Allereerst zal ik kort even wat vertellen over mijn geschiedenis. Ík ben momenteel zo'n 9 maanden aan het trainen, Ik heb een Split, UB/LB dynobet en PHUL gevolgd. De laatste 2 bevielen mij erg goed, maar omdat ik veel goede dingen lees over FB schema's, wil ik dit wel graag eens proberen. De afgelopen maanden train ik 4x PW (UB/LB power + UB/LB hypertrophy)
Mijn maingoal is massa aankomen, maar kracht vind ik persoonlijk leuker om te doen, dus een combo past goed bij mij. Vandaar ook de keuze voor PHUL.
Nu zie ik soms door de bomen het bos niet meer en ik zou graag wat tips willen.
Mijn stats:
96 kg
2.03m
VP: rond de 14%
Bench: 105kg Squat: 120kg
Deadlift: 150kg
Ik lees voornamelijk dat bijv. Stronglifts 5x5 geschikt is voor beginners, maar ik lees ook dat dit goed kan werken bij mensen die een stapje verder zijn, al zijn de meningen hierover verdeelt.
Graag doe ik een schema waar zoveel mogelijk uitgehaald kan worden natuurlijk.
Ik heb de mogelijkheid 4x per week te trainen, maar ik merk dat voornamelijk na LB (Squats) ik minimaal 2-3 dagen herstel nodig heb.
Even concreet mijn vragen:
1. Ga ik uit een ander schema dan de Stronglifts 5x5 meer halen, of zal dat in dit stadium weinig uitmaken.
2. Zijn er FB opzetten 4x PW, of adviseren jullie de reguliere 3x pw (met elke dag squats zal 4x zeker niet gaan)
3. Als iemand nog een goede tip voor een schema of opzet heeft, hoor ik die graag.
4. Ik pak nu 2x pw chest, met een 3x pw FB zal dit 1,5x gaan worden, gaat dit iets ten koste van mijn progressie ?
Ik kwam hetvolgende opzetje van inferno tegen die mij opzich wel aansprak.
Workout A:
Back Squats 5×5
Bench Press 5×5
Chin-Ups of Pull-Ups 5×5
Barbell Curls 3×10
Calves 2×15-20
Workout B:
Front Squats 5×5
Overhead press 5×5
Deadlifts 5×5
Chest supported Rows 5×10
Triceps extensions 3x10
Calves 2×15-20
Alvast bedankt!
Mijn maingoal is massa aankomen, maar kracht vind ik persoonlijk leuker om te doen, dus een combo past goed bij mij. Vandaar ook de keuze voor PHUL.
Nu zie ik soms door de bomen het bos niet meer en ik zou graag wat tips willen.
Mijn stats:
96 kg
2.03m
VP: rond de 14%
Bench: 105kg Squat: 120kg
Deadlift: 150kg
Ik lees voornamelijk dat bijv. Stronglifts 5x5 geschikt is voor beginners, maar ik lees ook dat dit goed kan werken bij mensen die een stapje verder zijn, al zijn de meningen hierover verdeelt.
Graag doe ik een schema waar zoveel mogelijk uitgehaald kan worden natuurlijk.
Ik heb de mogelijkheid 4x per week te trainen, maar ik merk dat voornamelijk na LB (Squats) ik minimaal 2-3 dagen herstel nodig heb.
Even concreet mijn vragen:
1. Ga ik uit een ander schema dan de Stronglifts 5x5 meer halen, of zal dat in dit stadium weinig uitmaken.
2. Zijn er FB opzetten 4x PW, of adviseren jullie de reguliere 3x pw (met elke dag squats zal 4x zeker niet gaan)
3. Als iemand nog een goede tip voor een schema of opzet heeft, hoor ik die graag.
4. Ik pak nu 2x pw chest, met een 3x pw FB zal dit 1,5x gaan worden, gaat dit iets ten koste van mijn progressie ?
Ik kwam hetvolgende opzetje van inferno tegen die mij opzich wel aansprak.
Workout A:
Back Squats 5×5
Bench Press 5×5
Chin-Ups of Pull-Ups 5×5
Barbell Curls 3×10
Calves 2×15-20
Workout B:
Front Squats 5×5
Overhead press 5×5
Deadlifts 5×5
Chest supported Rows 5×10
Triceps extensions 3x10