nieuw schema over trainen ?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nieuw schema over trainen ?

    ik train ruim 3 jaar, en gemiddeld train elke spiergroep 1x per week. Nu wil ik wat gaan experimenten met een schema waarbij je de spiergroepen 2x per week aanspreekt. Dit wil ik zo'n 8 weken doen, ben erg benieuwd of ik "meer" progressie boek. Als basis een piramide schema en elke keer de laatste oefening van de spiergroep omgekeerd. Een aandachts puntje, ik heb de traps op de borst dag gezet, omdat ik na de eerste 2 spiergroepen meer puf heb voor mijn gevoel als na de rug dag.

    Omdat ik nu ook train voor o.a. de Breakout run, heb ik benen niet in mijn schema verwerkt. Mijn knieen hebben het al erg zwaar na een goed halfuur hardlopen, daarom wil ik ze even ontzien tijdens de krachttraining.

    Nu heb ik twee hoofd vragen over mijn schema:

    Heb ik voldoende volume per trainingsdag?

    Nu ik twee maanden benen skip, zoude mijn benen hier erg mee achteruit gaan?

    Eventueel tips of aanmerkingen?

    HET SCHEMA:

    dag1.
    Barbell benchpress 12 10 8 6
    incline dumbbell press 12 10 8 6
    fly machine 6 8 10 12

    overhead dumbbell extenssion 12 10 8 6
    Rope pull down 6 8 10 12
    dips 1 set failure

    Dumbbell shrugs 3 x 15 ( waarvan de eerste 5 van elke set erg langzaam 5sec.)
    upright row 3 x 8

    dag2.
    Pull ups 3 x 8
    Lying barbell row 12 10 8 6
    lat pull down 12 10 8 6
    seated row 6 8 10 12

    incline dumbbell curl 12 10 8 6
    hammer curl 12 10 8 6
    preacher machine 6 8 10 12

    dag3. hardlopen

    dag4.
    Shoulder press dumbbell 12 10 8 6 (variƫren om de week met Arnold press)
    Shoulder reverse fly 3 x 8
    Shoulder side raisses 12 10 8 6
    Shoulder front raise (cable + bar) 6 8 10 12

    Overhead rope extension 12 10 8 6
    skull crushers 3 x 8
    pull down 6 8 10 12

    dag5. rust

    dag6.
    Flat benchpress dumbbell 12 10 8 6
    Decline benchpress dumbell 12 10 8 6
    Close grip benchpress 6 8 10 12 ( variƫren om de week Cable fly Laag/mi/ho/midden)

    Standing barbell curl 12 10 8 6
    Sitting hammer curl 12 10 8 6
    21 curl 1 set

    Dumbbell shrugs 3 x 15 ( waarvan de eerste 5 van elke set erg langzaam 5sec.)
    upright row 3 x 8

    dag7. Hardlopen
    Last edited by Fiesto; 27-12-2015, 14:39.

  • #2
    slecht schema je mist namelijk 50% van je lichaam! Ik zou voor een UB/LB schema gaan. dan pak je alles ook 2 keer in de week.
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

    Comment


    • #3
      Kan je wat meer uitleggen over je reactie? Welke oefeningrn mis je precies ?
      Last edited by Fiesto; 27-12-2015, 15:32.

      Comment


      • #4
        Nou ik mis niet speciaal een oefening. Maar ik mis wel oefeningen voor ongeveer de helft van je lichaam en dat zijn je benen. Waar zijn die oefeningen?
        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

        Comment

        Sidebar top desktop

        Collapse

        Actieve discussies

        Collapse

        Working...
        X