Fullbody en twijfels, schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fullbody en twijfels, schouders

3x compounds
    1x upper body push
    1x upper body pull
    1x lower body
    1x schouder
    2x isolatie

http://www.bodybuilding.com/fun/wotw...c0&irpid=10078

--------------------------------------

Kan je als je 2a3 keer per week traint, elke keer een bankdruk variant pakken en een aparte schouder oefening?

Straks ga ik eventueel nog een derde dag trainen.
    Alleen die dag is optioneel en staat dus niet vast.

In het bovenstaande word aangegeven elke keer een schouder oefening te pakken. Moet die dan het liefst wel een compound zijn?

Als ik 3keer per week ga, ga ik dus elke keer bench of dumbell press en een schouder oefening.

Op Dag1 pak ik 2 keer een press voor mijn schouders, is dit problematisch?
    Beide pakken namelijk de
    Deltoid, Anterior, voorste kop van de schouder.

Dag 1
    Squat (LB) 5x5
    Bench Press (UB Push) 5x5
    Barbell Bent-over Row (UB Pull) 5x5
    Military Press (Schouders) 3x8
    Barbell Curl (Isolatie Biceps) 3x8
    Ab-roller

Dag 2
    Deadlift (LB) 3x5
    Pull-Ups (UB Pull) 5x5
    Incline Dumbell Press (UB Push) 5x5
    Dumbbell Lateral Raises (Schouders) 3x8
    Dippen (Isolatie Triceps) 3x8
    Standing Calf Raises (Isolatie Kuiten) 3x8
    Last edited by justme1234; 28-08-2014, 07:48.

Ja zolang je voldoende rust neemt tussendoor moet 3x per week full body kunnen.
    Ga je vaker dan kun je evt split training doen.

Comment

Al zou ik er wel een oefening voor de achterkant schouders toevoegen.
      bv face pulls.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
        bv face pulls.

Comment

bv face pulls.
          He rain heb jij een schouderalert ofzo ?
          Goed gejat is het halve werk!

Comment

Originally posted by east1977 View Post
            He rain heb jij een schouderalert ofzo ?
            Hahaha,daar lijkt het bijna op he.
            Waarschijnlijk komt dat omdat ik goed ontwikkelde schouders de mooiste spiergroep vind ofzo.
            Ik zie om mij heen alleen maar gasten zijkant schouders trainen en vooral voorkant met een hoop onnodige oefeningen,terwijl de achterkant zo ontzettend belangrijk is voor een goede (ver-)houding.
            Dan praat ik nog niet over eventuele blessures .
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Kunnen jullie dit misschien onderbouwen?

Op dag1 pak ik BP en MP, beide pakken de Deltoid, Anterior, voorste kop van de schouder.
              Dit is dan geen overkill in combinatie met de rest van de week?

Zat er zelfs over na te denken om Incline te schrappen en daar een MP in te zetten.
              Nadeel is dan wel dat ik maar 1keer per week ga benchen, wat mij nogal wat weinig lijkt.
              Tenzij ik 3x per week ga maar dat is dus niet elke week zeker.

Comment

Wissel bij de compouns af tussen een bankdrukken en overhead press

Bv dag 1 => bankdrukken. Dag 2 => push press. Dag 3 bankdrukken. enz.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Even off topic,maar leuk dat je weer hier weer wat actiever bent 3XL.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

als je bv een side lateral toevoegt , kan je die toch evengoed staggeren of supersetten met bv een bend over fly of mijn persoonlijke voorkeur een prone y raise
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                      Wissel bij de compouns af tussen een bankdrukken en overhead press

Bv dag 1 => bankdrukken. Dag 2 => push press. Dag 3 bankdrukken. enz.
                      Dat is het punt dus juist, het is niet de standaard dat ik elke week 3x ga trainen.

Is het nu wel of geen probleem om BP en MP samen op 1 dag te doen, ik kom het namelijk wel in veel fullbody schemas tegen.

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                        als je bv een side lateral toevoegt , kan je die toch evengoed staggeren of supersetten met bv een bend over fly of mijn persoonlijke voorkeur een prone y raise
                        Is MP niet essentieel of een andere press in een fullbody schema?

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                          Dat is het punt dus juist, het is niet de standaard dat ik elke week 3x ga trainen.

Is het nu wel of geen probleem om BP en MP samen op 1 dag te doen, ik kom het namelijk wel in veel fullbody schemas tegen.

Het is geen probleem om zowel benchpress als militarypress op 1 dag te doen nee.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Het is geen probleem om zowel benchpress als militarypress op 1 dag te doen nee.
                            Zou je mij kunnen uitleggen waarom niet, aangezien beide de de Deltoid, Anterior, voorste kop van de schouder aanpakken. Wil namelijk een overbelastig van schouder voorkomen.

Comment

Denk je dat je zo snel een overbelasting krijgt dan?
                              Met 1 borstoefening(press) en 1 schouderoefening(press) krijg je echt geen overbelasting.

Schouderblessures ontstaan meestal door de verkeerde uitvoering van een oefening(bv behind-the-neckpress) en niet door 2 oefeningen voor dezelfde schouderkop te doen.

Of je het fijn vindt om schouders te trainen na borst, is een andere discussie.
                              Ik in ieder geval niet, ook al is het geen volledige borst-en schoudertraining in dit geval.

Als je bang bent voor schouderblessures, kan je beter je schouders goed opwarmen voor iedere training dmv bv rotatorcuffs oefeningen.
                              Last edited by rain; 28-08-2014, 21:50.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X