Nieuw schema, hulp nodig.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuw schema, hulp nodig.

    Hallo,

    Ik ben begonnen met fitnessen met een UB/LB schema, dit veranderde al snel in een Push/Pull/Legs routine.

    Ik heb geen legs gedaan sinds een maand, vanwege een hamstringblessure. Ik ben nu bij de fysio hard aan het werk om ze weer op kracht te brengen!

    Ik wil dus weer beginnen met legs en ze in een nieuwe routine brengen, ik heb het p/p/l wel een beetje gehad. Ik zoek iets voor 3/4/5 dagen in de week, maakt niet uit eigenlijk, ik kan alles eromheen plannen. Ik wil eigenlijk elke spiergroep wel 2x per week raken, als dit kan.

    Nou is een nieuw schema maken niet een groot probleem. Maar ik wil de focus eigenlijk leggen op een paar dingen. Ik ben verschrikkelijk slecht in bodyweight oefeningen. Al mn oefeningen zijn de laatste weken en maanden erg beter geworden. Maar dingen als pushups zijn nog steeds een hel. Ook pullups kan ik met moeite uitvoeren en als ik bezig ben swing ik de hele gym door.

    Ik wil beter worden in dit soort oefeningen, en met het huidige programma wil het maar niet lukken.

    Iemand suggesties?

    Mvg, Jesper

  • #2
    Heb je al eens naar een 5x5 ofwel "starting strength" training gekeken? Bijvoorbeeld hier -> http://forum.bodynet.nl/trainingssch...programma.html
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

    Comment


    • #3
      je zou is naar phat kunnen kijken

      http://forum.bodynet.nl/trainingssch...amma-phat.html

      Comment


      • #4
        Zal er naar kijken, bedankt!

        Heb alleen wel een vraagje over 5x5.
        Krijgen kleinere spiergroepen als; kuiten, achterkant/zijkant schouder, traps, onderarmen, biceps niet te weinig aandacht met de oefeningen?
        En ik heb al een tijdje deadlifts, squats en bench press etc. gedaan, moet ik dan gewoon bij week 1 beginnen, lijkt mij persoonlijk wel het verstandigste?

        Die van beachboy ziet er ook heel chill uit. Met name het hypertrophy gedeelte, wat ik erg leuk vind, en dus de voornaamste reden is dat ik naar de sportschool ga.

        Comment


        • #5
          De kleinere spiergroepen krijgen zeer zeker voldoende aandacht. Mocht je na een maand of zo van mening zijn dat dat niet zo is, kan je alsnog wat extra oefeningen toevoegen. En ja, je kunt het beste bij week 1 beginnen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

          Comment

          Sidebar top desktop

          Collapse

          Actieve discussies

          Collapse

          Working...
          X