Trainingsschema

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainingsschema

    hallo,

    ben 1,85+- en zon 67kg
    ik kom niet supersnel aan in spiermassa maar ook niet in vetmassa.
    ik train sinds een paar weken met een schema dat ik hier van het forum ergens vandaan geplukt heb(geloof ik):

    Maandag: Borst, triceps , buik
    Dinsdag: Rust
    Woensdag: Rug, biceps, kuiten
    Donderdag: Rust
    Vrijdag: Schouders, benen

    Mijn buik zie ik niet echt wat van dat ik ze getraind heb, vraag me af wat ik fout doe?
    het ging mij het meeste om de oefeningen die ik doe, aangezien ik dat zelf zo bedacht heb.
    zou graag horen of ik het goed doe of dat ik juist bepaalde oefeningen beter weg kan doen inruil voor andere?.

    Borst:
    Decline bench press
    Incline dumbell press
    Flat bench dumbell fly's
    Butterfly machine
    Cable cross over
    Machine press (soms)

    Triceps:
    Tricep rope pushdown
    One arm cable tricep pushdown
    Tricep dips
    Single hand tricep extension
    Triceps dumbell kickback
    Close grip flat bench press

    Buik:
    Crunch machine
    Decline crunches
    Decline oblique brunches
    hanging leg raise
    Abdominal coaster
    Incline leg raise

    Rug:
    Hyperextension
    Lat pull down back
    Dumbell rowing
    Seated cable rows
    Machine back extension
    Straight arm pushdown

    Biceps:
    Alternate Dumbell curl
    Preacher curl
    Hammer curl (dumbell)
    Close grip EZ bar curl
    Barbell curl
    Cable robe pullups

    Kuiten:
    Machine calf raise
    Calf extension
    Leg press

    Schouders:
    Shrugs (dumbell
    Alternate front dumbell raise
    Shoulder press (dumbell)
    Machine shoulder press
    seated lateral raise (machine)

    Benen:
    Leg press
    Leg extension
    Hamstring curl
    Half uurtje loopband.

  • #2
    Hallo Bart,

    Ik zou woensdag je benen pakken en dan vrijdag weer je boven lichaam, ook zou je kunnen kijken bij het UB/LB schema van dynobet deze is ook geschikt voor 3 dagen.

    Over je buikspieren, deze pak je nu eenmaal in de week deze zou je eventueel wel vaker kunnen pakken, maar wel ook met rustdagen dit zijn namelijk ook gewoon spieren die rust nodig hebben.

    Hoe zit het met je vp% ? Buikspieren hoef je in principe niet gek veel te trainen dit heeft vooral uit te staan met je vp% bij de buik naar mijn mening.

    Comment


    • #3
      Heb je trouwens al veel ervaring? Of begin je net ?

      Comment


      • #4
        Originally posted by SjoerdvdV View Post
        Hallo Bart,

        Ik zou woensdag je benen pakken en dan vrijdag weer je boven lichaam, ook zou je kunnen kijken bij het UB/LB schema van dynobet deze is ook geschikt voor 3 dagen.

        Over je buikspieren, deze pak je nu eenmaal in de week deze zou je eventueel wel vaker kunnen pakken, maar wel ook met rustdagen dit zijn namelijk ook gewoon spieren die rust nodig hebben.

        Hoe zit het met je vp% ? Buikspieren hoef je in principe niet gek veel te trainen dit heeft vooral uit te staan met je vp% bij de buik naar mijn mening.
        Originally posted by SjoerdvdV View Post
        Heb je trouwens al veel ervaring? Of begin je net ?
        je bedoelt woensdag de benen erbij doen tegelijk met kuiten, en dan vrijdags weer de borst triceps buik erbij doen?
        of snap ik het nu helemaal verkeerd.
        ik train ongeveer 2jaar als ik het niet fout heb, waarvan ik nu 1 jaar echt serieus bezig ben.
        denk dat ik al wel redelijk ervaring heb, (niet extreem veel, begrijp mij niet verkeerd!)

        ook doe ik aan het begin van elke training 10minuten op de crosstrainer warm worden.
        Last edited by bart1992; 13-11-2013, 22:02.

        Comment


        • #5
          Originally posted by bart1992 View Post
          hallo,

          ben 1,85+- en zon 67kg
          ik kom niet supersnel aan in spiermassa maar ook niet in vetmassa.
          ik train sinds een paar weken met een schema dat ik hier van het forum ergens vandaan geplukt heb(geloof ik):

          Maandag: Borst, triceps , buik
          Dinsdag: Rust
          Woensdag: Rug, biceps, kuiten
          Donderdag: Rust
          Vrijdag: Schouders, benen

          Mijn buik zie ik niet echt wat van dat ik ze getraind heb, vraag me af wat ik fout doe?
          het ging mij het meeste om de oefeningen die ik doe, aangezien ik dat zelf zo bedacht heb.
          zou graag horen of ik het goed doe of dat ik juist bepaalde oefeningen beter weg kan doen inruil voor andere?.

          Borst:
          Decline bench press
          Incline dumbell press
          Flat bench dumbell fly's
          Butterfly machine
          Cable cross over
          Machine press (soms)

          Triceps:
          Tricep rope pushdown
          One arm cable tricep pushdown
          Tricep dips
          Single hand tricep extension
          Triceps dumbell kickback
          Close grip flat bench press

          Buik:
          Crunch machine
          Decline crunches
          Decline oblique brunches
          hanging leg raise
          Abdominal coaster
          Incline leg raise

          Rug:
          Hyperextension
          Lat pull down back
          Dumbell rowing
          Seated cable rows
          Machine back extension
          Straight arm pushdown

          Biceps:
          Alternate Dumbell curl
          Preacher curl
          Hammer curl (dumbell)
          Close grip EZ bar curl
          Barbell curl
          Cable robe pullups

          Kuiten:
          Machine calf raise
          Calf extension
          Leg press

          Schouders:
          Shrugs (dumbell
          Alternate front dumbell raise
          Shoulder press (dumbell)
          Machine shoulder press
          seated lateral raise (machine)

          Benen:
          Leg press
          Leg extension
          Hamstring curl
          Half uurtje loopband.
          Met jou fysieke stats is het niet aan te raden om een 3 daagse split te volgen. Een dergelijk schema is niet ideaal voor iemand die naturel traint, zeker niet voor iemand die met moeite aankomt in spiermassa. Je traint je spiergroepen slechts 1x per week en dat is niet optimaal. En de oefeningen zijn een lachertje; teveel isolatie oefeningen enn het is onsamenhangend.

          In de sportschool zie ik regelmatig jongens die een dergelijk schema hanteren en op een enkeling na is het resultaat bedroevend.

          Je kunt beter de focus leggen op de basis compound oefeningen en een schema kiezen waarmee je de spiergroepen 2x per week of vaker aanpakt. Op die manier word je echt sterker en in combinatie met een goed voedingschema zul je ook aankomen in spiermassa. En dat is wat jij wilt, neem ik aan. Echt progressie maken.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

          Comment


          • #6
            Originally posted by inferno_0666 View Post
            Met jou fysieke stats is het niet aan te raden om een 3 daagse split te volgen. Een dergelijk schema is niet ideaal voor iemand die naturel traint, zeker niet voor iemand die met moeite aankomt in spiermassa. Je traint je spiergroepen slechts 1x per week en dat is niet optimaal. En de oefeningen zijn een lachertje; teveel isolatie oefeningen enn het is onsamenhangend.

            In de sportschool zie ik regelmatig jongens die een dergelijk schema hanteren en op een enkeling na is het resultaat bedroevend.

            Je kunt beter de focus leggen op de basis compound oefeningen en een schema kiezen waarmee je de spiergroepen 2x per week of vaker aanpakt. Op die manier word je echt sterker en in combinatie met een goed voedingschema zul je ook aankomen in spiermassa. En dat is wat jij wilt, neem ik aan. Echt progressie maken.
            hallo,

            sorry voor de late reactie....
            welke oefeningen zou jij dan doen bij een schema als dit?
            denk dat je bedoeld deadlifts en squats erbij?

            dag1: borst,triceps,buik
            dag2: rug,biceps,benen
            dag3: schouders, buik

            en eventueel nog een extra schema waar mee ik de boel af kan wisselen?

            alvast bedankt!

            Comment


            • #7
              Wat dhr Inferno bedoelt is dat je een compleet ander schema moet pakken waarbij je spiergroepen min 2 x per week belastt. Vooral met compoundoefeningen ipv isolatieoefeningen.
              Dus bv een full body schema of een ub /lb schema.

              Bij de stickies staan voorbeelden.
              DIVIDE ET IMPERA

              Comment


              • #8
                hey

                bedankt ik zal daar eens gaan kijken.
                zie al wel veel vooruitgang maar volgens mij kan het beter.
                vandaar de vraag.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bart1992 View Post
                  hey

                  bedankt ik zal daar eens gaan kijken.
                  zie al wel veel vooruitgang maar volgens mij kan het beter.
                  vandaar de vraag.
                  Je ziet uiteraard vooruitgang, daar zal bij ieder schema sprake van zijn als je net bent begonnen. Dat betekent echter niet dat je efficient bezig bent.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Je ziet uiteraard vooruitgang, daar zal bij ieder schema sprake van zijn als je net bent begonnen. Dat betekent echter niet dat je efficient bezig bent.
                    ok bedankt voor jullie moeite/reacties.

                    maak het deze week nog af, zal volgende week eens kijken naar dat ub/lb schema van dyno.
                    ziet er veel belovend uit.

                    vandaag de rug/benen biceps gedaan.
                    deadlift erbij gepakt en t-row.
                    wat een killeroefeningen....
                    Last edited by bart1992; 30-01-2014, 08:19.

                    Comment

                    Sidebar top desktop

                    Collapse

                    Actieve discussies

                    Collapse

                    Working...
                    X