Een hele goeden dag
Ik zit met het volgende. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een blessure gehad waardoor je het bekende "borrelen" in je bicep voelt. Teveel afval stoffen in je pees, verkeerde houding van je pols, te veel knijpen in de stang tijdens een oefening, inbalans tussen de kracht van je onderarm en de kracht van de rest van je arm en overbelasting zijn de voornaamste redenen. Nu wil ik op dat laatste in gaan.
Sinds ik onderarm meer train tijdens deadlift omdat ik geen straps meer gebruik wordt het erger. Je zou dan kunnen stellen dat de onderarm overbelast wordt. Ik heb veel dezelfde pijnklachten gelezen die dan over gaan door onderarmen specifiek te trainen maar dat staat een beetje haaks op wat ik nu ondervind. Mijn vraag is dus of jullie naar mijn schema kunnen kijken en of dat wat te maken zou kunnen hebben met de betreffende blessure.
Ik schrijf alleen mijn werksets op, voor deze sets doe ik 4 minuten cardio en vier warming up setjes.
Maandag
Bench Press (3x10)
Incline Bench Press (3x10)
Pure Strength Chest Press (3x10 + 1x20)
Cable Fly's (2x10)*
Incline Cable Fly's (2x10)*
*Doe ik niet elke training, hangt er vanaf of de Cable Cross Bridge bezet is of niet
Dinsdag:
Lat Pulldown (3x10)
Cable Row (3x10)
Pure Strength Pulldown (3x10)
Low Row (3x10)
Hyperextensions (2x15)
Donderdag:
Military Press (3x10)
DB Shoulder Press (3x10)
Pure Strength Shoulder Press (3x10) (superset met lat raise en front raise)
Shrugs (3x15) (superset met rear delt raise)
Vrijdag:
Deadlift (3x8)
Leg Press (3x8) (superset met calf raise)
6 werksetjes biceps en 6 werksetjes triceps
Ik zit met het volgende. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een blessure gehad waardoor je het bekende "borrelen" in je bicep voelt. Teveel afval stoffen in je pees, verkeerde houding van je pols, te veel knijpen in de stang tijdens een oefening, inbalans tussen de kracht van je onderarm en de kracht van de rest van je arm en overbelasting zijn de voornaamste redenen. Nu wil ik op dat laatste in gaan.
Sinds ik onderarm meer train tijdens deadlift omdat ik geen straps meer gebruik wordt het erger. Je zou dan kunnen stellen dat de onderarm overbelast wordt. Ik heb veel dezelfde pijnklachten gelezen die dan over gaan door onderarmen specifiek te trainen maar dat staat een beetje haaks op wat ik nu ondervind. Mijn vraag is dus of jullie naar mijn schema kunnen kijken en of dat wat te maken zou kunnen hebben met de betreffende blessure.
Ik schrijf alleen mijn werksets op, voor deze sets doe ik 4 minuten cardio en vier warming up setjes.
Maandag
Bench Press (3x10)
Incline Bench Press (3x10)
Pure Strength Chest Press (3x10 + 1x20)
Cable Fly's (2x10)*
Incline Cable Fly's (2x10)*
*Doe ik niet elke training, hangt er vanaf of de Cable Cross Bridge bezet is of niet
Dinsdag:
Lat Pulldown (3x10)
Cable Row (3x10)
Pure Strength Pulldown (3x10)
Low Row (3x10)
Hyperextensions (2x15)
Donderdag:
Military Press (3x10)
DB Shoulder Press (3x10)
Pure Strength Shoulder Press (3x10) (superset met lat raise en front raise)
Shrugs (3x15) (superset met rear delt raise)
Vrijdag:
Deadlift (3x8)
Leg Press (3x8) (superset met calf raise)
6 werksetjes biceps en 6 werksetjes triceps
Comment