Nieuw trainingsschema voor 2014

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by rainman View Post
    Uhhhh, bij compoundoefeningen worden kuiten absoluut niet voldoende belast om flink te groeien.
    Kuiten moet je flink aanpakken, zeker aparte isolatieoefeningen toevoegen dus!
    Of je moet goede kuiten genen hebben, dan hoef je er minder voor te doen.

    Ik heb redelijke kuiten, maar doe toch zeker 2 aparte oefeningen voor mijn kuiten.
    Sorry Rainman maar dat hangt toch van je doel af? Als beginner/amateur lijkt het mij in ieder geval niet iets toevoegen!
    Als ik me niet vergis hebben de schema's van falstyr en Dynobet ook maar 1 kuitoefening..
    The expert in anything was once a beginner..

    Comment


    • #17
      Originally posted by MisterMn View Post
      Sorry Rainman maar dat hangt toch van je doel af? Als beginner/amateur lijkt het mij in ieder geval niet iets toevoegen!
      Als ik me niet vergis hebben de schema's van falstyr en Dynobet ook maar 1 kuitoefening..
      Bij die schema's voegde ik ook een extra kuitenoefening toe.
      Het gaat er natuurlijk ook om hoe intensief je de oefening doet als je er maar 1 doet.
      Maar de opmerking"kuiten en armen groeien niet veel meer met meer oefeningen op ons niveau"snap ik niet helemaal.

      Ook "als beginner/amateur lijkt het mij helemaal niets toe te voegen"snap ik niet echt. Als je het doet, doe je het toch goed?
      Het is tenslotte geen cardio-forum.
      Dan hoef je als beginner/amateur ook geen ub /lb schema's te volgen, aangezien 1 x spiergroepen belasten per week meer dan voldoende is.

      Moet jij maar eens goed op gaan letten hoeveel gasten er rondlopen met onderontwikkelde kuiten.
      Last edited by rain; 28-01-2014, 18:47.
      DIVIDE ET IMPERA

      Comment


      • #18
        Originally posted by rainman View Post
        Bij die schema's voegde ik ook een extra kuitenoefening toe.
        Het gaat er natuurlijk ook om hoe intensief je de oefening doet als je er maar 1 doet.
        Maar de opmerking"kuiten en armen groeien niet veel meer met meer oefeningen op ons niveau"snap ik niet helemaal.

        Ook "als beginner/amateur lijkt het mij helemaal niets toe te voegen"snap ik niet echt. Als je het doet, doe je het toch goed?
        Het is tenslotte geen cardio-forum.
        Dan hoef je als beginner/amateur ook geen ub /lb schema's te volgen, aangezien 1 x spiergroepen belasten per week meer dan voldoende is.

        Moet jij maar eens goed op gaan letten hoeveel gasten er rondlopen met onderontwikkelde kuiten.
        Dit dus. En die lui maar klagen dat ze niet groeien.

        Comment


        • #19
          Originally posted by rainman View Post
          Nee ok, het is alleen maar goed als je mensen advies wilt geven, maar zorg wel dat het onderbouwd is en het geen blessures op kan leveren.
          Had het al meerdere malen gelezen en tja, soms ga je te snel van dingen uit blijkt wel weer. Staat ook op de muscleandstrength site. Die site met 900+ oefeningen.

          Comment


          • #20
            Originally posted by T-Swizzle View Post
            Had het al meerdere malen gelezen en tja, soms ga je te snel van dingen uit blijkt wel weer. Staat ook op de muscleandstrength site. Die site met 900+ oefeningen.
            Snap ik en als zelfs Ergogenics het adviseert, zal het wel goed zijn.
            Het is, nee het kan erg slecht voor je knieen en enkels zijn.
            DIVIDE ET IMPERA

            Comment


            • #21
              Originally posted by rainman View Post
              Snap ik en als zelfs Ergogenics het adviseert, zal het wel goed zijn.
              Het is, nee het kan erg slecht voor je knieen en enkels zijn.
              Toevoeging: dit is vooral slecht met je voeten naar binnen toe!
              Autocorrect maakte er binnen/buiten van.
              DIVIDE ET IMPERA

              Comment


              • #22
                Nu ik er zo is over denk... Bij elke rep krijgt je meniscus een klap. En op lange termijn kan je al je kraakbeen weg 'schuren' Tenminste dat is wat ik nu denk.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by rainman View Post
                  Bij die schema's voegde ik ook een extra kuitenoefening toe.
                  Het gaat er natuurlijk ook om hoe intensief je de oefening doet als je er maar 1 doet.
                  Maar de opmerking"kuiten en armen groeien niet veel meer met meer oefeningen op ons niveau"snap ik niet helemaal.

                  Ook "als beginner/amateur lijkt het mij helemaal niets toe te voegen"snap ik niet echt. Als je het doet, doe je het toch goed?
                  Het is tenslotte geen cardio-forum.
                  Dan hoef je als beginner/amateur ook geen ub /lb schema's te volgen, aangezien 1 x spiergroepen belasten per week meer dan voldoende is.

                  Moet jij maar eens goed op gaan letten hoeveel gasten er rondlopen met onderontwikkelde kuiten.
                  Volgens mij begrijp je mij totaal verkeerd! Een groot deel van bodynet is beginner/amateur toch, dus lijkt het mij niet nodig om spiergroepen te perfectioneren met overbodig veel isolatie-oefeningen zoals de gasten met podium ervaring/ambitie. Waarom bevatten die trainingen van falstyr en Dyno maar 1 kuitoefening?

                  Als je mij kan overtuigen waarom het voor IEDEREEN beter is om je kuiten meer te trainen laat ik mij graag overhalen om ook meer kuiten te trainen.
                  Last edited by MisterMn; 28-01-2014, 19:56.
                  The expert in anything was once a beginner..

                  Comment


                  • #24
                    Van mij hoef jij je kuiten niet meer te trainen hoor.
                    Als jij tevreden bent met je kuiten, is het toch prima?
                    Onnodige isolatieoefeningen werken vaak alleen averechts inderdaad.

                    Maar kuiten is een apart verhaal!
                    Jij vergelijkt kuiten met bv biceps en dat kan niet.
                    Het is een feit dat 'grote'kuiten vaak genetisch bepaald zijn.
                    Maar aangezien meer dan de helft van de sporters niet gezegend is met grote kuiten, zullen ze er wat extra moeite voor moeten doen. Lees: extra oefeningen.

                    Degene die genoeg hebben aan squatten voor een goede kuitontwikkeling, hebben dus goede genen.


                    Ik ben er van overtuigd dat je kuiten keihard moet aanpakken voor groei.
                    Sinds ik kuiten zo ben gaan trainen, zijn ze aardig gegroeid, terwijl ze eerst achter bleven toen ik ook dacht dat ze genoeg groeiden met squatten.
                    2 jongens op de sportschool die ook maar 1 oefening kuiten trainden'aangezien het toch geen nut heeft',trainen nu sinds een half jaar op 'mijn' manier en je ziet aardig wat vooruitgang.

                    Maar nogmaals, dat is persoonlijk en dat hoef jij niet te vinden uiteraard.
                    DIVIDE ET IMPERA

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by rainman View Post
                      Van mij hoef jij je kuiten niet meer te trainen hoor.
                      Als jij tevreden bent met je kuiten, is het toch prima?
                      Onnodige isolatieoefeningen werken vaak alleen averechts inderdaad.

                      Maar kuiten is een apart verhaal!
                      Jij vergelijkt kuiten met bv biceps en dat kan niet.
                      Het is een feit dat 'grote'kuiten vaak genetisch bepaald zijn.
                      Maar aangezien meer dan de helft van de sporters niet gezegend is met grote kuiten, zullen ze er wat extra moeite voor moeten doen. Lees: extra oefeningen.

                      Degene die genoeg hebben aan squatten voor een goede kuitontwikkeling, hebben dus goede genen.


                      Ik ben er van overtuigd dat je kuiten keihard moet aanpakken voor groei.
                      Sinds ik kuiten zo ben gaan trainen, zijn ze aardig gegroeid, terwijl ze eerst achter bleven toen ik ook dacht dat ze genoeg groeiden met squatten.
                      2 jongens op de sportschool die ook maar 1 oefening kuiten trainden'aangezien het toch geen nut heeft',trainen nu sinds een half jaar op 'mijn' manier en je ziet aardig wat vooruitgang.

                      Maar nogmaals, dat is persoonlijk en dat hoef jij niet te vinden uiteraard.
                      Duidelijk! Ik snap je gedachte alleen ik deel hem niet

                      Ik vind dat er vaak teveel op randzaken word gelet ipv het echte trainen en goed eten.
                      The expert in anything was once a beginner..

                      Comment


                      • #26
                        We hoeven het niet eens te zijn.

                        Maar voor mij valt kuiten trainen dus niet onder randzaken en moet je spiergroepen die achter lopen of lastiger groeien extra prikkelen.

                        En juist als beginner/amateur moet je zorgen dat alles in verhouding is/groeit, daar heb je later alleen maar profijt van.
                        Als je namelijk een tijdje verder bent, wordt het alleen maar lastiger om een achterlopende spiergroep weer in verhouding te krijgen.

                        Mijn benen waren luciferstokjes, dus begon ik juist iedere week met benentraning.

                        De meesten beginnen maandag met borst, maar ik begon met de spiergroep waar ik de grootste hekel aan had om te trainen… benen dus.
                        En ik ben blij dat ik dat als beginner zo gedaan heb, daar heb ik nu profijt van.
                        Last edited by rain; 28-01-2014, 20:56.
                        DIVIDE ET IMPERA

                        Comment


                        • #27
                          Ik vind me kuiten nou niet echt uit verhouding met de rest, maar ik denk wel dat ik wat setjes extra ga pakken (high/low reps), bedankt voor alle reacties ! Veel informatiever en serieuzer dan 'het andere forum'.

                          Wel is voor mij nog steeds niet 1 vraag beantwoord en die vraag gaat over het aantal setjes biceps/triceps. Ik ga dit gewoon een maand/2 uitproberen om te kijken hoe ik erop gain of hoe het me bevalt, maar ben toch nieuwsgierig naar jullie mening
                          the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          Working...
                          X