goed schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goed schema?

heb mijn trainingsschema een beetje aangepast en men armen op een andere dag gezet omdat men biceps wat achter lopen (op aanraden van snipke train ik ze nu apart)
    alle setjes is tot aan failure, meestal rond de 10hh

ene dag borst : 4setjes bankdrukken
    4setjes flyes
    2setjes straight arm pullovers
    rug : 4setjes breed optrekken
    3setjes zittend roeien
    3setjes incline bench isolation rows
    gevolgd door 30minuten fietsen

volgende dag: benen : 3setjes squaten
    3 setjes kuiten (zo op u tippen gaan staan)
    2 setjes leg extension
    buik : 3 setjes crunches
    3 setjes gestrekte bene heffen
    gevolgd door 30minuten fietsen

volgende dag : biceps : 4setjes seated dumbell curls
    4setjes incline hammer curls
    3setjes barbell curls
    Triceps: 4setjes opdrukken tussen bankjes (handen achter u lichaam)
    4setjes pressdown
    schouders: 4setjes schouderdrukken
    4setjes side raises
    2setjes front raises
    gevolgd door 30 minuten fietsen

volgende dag rust

dan weer vanaf dag één
    No Pain No Gain!

Waarom alle sets tot failure?

Benen worden verwaarloosd, mis de squats en deadlifts (en varianten). Verder zou ik herhalingen varieren, niet altijd alleen maar 10 hh.
    pl log:

Comment

idd
      er zijn zoveel verschillende schema's
      zoals: 3x3 5x5, 3x12, 6x6

Comment

overigens zijn pullovers voor de rug, niet voor de borst
        pl log:

Comment

squaten zie ik wel bij de benen staan, mis wel de hamstrings, zou beginnen met de leg extension om zo de benen op te warmen,dan de squat en misschien nog een leg press erbij, dan een leg curl voor hamstrings en dan pas de kuiten.

Zou de hammer curls en barbell curls ook omwisselen, hammer curls is meer voor de onderarmen maar ze pakken de biceps ook mee.

Tss de schoudertraining en de borsttraining zit maar 1 dag rust, lijkt me niet ideaal. Biceps - triceps en dan pas schouders, als je de triceps eerst doet gaat dit ten koste van u schoudertraining. Zou bij de borsttraining een gedeelte van de schouders doen, schoulder press- side rais. En bij de biceps training dan de achterkant doen.

Grtz
          stil growing

Comment

Ah nu zie ik het, squat staat er idd bij, had er ff overheen gelezen. Overigens is squat net zozeer een hamstring oefening als dat het een quad oefening is, snipke.
            pl log:

Comment

Originally posted by alext View Post
              Ah nu zie ik het, squat staat er idd bij, had er ff overheen gelezen. Overigens is squat net zozeer een hamstring oefening als dat het een quad oefening is, snipke.
              Als je hem aan de smith machiene doet idd maar dan moeten wel u voeten voorbij de barbell staan, hoe verder je gaat hoe meer op de hamstrings je traint, maar over het algemeen gaan we er toch vanuit dat de squat een quadri oef is

Grtz
              stil growing

Comment

Dat ben ik niet met je eens, een squat (tot parallel) is een compound oefening voor de gehele benen en hierin spelen zowel de glutes als de hamstrings een even grote rol als de quads.
                pl log:

Comment

Heb daar toevallig laatst een onderzoek over gelezen, indien perfect uitgevoerd komt ongeveer 17% van de kracht bij squats uit de hamstrings. Iedere afwijking van perfectie zorgt ervoor dat het percentage nog verder afneemt.
                  Het is idd een compound oefening voor de gehele benen maar de belasting is zeer zeker niet gelijk verdeeld hoor, met alleen maar squats kun je in theorie hele flinke quads krijgen maar als je er niets bij doet zullen je hamstrings zwaar achterblijven. De belasting van hamstrings is met alleen squats gewoonweg niet groot genoeg.

Comment

Thnx voor alle reacties, zal er zeker wat mee doen!

dat ik mijn benen verwaarloos is omdat ik met men miniscus zit te sukkelen, moet uitkijke dat ik men knie niet te zwaar belast he.

Voor het overige, ik wissel meestal af van spiergroep, 3of4setjes van 1oefening dan 3of4setjes van een andere spiergroep dan terug de eerste spiergroep

dus bv 4setjes bankdrukken 4setjes optrekken 4setjes flyes 4setjes zittend roeien

soms train ik ook volledig de ene spiergroep dan de andere. Wissel zowa af, weet eigenlijk niet wat het beste is..

Wel doe ik altijd schouderdrukken voor ik men triceps train!

Grtz
                    No Pain No Gain!

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                      Heb daar toevallig laatst een onderzoek over gelezen, indien perfect uitgevoerd komt ongeveer 17% van de kracht bij squats uit de hamstrings. Iedere afwijking van perfectie zorgt ervoor dat het percentage nog verder afneemt.
                      Het is idd een compound oefening voor de gehele benen maar de belasting is zeer zeker niet gelijk verdeeld hoor, met alleen maar squats kun je in theorie hele flinke quads krijgen maar als je er niets bij doet zullen je hamstrings zwaar achterblijven. De belasting van hamstrings is met alleen squats gewoonweg niet groot genoeg.
                      Ja er zijn uiteraard meer onderzoeken naar, weet het ook niet tot op de percentage precies. Heb je mischien nog een link naar het onderzoek? De belasting zal idd wel meer op de quads liggen dan op de hamstrings maar een erg groot verschil zal dit niet zijn, plus dat ook de glutes en core een grote rol spelen in de beweging. Het is hoe dan ook verre van een quad oefening zoals snipke steldde.
                      pl log:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X