Bodybuilding is voor mij de meest ingewikkelde sport die er bestaat. Er is zoveel waar men rekening mee moet houden. Maar goed, ik doe een poging met een klein beetje info vooraf.
Ik ben zo'n typische mannelijke ectomorf. (erg dunne kuiten + kippenborst) 35 jaar, 191cm en ik weeg 84 kilo. Ik train sinds november 2012. Ben alleen niet echt tevreden. Het moet gewoon net iets meer qua spiermassa.
Laatst mijn vet gemeten en deze is 10,3%. Spieren komen op 44,8%
Mijn actuele energieverbruik is ongeveer 2300 kcal.
Qua voeding kom ik wel op minstens 3000 kcal per dag en ik heb best een strak en gezond dieet.
Ik eet sowieso iedere 2 a 3 uur. Uiteindelijk dan 6x per dag eten. Ik slaap altijd wel 7 a 7,5 uur per nacht. Mijn eiwit inname zit op ongeveer 2,5 a 3 gram eiwit/kilo lichaamsgewicht. (droge massa, dus min het vet) Zonder vet weeg ik zo'n 75 kilo.
In al die jaren verschillende schema's gebruikt en ik train dan 4x per week en toch groei ik niet echt. Het gaat zo traag. Armen zijn redelijk. Borst valt tegen.. Kuiten zijn drama.. Bovenbenen en rug vind ik best goed/mooi.
Gister begonnen aan UB/LB schema, maar ik vind dit heel erg lastig.
Zo deed ik het volgende: alle oefeningen 2 sets a 8-12 reps met (relatief) weinig rust tussendoor. 1 a 1,5 min)
Deadlift
Optrekken (breed)
Bent Over Barbell Row
Incline bench press
Dippen (triceps)
Barbell curl (biceps)
Lateral raise
Dumbbell Shoulder Press
Dumbell Shrugs
Cable flys (borst)
Vandaag benen: Alle oefeningen 2 sets a 8-10 reps.
Back squats
Leg Press
Leg extension
Leg curl
Calf raises (staand)
Calf raises (zittend)
En dan nog buik trainen
Woensdag rust en dan donderdag weer UB met andere oefeningen, maar ik weet het niet zo goed wat. En 2 setjes per oefeningen is wellicht toch wat weinig. 3 beter? Ik wil mijn training incl. 5 min warming up binnen 60 min voltooien.
Heeft iemand wat advies of iets? Alvast bedankt voor de moeite.
Ik ben zo'n typische mannelijke ectomorf. (erg dunne kuiten + kippenborst) 35 jaar, 191cm en ik weeg 84 kilo. Ik train sinds november 2012. Ben alleen niet echt tevreden. Het moet gewoon net iets meer qua spiermassa.
Laatst mijn vet gemeten en deze is 10,3%. Spieren komen op 44,8%
Mijn actuele energieverbruik is ongeveer 2300 kcal.
Qua voeding kom ik wel op minstens 3000 kcal per dag en ik heb best een strak en gezond dieet.
Ik eet sowieso iedere 2 a 3 uur. Uiteindelijk dan 6x per dag eten. Ik slaap altijd wel 7 a 7,5 uur per nacht. Mijn eiwit inname zit op ongeveer 2,5 a 3 gram eiwit/kilo lichaamsgewicht. (droge massa, dus min het vet) Zonder vet weeg ik zo'n 75 kilo.
In al die jaren verschillende schema's gebruikt en ik train dan 4x per week en toch groei ik niet echt. Het gaat zo traag. Armen zijn redelijk. Borst valt tegen.. Kuiten zijn drama.. Bovenbenen en rug vind ik best goed/mooi.
Gister begonnen aan UB/LB schema, maar ik vind dit heel erg lastig.
Zo deed ik het volgende: alle oefeningen 2 sets a 8-12 reps met (relatief) weinig rust tussendoor. 1 a 1,5 min)
Deadlift
Optrekken (breed)
Bent Over Barbell Row
Incline bench press
Dippen (triceps)
Barbell curl (biceps)
Lateral raise
Dumbbell Shoulder Press
Dumbell Shrugs
Cable flys (borst)
Vandaag benen: Alle oefeningen 2 sets a 8-10 reps.
Back squats
Leg Press
Leg extension
Leg curl
Calf raises (staand)
Calf raises (zittend)
En dan nog buik trainen
Woensdag rust en dan donderdag weer UB met andere oefeningen, maar ik weet het niet zo goed wat. En 2 setjes per oefeningen is wellicht toch wat weinig. 3 beter? Ik wil mijn training incl. 5 min warming up binnen 60 min voltooien.
Heeft iemand wat advies of iets? Alvast bedankt voor de moeite.
Comment