Hoe werkt dit schema?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe werkt dit schema?

    Beste Bodynet'ers,

    Ik ben een ectomorph, hierdoor krijg ik heel moeilijk zichtbare spieren.
    Ik zwaar en kort trainen had ik uitgezocht.
    Ik zocht een schema dat past bij mijn lichaamsbouw.
    zo vond ik dit schema :

    • Day 1 - Chest/Triceps:
      • Bench Press - 12, 10, 10, 8
      • Incline Dumbbell Press - 3x10
      • Dumbbell Fly - 2x12
      • Dips - 12, 10, 10, 8
      • Skull Crushers, on incline bench - 3x10


    Alleen nu vraag ik me af waar de '- 12, 10, 10, 8' voor staan bij de Bench Press?
    Het lijkt op het aantal herhalingen, maar moet ik dat achter elkaar aan doen, of eerst van alle oefeningen de 1e set doen, en daarna de 2e enz.

    Als jullie nog andere tips of schema's hebben zijn die ook hartelijk welkom !

    Graag hoor ik van jullie,

    Mvg

  • #2
    Je hebt 4 sets van verschillende aantal herhalingen en die zijn:
    12x
    10x
    10x
    8x

    Dus set 1 druk je 12 keer de stang omhoog, set 2 10 keer, set 3 ook 10 keer en de laatste set druk je de stang 8 keer omhoog.

    Zorg wel dat bij elke laatste herhaling dus bij de eerste set de 12de, bij de 2de de 10de, bij 3de ook de 10de en de 4de de 8ste herhaling altijd maar nèt gaat. Dus dat je de stang maar nèt omhoog krijgt. Zorg natuurlijk wel dat je de juiste techniek aanhoudt. Google maar even voor de juiste techniek, staan ook een aantal filmpjes van op YouTube. En als je het niet zeker weet of je het goed doet, upload je hier een filmpje van jouw techniek. Dan kunnen we tips geven.
    Succes

    Comment


    • #3
      Thanks dat je zo snel reageert !

      Ik snap het nu ook wel goed, alleen nog 1 ding niet.

      Moet ik eerst alle 4 de bench press sets doen en dan pas naar de incline press? of eerst de 1e bench press set (12x) daarna 1e inline press set (10x) en na alle 5 oefeningen de eerste set te hebben gedaan de 2e set te doen?

      Beetje ingewikkelde vraag haha

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Je doet 4 setjes bench press, dan door naar de volgende oefening.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Oke!
          En moet ik tussen elke set ook een rust nemen van enkele seconden?
          Zo ja, hoeveel tijd raad je me aan?

          Comment


          • #6
            Ga uit van 60 sec (dat je weer enigszins weet op adem bent en dan gaan) kortere rust = hogere intensiteit

            Comment

            Sidebar top desktop

            Collapse

            Actieve discussies

            Collapse

            Working...
            X