Bankdruk verhogen, hoe? wie tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bankdruk verhogen, hoe? wie tips?

Mijn bankdrukken staat al maanden 'stil'. Ik merk dat mijn borst groeit maar wanneer je je bankdruk om de zoveel tijd zie verhogen geeft dat natuurlijk een motiverend gevoel. Ik hang nu al heel wat maanden op het gewicht; stang+ 40- t/m 45kg.

Ik weet dat mijn uitvoering goed is die probeer ik ook niet te forceren zoals ik bij vele zie zodat ze toch wat meer kunnen drukken.

Gisteren borst getraind; 3 setjes
    65kg 1x8 waarvan laatste 2 met spotter
    62,5kg 1x8 waarvan laatste 2 met spotter
    60kg 1x8 waarvan laatste met spotter

Ik train samen met een vriend en m'n rust periode is wanneer hij aan de beurt is.

Is er een manier van trainen om mijn bankdrukken te verhogen? Want heb niet het gevoel dat het zo echt vooruit gaat. Ik probeer mijn borst trouwens 2x per week te trainen met de volgende oefeningen;
    Bench press 3x8
    Incline bench press 3x8
    Cable setjes 3x8 laag, midden, hoog

Voordat Ruhl antwoord geeft: MEER ETEN!
    Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
      Ik hoop dat je een grapje maakt als je zegt dat hij meer moet eten.

Comment

Originally posted by Pren View Post
        Hier heb ik niet veel aan natuurlijk. Of vraag eerst hoeveel ik eet of zeg niets. Ik zit aan de 3800-4000kcal dus dat zit wel goed

Comment

Originally posted by AFCA90 View Post
          Mijn bankdrukken staat al maanden 'stil'. Ik merk dat mijn borst groeit maar wanneer je je bankdruk om de zoveel tijd zie verhogen geeft dat natuurlijk een motiverend gevoel. Ik hang nu al heel wat maanden op het gewicht; stang+ 40- t/m 45kg.

Ik weet dat mijn uitvoering goed is die probeer ik ook niet te forceren zoals ik bij vele zie zodat ze toch wat meer kunnen drukken.

Gisteren borst getraind; 3 setjes
          65kg 1x8 waarvan laatste 2 met spotter
          62,5kg 1x8 waarvan laatste 2 met spotter
          60kg 1x8 waarvan laatste met spotter

Ik train samen met een vriend en m'n rust periode is wanneer hij aan de beurt is.

Is er een manier van trainen om mijn bankdrukken te verhogen? Want heb niet het gevoel dat het zo echt vooruit gaat. Ik probeer mijn borst trouwens 2x per week te trainen met de volgende oefeningen;
          Bench press 3x8
          Incline bench press 3x8
          Cable setjes 3x8 laag, midden, hoog
          Train op verschillende intensiteiten. Daily Undulating Periodization werkt het best daarvoor. Als je plateau't, dan zul je iets moeten veranderen.

Tevens denkt iedereen dat zn uitvoering goed is, maar het feit is dat de bankdruktechniek vrij complex is. Post dus eens een filmpje hier zodat wij ernaar kunnen kijken.

Comment

Hier heb ik niet veel aan natuurlijk. Of vraag eerst hoeveel ik eet of zeg niets. Ik zit aan de 3800-4000kcal dus dat zit wel goed
            Goed antwoord.

Comment

Probeer eens in repranges te varieren. Ik ben wel benieuwd naar je houding, die heeft namelijk erg veel effect op hoeveel kg je weg drukt. Als je wilt dan kan je een filmpje posten over je bench
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

kabel dingen en isolatie laten vallen. Minimaal 2x per week zwaar banken, bv met 5x5. Daarbij zwaar gaan dippen. Close grip bench presses. Dit omdat je triceps een grote rol spelen.
                Misschien wat voor schouders. Thats it.
                Doe dit en je bench zal vooruitgaan!
                Mind is everything.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                  Train op verschillende intensiteiten. Daily Undulating Periodization werkt het best daarvoor. Als je plateau't, dan zul je iets moeten veranderen.

Tevens denkt iedereen dat zn uitvoering goed is, maar het feit is dat de bankdruktechniek vrij complex is. Post dus eens een filmpje hier zodat wij ernaar kunnen kijken.
                  Originally posted by Gus View Post
                  Probeer eens in repranges te varieren. Ik ben wel benieuwd naar je houding, die heeft namelijk erg veel effect op hoeveel kg je weg drukt. Als je wilt dan kan je een filmpje posten over je bench
                  Filmpje uploaden zit ik eigenlijk niet op te wachten omdat ik dat zo gedoe vind. Ik zou me houding uit kunnen leggen; Stang boven me tepels houdend zodat me armen niet de 90graden hebben. laten zakken tot 5 cm boven me borst. uitademen wanneer ik de stang wegdruk. En dan een soort van de 3 sec regel bij het zakken. Het is niet in-uit-in-uit achter elkaar door..

Comment

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-techniek.html

Ik zou toch maar eens naar de techniek gaan kijken als ik dit zo lees.
                    Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Originally posted by resike View Post
                      kabel dingen en isolatie laten vallen. Minimaal 2x per week zwaar banken, bv met 5x5. Daarbij zwaar gaan dippen. Close grip bench presses. Dit omdat je triceps een grote rol spelen.
                      Misschien wat voor schouders. Thats it.
                      Doe dit en je bench zal vooruitgaan!
                      Vind je de kabel oefeningen sowieso geen goede oefeningen? Dippen begin ik mee als triceps oefening na die 5 borst oefeningen. Alleen haal ik dan ook nooit 3x8.

Comment

Filmpje uploaden zit ik eigenlijk niet op te wachten omdat ik dat zo gedoe vind. Ik zou me houding uit kunnen leggen; Stang boven me tepels houdend zodat me armen niet de 90graden hebben. laten zakken tot 5 cm boven me borst. uitademen wanneer ik de stang wegdruk. En dan een soort van de 3 sec regel bij het zakken. Het is niet in-uit-in-uit achter elkaar door..
                        Tja, als je een filmpje uploaden meer gedoe vind dan nog maandenlang of langer plateau'en dan moet je dat niet doen, maar ik schat zo in dat er aan de hand van jouw beschrijving nog genoeg te verbeteren valt.

Comment

Het is geen slechte oefening, maar het zal je niet helpen om je bench omhoog te brengen. 5 borst oefeningen is ook teveel. Dit zou ook eigenlijk niet mogelijk moeten zijn als je de oefening kracht gerelateerd uitvoerd. Als je klaar bent met benche moet je eigenlijk al naar huis willen (bij wijze van).
                          Mind is everything.

Comment

Originally posted by weslleyy View Post
                            http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-techniek.html

Ik zou toch maar eens naar de techniek gaan kijken als ik dit zo lees.
                            Originally posted by Dynamix View Post
                            Tja, als je een filmpje uploaden meer gedoe vind dan nog maandenlang of langer plateau'en dan moet je dat niet doen, maar ik schat zo in dat er aan de hand van jouw beschrijving nog genoeg te verbeteren valt.
                            En waar doelen jullie dan precies op? Wat doe ik niet goed? Tuurlijk is het lastig je mening geven zo maar ik bedoel aan de hand van mijn beschrijving.

Comment

waarom tik je de borst eigenlijk niet aan? is daar een reden voor?
                              Mangs wa, aait nich

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X