Trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingschema

ik ben van van plan 4-5 dagen in de week te gaan sporten, met als doel massa opbouwen? Wat kan ik hierbij het beste hanteren? Een 3 dagen split met 1-2 extra herhalingsdagn? Of een 4 dgen split??

graag zou ik ook willen weten waarom wat beter is voor massa

UB/LB of push/pull. 2x per week een spiergroep hitten is beter voor nattys.

Anders zou ik gaan voor een 4 day split.

Comment

Stefan een aantal dingen die nog wel van toepassing kunnen zijn voor ons:

Hoeveel trainings ervaring heb je ?
      Welke schema's heb je al gevolgd ?
      Hoeveel dagen per week ga ja sporten (4-5)
      Wat voor split schema wil je volgen

Na mijn mening zou je beter een ub/lb schema kunnen hanteren en gewoon 4 x in de week gaan.
      Dit omdat ik zelf veel meer progressie heb geboekt met het ub/lb schema toen ik 4 dagen in de week ging.
      Dit komt voornamelijk omdat je dan elke week je spiergroepen 2 maal aanspreekt.

Bij een 3x maal split heb je vaak dat je al 6 x in de week moet gaan om dezelfde spiergroepen 2 maal aan te spreken (als je benen erbij doet wel aan te raden).
      Quitters never win !

Comment

ik heb hiervoor altijd een 3 dagen split gevolgt die ik 4 dgen deed dus ik herhaalde altijd borst triceps nog eens, ja ik hoor vaak dat juist bv een 4 dagen split niet voor nattysnis bestemd en 5 dagen omdat je alles 1x traint endan haal je schijnbaar niet het maximalen, ik zat zel ook te denken aan de ub/lb maar he schema die gesttcked is had ik zelf beetje raar gevoel by omdat je bij je 2e upperdag maar 1 borst doet, ik heb oveigens altid dus het opzetje borst&triceps , rug&biceps en benen&schouders gedaan en als 4e dag herhalingsdag dit deed ik met de sets en reps van 4x8!

Comment

Originally posted by Dexie View Post
          UB/LB of push/pull. 2x per week een spiergroep hitten is beter voor nattys.

Anders zou ik gaan voor een 4 day split.
          ja bij ub /lb moet jedan gelijkmatig trainen ma-dinsdag en do-vrijdag, maar ik moet bv dinsdag 5 uur beinen met werk en om 4uur is sportschool open
          Dus dat is het jammere

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X