CZS overbelasten? Hoe voel je dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CZS overbelasten? Hoe voel je dat?

Een goedemorgen,

ik volg nu een soort van hitschema, waarin ik een fullbody 3x in de week doe. Gisteren echter was ik totaal kapot, niet in staat om mijn schema af te maken en helemaal duizelig, daarnaast tintelde echt mijn hele lichaam en was ik ronduit beroerd.

Ik lees af en toe wel wat over je czs overbelasten. Wanneer is hier sprake van en hoe voel je dat?

wat is je czs miss ff makkelijk ipv een afkorting
    Who's the Chef

Comment

CZS = centraal zenuw stelsel.

Je czs raakt overbelast als je je lichaam geen rust (of onvoldoende rust) geeft om te herstellen van zware trainingen en/of zware arbeid.
      Kan zich uiten in krachtverlies, algehele vermoeidheid, kleine pijntjes, verkoudheid, griep (door verminderde weerstand) enz...

Bij HIT moet je toch ook niet voor niks minder vaak gaan trainen naarmate je schema zwaarder wordt? (meen ik mij te herinneren.)
      Bezoek ook eens het forum.

Comment

Kan ook zijn dat je begint ziek te worden. Misschien de laatste tijd niet goed gegeten of te weinig vitamienen binnen gekregen.

Hoelang ben je al bezig met dat trainingsschema, misschien eens een weekje rust inlassen, kan nooit geen kwaad

Grtz
        stil growing

Comment

Originally posted by Moob View Post
          CZS = centraal zenuw stelsel.

Je czs raakt overbelast als je je lichaam geen rust (of onvoldoende rust) geeft om te herstellen van zware trainingen en/of zware arbeid.
          Kan zich uiten in krachtverlies, algehele vermoeidheid, kleine pijntjes, verkoudheid, griep (door verminderde weerstand) enz...

Bij HIT moet je toch ook niet voor niks minder vaak gaan trainen naarmate je schema zwaarder wordt? (meen ik mij te herinneren.)
          Vorige week ziek, last van duizeligheid tot een aantal keren toe, vaak ontzettend moe.... en elke keer trainen tot ik er bij neer val (ben niet anders gewend)...hmmm misschien toch even een ander schema dan.

Sorry voor de afkorting: CZS is idd Centraal ZenuwStelsel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X