Trainingsschema voor borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema voor borst

Ik train al enkele jaren en zou graag mijn borst meer willen ontwikkelen,
    Ik train mijn borst nu 2x per week en doe 4 oefeningen ( bankdrukken, plat en schuin, dumbell drukken, en cable crossover of flys ) met 4 setjes van 8. Ik ben 46 jr 1.76, 67kg helaas een hard-gainer.
    Wie heeft er advies voor me ?

hallo
    ik zou niet 2x per week zoveel en dezelfde oefeningen doen. Mijn persoonlijke voorkeur is om 1 zware press oefening in een borsttraining te doen, en een flye oefening.
    De eerste borsttraining van de week kun je dan bijvoorbeeld doen:
    -incline bechpress/dumbbell press
    -incline flyes

de 2e borsttraining:
    -vlakke benchpress/dumbbell press
    -vlakke flyes

Als je meer press oefeningen gaat doen, ga je op een gegeven moment onbewust meer met de triceps en voorkant schouders drukken. Daarom zou ik maar 1 press oefening doen.

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Comment

probeer borst eens 1 keer in de week hard aan te pakken met 3 oef max
      Who's the Chef

Comment

Ik ben een voorstander van het lichaam meer dan 1 keer per week te trainen. Het enige waar je dan wel op moet letten is de intensiteit waarmee je aan de slag gaat. Ik denk dat je net te veel hooi op je vork hebt genomen en ben het dan ook met Farmboy eens. Zoek twee oefeningen met mistens 1 compound erbij en doe dan 2-3 setjes van 8-10 reps.
        Probeer misschien eens om elke 2 weken wat zwardere gewichten te gebruiken. Veel mensen blijven te lang met dezelfde gewichten trainen en vergeten daarbij een van de belangrijkste trainings principes: Progressive overload.
        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Bedankt ik zal jullie advies zeker opvolgen !
          Vier oefeningen is inderdaad veel, maar ik had altijd het idee dat ik niet hard genoeg trainde. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten

Comment

Je zou ook het aantal herhalingen meer kunnen laten afhangen van het type oefening i.p.v. alles 4x8. Bankdrukken bijvoorbeeld 12/10/8/6, schuindrukken 4x8 en flyes 4x10. Alles zo zwaar mogelijk natuurlijk. Verder puur beperken tot basisoefeningen, dat is een primaire voorwaarde voor hardgainers. Op dit moment heb je dus niet zoveel aan cablecross. Heb je al eens dips voor de borst geprobeerd? Ook een erg goede basisoefening.
            We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Misschien niet helemaal on-topic, maar je zegt dat je hardgainer bent. Hoe ziet je voeding eruit? dat is ook heel belangrijk.

Lees ook dit even door, misschien heb je er wat en aan en brengt het je op ideeën: Hardgainer Bodybuilding & Weightlifting FAQ
              Bezoek ook eens het forum.

Comment

Ik ben inderdaad een slechte eter. Ik eet wel gezond: mager, veel eiwitten
                ( b.v.magere kwark, tonijn ) Een vette hap eet ik nooit: wel drink ik in het week-end wat. Ik kijk wel eens op de eetwijzer van het voedingscentrum maar de 2000 calorieen haal ik nooit. Moet ik echt meer calorieen eten ?
                Wordt ik daar niet alleen maar dikker van i.p.v. groter ?
                Moob bedankt voor de koppeling naar Hardgainer-bodybuilding.
                Er is veel relevante info te vinden.
                Ook alle andere members bedankt voor hun bijdrage !

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
                  Op dit moment heb je dus niet zoveel aan cablecross.
                  Waarom niet ? Je hebt een grotere ROM dan met dumbell fly's.

Grotere ROM = Meer spiervezelfs die worden aangesproken = Meer massa.

Comment

Originally posted by DutchDude View Post
                    Ik kijk wel eens op de eetwijzer van het voedingscentrum maar de 2000 calorieen haal ik nooit. Moet ik echt meer calorieen eten ?
                    2000 Kcal ? Grote kans dat dit zelfs onder je onderhoud/basisbehoefte is.

Boodschap is meer eten

Comment

Het hele probleem ligt aan je voeding, je kunt trainen wat je wilt op welke manier dan ook je groeit toch niet zonder je voeding... Ga uitrekenen wat je moet hebben en stel een deftig schema op!

Comment

yep ben het met sammot eens het is de voeding natuurlijk kan je je schema verbeteren, maar als je zo weinig eet dan groei je nooit.

p.s. 4 oef vind je veel ik doe altijd 6 borst oef waarvan 3-4 press en gaat prima bij mij.

greetss f
                        als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

neem aan dan wel 1x in de week fiedel anders is het namelijk wat overkill.

probleem is al opgelost als je niet eens 2000kcal eet vind jehet dan gek dat je zo dun bent. verder zou ik me meer druk maken om overall mass dan je borst. ga eens lekker op de 4000kcal zitten een jaar kijken of je dan nog een "hardgainer" bent

Comment

Vind 4 oefeningen borst ook veel, en 6 zelfs veel te veel.
                            Is maar een kleine spiergroep, als je de oefeningen met fatsoenlijke intensiteit doet zul je er zelfs nooit 6 kunnen doen, laat staan dat het nut heeft.
                            Als je om wat voor reden dan ook met veel lagere intensiteit traint zou het een mogelijkheid kunnen zijn maar zie er verder de toegevoegde waarde niet van in.

Comment

@ punani ja en nee, ik weet het klinkt raar maar ik doe zoveel oef als nodig zijn om een maximale pomp te genereren en daar kan verschil in zitten, alleen ik train niet op 100 % dus het kan hiermee te maken hebben. Maar vroeger deed ik wel op 100% en ging prima alleen was hier de intensiteit minder..

@shanasse kan goed aan de intensiteit liggen want als ik bijv negatief train ben ik wel snel op maar als ik meteen bij de eerste oef met de intensiteit op
                              100 % zit krijg ik blessures vandaar doe ik pas de 2 de oef 100% intensiteit toepas, (slow starter, maar wel een diesel...haha).

greets f
                              als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X