2 dagen in de week trainen hoe verdelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 dagen in de week trainen hoe verdelen

Als je maar 2 maal in de week kunt trainen. Is het dan verstandig om 2 maal het hele lichaam te trainen of de spiergroepen te verdelen over de 2 dagen. bijvoorbeeld maandag :borst,rug, biceps, buik
    donderdag :schouders, benen, triceps, buik
    ofmaandag hele lichaam en donderdag weer hele lichaam

Welke variant is beter en vooral waarom is dit beter?
    Strike first, Strike hard, No mercy

Voor een beginner is het in dat geval beter om het hele lichaam 2x te trainen. Zo'n schema bestaat dan louter uit basisoefeningen. Van een gevorderde bodybuilder kan ik mij voorstellen, dat hij er voor kiest z'n schema in 2-en te delen, omdat hij nu eenmaal meer oefeningen doet. Zelf train ik momenteel ook maar 2x per week door drukte, dus voor mij geldt de laatste mogelijkheid.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

ik zou dan 2 x in de week het hele lichaam trainen en dan groete groepen 2 oef en kleine groepen 1 oef
      Who's the Chef

Comment

borst, benen, rug , schouders zijn in mijn ogen de grote spiergroepen waarvoor ik dan 2 oefeningen zou kunnen doen. Voor de kleine spiergroepen biceps, triceps zou ik dan 1 oefening kunnen doen. Of is schouders ook kleine spiergroep?

En als ik maandag en dinsdag train moet ik dan beide dagen de zelfde oefeningen doen of veschillende?

Comment

Ik zou voor Fullbody gaan als ik jou was
          liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Fullbody.

Alleen basis oefeningen (en 1 biceps oefening) voor het strand natuurlijk.

Training 1: squat, row, bankdrukken, overheadpress, curl, wat buik
            Training 2: deadlift, chinnen, dippen, leg curl(knie flexie), dumbbell row.

zoiets. eventueel nog een kuit oefening erbij.

Zeker voor een kortere tijd (als je weinig tijd hebt om te trainen) kan dit heel goed!
            Bezoek ook eens het forum.

Comment

ik zou ook voor een fullbody workout gaan, met een schema zoals moob die hierboven ook genoemd heeft..
              want ik denk dat je hiermee ondanks dat je weinig traint toch nog resultaat kunt boeken..
              Last edited by boelie; 03-10-2006, 11:52.

Comment

kan 1,5 uur trainen per keer. Zal geen Schwarzenegger worden maar beetje goeie fysiek lukt wel denk ik met bovengenoemd schema.

Comment

Moob welke oefening bedoel je met curl, overhead press (schouders?) en dubble row voor welke spieren is dat?
                  Is mij niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt

Comment

curl is bijv. barbell curl of dumbell curl
                    dumbel row is voor je rug
                    overheadpress is dacht ik voor je schouders soort van military press achtige shit.
                    on the road to get huge

Comment

thanX

Comment

Weight Training Exercise Guides - Muscle Mass Building Workouts!

Hier staan een heleboel oefeningen met naam en uitleg hoe ze moeten. Is erg handig

Comment

Originally posted by jannes View Post
                          borst, benen, rug , schouders zijn in mijn ogen de grote spiergroepen waarvoor ik dan 2 oefeningen zou kunnen doen. Voor de kleine spiergroepen biceps, triceps zou ik dan 1 oefening kunnen doen. Of is schouders ook kleine spiergroep?

En als ik maandag en dinsdag train moet ik dan beide dagen de zelfde oefeningen doen of veschillende?

Kun je alleen op maandag en dinsdag trainen, want het zou toch beter zijn als je minimaal 1 dag tussendoor rust...?

Comment

Originally posted by kalajengkin View Post

Kun je alleen op maandag en dinsdag trainen, want het zou toch beter zijn als je minimaal 1 dag tussendoor rust...?

nee hoor was een voorbeeld ik train op maandag en donderdag

Comment

Mooi, klinkt stukken beter.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X