Ub / Lb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ub / Lb

Hallo Bodynetters,

Ik wil vier dagen trainen per week (2x ub / 2x lb)
    Voorkeur op compound oefeningen.

Dit heb ik bedacht :

UB
    LB
    · Deadlift – 3 sets of MP # 6-8 reps

Incline Bench press 3 sets *5 - 8 reps

Chin up 3x sets # 5 reps

Dumbbell press 3x sets * 5-8 reps

DB rows 3x sets # 5 - 12 reps

Dumbell flys 3x sets * 6 - 8 reps

Bent arm barbell pull over reps

Push ups tot je niet meer kan
    (Front) squat 3 sets 6-8 rep

Step ups 3 sets 6-8 rep

Pelvic bridge 20kg beide kanten 6-8rep

3 set Bulgarian Split Squat 6-8 rep

Glute ham raise ? (moet nog kijken voor alternatief ivm voeten vastzetten)

Band good mornings -

Leg curl 3 x 5

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
    Lower body
    Benen
    Upper body
    Borst + rug
    Lower body
    Benen
    Upper body
    Borst + rug

Heb ik nu weer een schema waar ik 8 weken mee voort kan ?
    Of zit er teveel onderrug in op de dagen dat ik achter elkaar train ? (ik dacht 1 dag in de week mp en andere deadlift)
    Ik vermoed ook dat het misschien te veel oefeningen zijn.

Greetz
    Last edited by Blikschade28; 25-11-2014, 21:10.

waarom dl en mp wisselen zijn totaal andere oefeningen ?
    Goed gejat is het halve werk!

Comment

Welkom blikschade.

Ik snap je schema niet helemaal.

Schouders zie ik helemaal niet en evt een iso biceps/triceps?
      Of bedoel je mp daarmee?

Kuiten ontbreken ook en een schema hoef je niet iedere 8 weken te wijzigen.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Military press bedoel ik.
        Dan doe ik bv op 1 dag in de week de deadlift en de andere Military press omdat ik bang was voor teveel onderrug achter elkaar.
        Misschien teveel onderrug ?

Dacht aangezien borst ook redelijk schouder mee pakt leek die mp me wel wat omdat ik dan nog in de hoek schouders/triceps train. (misschien denk ik heel krom)

Schouders dacht ik voldoende uit te halen met alle press oefeningen die ik heb.

Ik trainde eerst met een extra schouderdag maar dat kwam dan vaak niet helemaal goed uit met de volgende borst/rug training.Bovendien til ik veel op mijn werk.

Wat betreft kuiten..
        Ik ben nog zo ielig atm dat ik ze al zie groeien met mijn squats.Dat zullen ongetwijfeld nooit mooie kuiten worden maar ik zou daar wat later pas aandacht aan willen geven als ik meer massa heb.

Wat betreft die 8 weken :
        Ik las een stukje over periodisering op website van pt nijmegen vandaar dat ik dacht nu is het tijd.

Op andere fora lees ik ook : ik wissel elke 6 weken enz.
        Last edited by Blikschade28; 25-11-2014, 21:33.

Comment

Het is goed dat je zelf een schema probeert te maken, maar ik zou een bestaand-en bewezen-schema volgen.
          Bv bij de stickies staat een uitgebalanceerd schema.

Nogmaals: als je zelf een schema maakt en laat beoordelen, leer je ook van.
          Maar weet je bv welke schouderkop je vooral traint net presses?
          Een schema kan je veel langer gebruiken dan 6-8 weken, dan pas je gewoon wat dingen aan in dat schema evt.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja ik weet dat alleen de voorste kop van de schouder getraind word voornamelijk bij presses.
            Mijn doel is eigenlijk massa aankomen en later wat bijschaven/de aandacht geven (dus zeikant schouder,achterkant schouder,traps,en later ook kuiten aandacht geven)

Ik zal nog even de stickies lezen ok.
            Misschien 1x benen laten vallen en schouderdag er tussen proppen ?

Dankje wel voor info.
            Ik zal nog wel even googlen op iets bestaands inderdaad (zag op het forum starting strength / 5 3 1 wendler langskomen wat me ook wel aanspreekt)

Comment

Ik zou de deadlift bij lb indelen.

Comment

Originally posted by Blikschade28 View Post
                Ja ik weet dat alleen de voorste kop van de schouder getraind word voornamelijk bij presses.
                Mijn doel is eigenlijk massa aankomen en later wat bijschaven/de aandacht geven (dus zeikant schouder,achterkant schouder,traps,en later ook kuiten aandacht geven)
                Dat vind ik echt een hele rare logica... Waarom zou je er niet direct al mee beginnen? Overigens zou ik als beginner gwn voor Starting Strength of Stronglifts gaan.
                Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                  Dat vind ik echt een hele rare logica... Waarom zou je er niet direct al mee beginnen? Overigens zou ik als beginner gwn voor Starting Strength of Stronglifts gaan.
                  Hoezo?

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                    Hoezo?
                    Dat zijn fullbody-schema's die zichzelf al bewezen hebben. Daarnaast leg je met beide schema's een goede basis voor je kracht en krijg je door de lage begingewichten de tijd om de technieken goed onder de knie te krijgen.
                    Ik doe een gok

Comment

natuurlijk werkt het, maar het werkt ook om wat meer volume te draaien.
                      de belangrijke compounds kan je ook gewoon in een ander schema verwerken en daar kan je ook gewoon doseren toch?

Comment

heb hier ergens op het forum enkele goede UB/LB schema's geplaatst .

even uit mn hoofd .

UB : Decline bench press of dips /row /incline press/ pull up /incline bi curls

LB : squat /deadlift of RDL /lunges of stepups/ leg curls en kuiten

Repranges rond de 80% van je 1 rm
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X