Hallo,
Zoals ik in mijn eerdere topics al heb gemeld ga ik binnenkort beginnen met fitness.
Het is de bedoeling dat maandag, woensdag en vrijdag zal gaan trainen.
Ik heb gelezen dat een full body workout het beste is voor beginners, maar na wat voor tijd moet je dit bijvoorbeeld aanpassen naar een split workout?
Mijn doel is spiermassa aankomen + wat breder worden (grotere armen en schouders) en mijn belly fat wegwerken (buikje). Is het verstandig ook cardio te gaan doen, omdat ik eigenlijk gewoon nog dun ben en dan uiteraard meer calorieën verbrand. Ik heb het internet afgelezen naar schema's maar er zijn zoveel oefeningen dat ik niet meer weet wat nu voor mij het meeste resultaat zal gaan boeken.
Hier op het forum had ik onderstaand schema gevonden, is dit wat voor een beginner?
Ook had ik nog dit schema gevonden: Fitness Schema's - Spiermassa Opbouwen | Fitnessjunk
Graag wat advies voor een echte beginner. Misschien dat jullie iets voor me kunnen opzetten?
Ik wil best zelf moeite doen, echter weet ik niet wat nou de beste oefeningen zijn voor een beginner.
Zoals ik in mijn eerdere topics al heb gemeld ga ik binnenkort beginnen met fitness.
Het is de bedoeling dat maandag, woensdag en vrijdag zal gaan trainen.
Ik heb gelezen dat een full body workout het beste is voor beginners, maar na wat voor tijd moet je dit bijvoorbeeld aanpassen naar een split workout?
Mijn doel is spiermassa aankomen + wat breder worden (grotere armen en schouders) en mijn belly fat wegwerken (buikje). Is het verstandig ook cardio te gaan doen, omdat ik eigenlijk gewoon nog dun ben en dan uiteraard meer calorieën verbrand. Ik heb het internet afgelezen naar schema's maar er zijn zoveel oefeningen dat ik niet meer weet wat nu voor mij het meeste resultaat zal gaan boeken.
Hier op het forum had ik onderstaand schema gevonden, is dit wat voor een beginner?
Ook had ik nog dit schema gevonden: Fitness Schema's - Spiermassa Opbouwen | Fitnessjunk
Maandag Squats 5x5 Military Press 5x5 Leg Press 3x8-12 Bench press 3x8-12 Dips (evt. assisted) 3x8-12 Cable Flyes 3x8-12 Chin ups/close grip lat pulldowns 4x8-12 Hyper Extensions 3x8-12 Cable Crunches 3x8-12 Woensdag Deadlift 5x5 Leg extensions 4x8-12 Incline Bench Press 4x8-12 Close grip bench press 3x8-12 Lateral raises 3x8-12 Face Pulls 2x8-12 Wrist Curls 3x8-12 Leg Press Calve Raises 3x8-12 Concentration Curls 3x8-12 Vrijdag Bench press 5x5 Cable Flyes 3x8-12 Military Press 3x8-12 Squats 3x8-12 Bent Over Row (onderhandse grip) 3x8-12 DB Row 2x8-12 Leg Curls 2x8-12 Leg Extensions 2x8-12 Preacher Curls 3x8-12 Cable Crunches 3x8-12 |
Ik wil best zelf moeite doen, echter weet ik niet wat nou de beste oefeningen zijn voor een beginner.
Comment