ik ook aan het experimenteren was met cardio + HIIT was:

                          2x per week fullbody
                          1x per week HIIT
                          1x per week 30-45 min cardio MIT
                          1x per week 30-45 min cardio LIT

                          fullbody zou er dan zo uit kunnen zien:

                          Back squat / 2-3 min rust tussen sets
                          3 sets van 8-10 reps.
                          (exclusief opwarm sets).

                          Romanian deadlift/ 2-3 min rust
                          3 sets van 8-10 reps
                          (exclusief opwarm sets).

                          bankdrukken/ 2 min rust
                          3 sets van 8-10 reps.
                          (exclusief opwarm sets)

                          Chin ups/lateral pulldown/ 2 min rust
                          3 sets 8-10 reps

                          Low Incline dumbell press/ 2 min rust
                          3 sets van 8-10 reps

                          Dumbell row/tbar row/ BB row
                          3 sets 8-10 reps

                          Seated calf Raise / 2 min rust
                          3 sets van 8-10 reps

                          Close grip benchpress / 2 min rust
                          (Aan beiden kanten één hand minder breed als je nu doet met bankdrukken)
                          3 sets van 8-10 reps

                          biceps concentration of hammer curls/ 2 min rust
                          3 sets 8-10 reps
                          Die twee dagen zijn voldoende voor spierbehoud tijdens een cut (mits intensiteit hoog ligt), en je lichaam krijgt zo ruim voldoende rust tussen de twee trainingen. dit schema is vrij hoog qua volume (qua totaliteit) en kost veel energie. dat is dan best zwaar uiteraard en tegen het einde van de training wil je gewoon naar huis en ben je helemaal leeg. maar je hebt zo wel genoeg mogelijkheid om andere sporten en zaken in te plannen in je week.

                          dit schema 3x per week (zelfs zonder cardio/hiit) zou ik afraden omdat de intensiteit van de trainingen en het volume dan naar mijn mening te hoog ligt. als je perse 3x per week wil, is dit geen schema voor jou.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by okidoki71 View Post
                            Ligt er aan wat jou doelstelling is, wil je wat kracht opbouwen dan doe je een 5x5 squat, ga je voor massa, doe je de leg press, of ga combineren, in geval van fb zou je de ene keer de squat kunnen pakken en de andere keer leg press, je kan als dat je herstel niet in de weg zit ook beide in 1 training stoppen...je begint met squat en later in de training nog een leg press erbij.....legio mogelijkheden.

                            edit:
                            en om de squat niet te "saai" te maken, kan je het opleuken door te wisselen met back/front/zercher en boxsquat...
                            5 x 5 squat it is

                            Ja ik vroeg me dus al een beetje af of mijn schema voorstel afdoende is als vaste volwassen training. Ik voetbal ook nog op redelijk niveau 3 x per week dus dat hakt er wel in qua herstel van benen hoewel het gevoelsmatig wel ok gaat moet ik zeggen...
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by pescatore View Post

                              Ik begrijp de formule kennelijk niet, ben vrij goed in wiskunde btw
                              Je bedoelt voor het opbouwen van de warmup sets? Dat is niet echt volgens een formule, het is de methode die door veel krachttrainers wordt gehanteerd. Er wordt rekening gehouden met de balans tussen niet teveel uitputten en het lichaam voorbereiden met voldoende gewicht voordat de topsets worden uitgevoerd.
                              Last edited by inferno_0666; 30-08-2012, 11:21.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X