Stronglifts + Cut + Cardio een goede combinatie?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stronglifts + Cut + Cardio een goede combinatie?

    Hey iedereen,
    Momenteel bezig met 5x5 Stronglifts, las op internet dat je dit schema prima kunt uitvoeren in de cut, en dus niet alleen als je bulkt. Maar kan dit ook samen met cardio, dus cutten waarbij je ook nog eens cardio doet?

    Mvg

  • #2
    Dag Nick, zelf ben ik nu mijn 21ste week SL ingegaan (eerste keer deload ook). En zelf wandel ik nog 5 dagen/week 4km op +-32min als cardio. Bij mij lukt het toch, dus ik denk wel dat het lukt!

    Met candito geen ervaringen.
    The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

    Comment


    • #3
      Dat kan, maar je gaat gegarandeerd vastlopen. Niet vanwege het schema, maar omdat je aan het cutten bent. Zou het volume overigens wel wat reduceren. Naar 3x5 ofzo.
      Ik doe een gok

      Comment


      • #4
        Ja dat kan, maar je moet er voor oppassen dat je voldoende rust- en hersteltijd inbouwt. Je zou bijvoorbeeld cardio kunnen doen op de dagen dat je geen krachttraining doet.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

        Comment


        • #5
          Stronglifts is er wel (voornamelijk) voor om krachtgains te maken. In je cut zal dit moeilijker gaan, maar het hangt er dan ook vanaf wat je doelen zijn. Stronglifts is gewoon een goed schema en kan natuurlijk in de cut worden gebruikt, ook icm cardio alleen verwacht niet de krachtgains te kunnen maken als tijdens een bulk.
          Volg mijn fitness journey op Instagram: @jasenkofitness

          Coaching: youronlinebodycoach.nl

          Comment


          • #6
            Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat jij als "cut" bestempelt. Die term wordt flink misbruikt de laatste tijd.

            Stel dat er sprake is van veel overgewicht, continu snacken en over het algemeen slechte voeding, dus veel kh en relatief weinig eiwitten. Dan zul je hoogstwaarschijnlijk zonder problemen je vetpercentage kunnen laten zakken terwijl er sprake zal zijn van toename in kracht op dat schema in combinatie met een voedingsschema.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

            Comment


            • #7
              Of eerst gewoon 5x5 doen en na stagnatie eens 10kg deloaden en opnieuw aanzetten (en proberen in hogere werksets te komen met 5x5).
              En daarna overschakelen op 3x5 als het niet meer lukt
              The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

              Comment

              Sidebar top desktop

              Collapse

              Actieve discussies

              Collapse

              Working...
              X