Trainingsschema voor borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema voor borst

Ik train al enkele jaren en zou graag mijn borst meer willen ontwikkelen,
    Ik train mijn borst nu 2x per week en doe 4 oefeningen ( bankdrukken, plat en schuin, dumbell drukken, en cable crossover of flys ) met 4 setjes van 8. Ik ben 46 jr 1.76, 67kg helaas een hard-gainer.
    Wie heeft er advies voor me ?

hallo
    ik zou niet 2x per week zoveel en dezelfde oefeningen doen. Mijn persoonlijke voorkeur is om 1 zware press oefening in een borsttraining te doen, en een flye oefening.
    De eerste borsttraining van de week kun je dan bijvoorbeeld doen:
    -incline bechpress/dumbbell press
    -incline flyes

de 2e borsttraining:
    -vlakke benchpress/dumbbell press
    -vlakke flyes

Als je meer press oefeningen gaat doen, ga je op een gegeven moment onbewust meer met de triceps en voorkant schouders drukken. Daarom zou ik maar 1 press oefening doen.

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Comment

probeer borst eens 1 keer in de week hard aan te pakken met 3 oef max
      Who's the Chef

Comment

Ik ben een voorstander van het lichaam meer dan 1 keer per week te trainen. Het enige waar je dan wel op moet letten is de intensiteit waarmee je aan de slag gaat. Ik denk dat je net te veel hooi op je vork hebt genomen en ben het dan ook met Farmboy eens. Zoek twee oefeningen met mistens 1 compound erbij en doe dan 2-3 setjes van 8-10 reps.
        Probeer misschien eens om elke 2 weken wat zwardere gewichten te gebruiken. Veel mensen blijven te lang met dezelfde gewichten trainen en vergeten daarbij een van de belangrijkste trainings principes: Progressive overload.
        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Bedankt ik zal jullie advies zeker opvolgen !