Mijn 'schema', zou graag jullie mening en advies willen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn 'schema', zou graag jullie mening en advies willen!

Hey, ik ben pas net lid dit forum. Ik ben sinds 4 maanden begonnen met regelmatig trainen. Op het begin vond ik het nogal zwaar, het is moeilijk om echt bijna elke dag weer aan de bak te moeten, maar na een maandje heb je het wel te pakken en altijd als ik resultaat merk wordt mijn motivatie weer versterkt. Nou train ik zo'n beetje elke doordeweekse dag, alleen zaterdag bijna niks of een heel klein beetje, en zondag niets, ook ivm brak zijn enzo. Ik train bijna nooit in de fitness zaal, meestal thuis. weet ook niet waarom maar ik ga wel meer fitnessen als ik aan het eind van het jaar stop met de sport die ik nu doe, hockey. Ik train alleen mijn buik, borst, schouders, en armen. Hier heb ik een soort schema van gemaakt; ik doe per dag 10 / 20 / 30 setjes,verspreid over de middag en avond, en in zo'n setje zit dan: 15 keer opdrukken (JA neus & borst op de grond), 40 crunches, 10x schouderoefening met gewichten 2kg, 50x biceps oefeningen met gewichten 2kg. Toen ik begon met trainen deed ik natuurlijk nauwelijks iets, en kampte ik de volgende dag met ontzettende spierpijn, maar nu valt dat reuze mee en kan ik ook veel meer aan en ik rek en strek mijn spieren goed en beweeg mn armen ook nog na de oefeningen zodat de spierpijn de volgende dag minimaal wordt. ps. De resultaten zijn al echt goed veel sneller dan ik had verwacht.

En nu vraag ik me af, wat is er goed en slecht aan mijn trainings 'schema'? Wat zou ik kunnen verbeteren? Voel me een ontzettende 'noob' () hier, dus ik sta open voor alle reacties/meningen/suggesties/complimenten of whatever, aangezien de meeste mensen die op dit forum rondzwerven veeeeel meer ervaren zijn dan ik, denk ik..... alvast Thanks, //Tim

hahahha hahaaahhahaa denk je veel gezien te hebben.

Dan mag je vanaf nu beginnen met echt trainen oke? 3 keer per week om de dag. 1 uur achter elkaar, alle spiergroepen, dus OOK je benen en rug, je wil tenslotte niet kromgroeien.. TOCH?

Dan ga je ook echte gewichten gebruiken. Weet niet waar je nu mee bezig bent, maar écht fitnessen kun je het niet noemen. Beetje opdrukken, situps en trainen met 2kg kan niet echt kwaad ofzo, maar als je flink wilt groeien dan moet je het heel anders doen.

Kijk maar even rond in deze sectie voor trainingsschema's, en kijk ook gelijk voor een bijpassend voedingsschema.

Grtz, David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Haha, ik zeg maar zo er moet altijd een begin wezen. Je bij de sportschool inschrijven is voor jou de beste oplossing, ik neem aan dat je allen 2 hele kilo dumbells hebt. Ik vermoed dat je ook nog jong bent en dan is fitness onder begeleiding al helemaal aan te raden omdat je nog in de groei bent en je de oefeningen niet kent en je op jonge leeftijd snel naar te hoge gewichten grijpt. Post in iedergeval even je lengte gewicht leeftijd en andere metingen op die spier in je broek na gelaten.
      Last edited by hardcoremenneke; 16-01-2007, 16:40.
      on the road to get huge

Comment

Kijk zijn voorstel topic.. hij is 15 jaar.

Comment

zitten jullie heb nou uit te lachen?
          Deed ik toch ook niet toen jullie hier voor het eerst binnen kwamen lopen en er ook de ballen verstand van hadden...

@ topicstarter: kijk eens naar andere goede voorbeeldschema's. En als je echt serieus wilt gaan trainen, zou ik een goede gym opzoeken.

greetz
          Trainingslog Farmboy:

Comment

ik lach hem niet uit. Ik lach gewoon OM hem.

Comment

Zou als uitlachen opgevat kunnen worden en dat willen we in ieder geval niet toch?

@ Joey: we moeten allemaal ergens beginnen en je bent in ieder geval gemotiveerd, dat is een mooie start!
              Verder heb je al veel goede tips gehad, of je nu thuis wat blijft doen of een sportschool gaat bezoeken je zult hoe dan ook echt moeten zorgen dat je rug in verhouding blijft, anders kun je inderdaad erg krom gaan groeien en dat is uiteraard niet te bedoeling.
              Verder is het altijd beter om een sportschool op te zoeken met goede begeleiding!

Comment

Ik lag hem niet uit hoor ik typte idd wel haha als reactie op david. Verder ben ik het met shannase compleet eens.
                on the road to get huge

Comment

Ja sorry Vind het natuurlijk alleen maar goed dat hij in iedergeval goed aan de slag wil!

Comment

Er zit geen structuur in je schema,je doet zomaar enkele oefeningen en traint ook veel te veel.
                    Misschien inderdaad geen slecht idee een sportschool op te zoeken,daar zullen ze je wel op de goede weg zetten.Zie je geen sportschool zitten,dan best eens wat lectuur aanschaffen of hier es de trainingschemas bekijken;er staan er meer dan genoeg.

veel succes!
                    getting back in shape...

Comment

1. schrijf je in bij een sportschool

2. Maak (om te beginnen) drie of vier keer per week een uur vrij voor fitness

3. Maak met behulp van je instructeur, of maak zelf een schema voor je hele lichaam.

4. Post deze weer hier en ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn, waaronder ik die je er dan graag bij helpen je schema te perfectioneren.

Succes!
                      Groei, Groeier, Groeist

Comment

nix om die kerel uit te laggen
                        denk dat meer als de helft van ons zo begonnen is dus .....

je initia tief is goed kerel je ben nog een beetje aan de jonge kant om echt te gaan knallen.
                        je zou naar de gym kunnen gaan en dan onder begeleiding een schema voor 2 x in de week het hele lichaam te vragen en te maken

als je dit een maandje of 2 - 3 doet kan je langzaam proberen een zwaarder schema je maken

kijk gerust hier even rond bij andere schema's om inspiratie op te doen

suc6 kerel
                        Who's the Chef

Comment

hé, thx voor jullie reacties.
                          allereerst is bij iemand (weet niet meer wie zoveel reacties) het idee ontstaan dat ik alleen thuis allemaal oefeningetjes doe ofzo? ik doe gewoon thuis meer, maar ik ga elke week wel met een vriend naar de sporthal. en ik wil niet heel ervaren overkomen ofzo, maar in my opinion is opdrukken écht een goeie oefening voor je borst.. Maaar bedankt, ik zal voor een begeleider zoeken, en dus jullie tips opvolgen! Eerlijk zitten er bij fitness bij ons voor een groot deel wat oude mensen, die op hun oude dag toch nog wt aan beweging doen, wat gaste die elke dag fitnessen maar gewoon echt gaan voor de brute arm kracht/breed worden, en wat jochies (zoals ik) die serieus en verantwoord goed aan de slag willen gaan. ben blij voor de positieve reacties en de negatieve maken me niet zoveel uit, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ik een ervaren gozer hier was en er komt opeens zo'n kereltje van 15 binnenwandelen.. Als ik onder begeielding een (goed) schema heb gemaakt voor me hele lichaam, zal ik het mss hier wel ff posten, zodat jullie me ermee kunnen helpen en het kunnen beoordelen/verbeteren.. nogmaals bedankt

Last edited by Joey Evo; 17-01-2007, 20:46.

Comment

Zeker je schema posten als je het hebt, kunnen we vast tips over geven!
                            1x per week naar de sportschool en verder thuis wat dingen doen kan uiteraard wel, alles kan. Het is alleen een stuk effectiever en ook veel beter voor je ontwikkeling en je techniek als je thuis stopt en in plaats daarvan 3x per week naar de sportschool gaat.
                            Dan zorgen voor goede begeleiding (juiste gewicht, techniek, uitvoering, allemaal héél belangrijk!) en ik zou je aanraden om een zgn full-body schema te doen. Daarbij doe je iedere dag dat je traint je hele lichaam, één oefening per spiergroep en per oefening 3 setjes van 12-15 herhalingen.
                            Veel succes en uiteraard plezier!

Comment

Post zeker je schema eens hier, en je eventuele voedingsschema ook. Dat zijn wel belangerijke dingen waar wij misschien nog wel wat tips over kunnen geven.
                              Er zijn genoeg mensen die thuis trainen, maar dan niet met alleen opdrukken bedoel ik. Kijk maar naar een member hier 100% die heeft altijd thuis getraind, en is echt een beest.

gRtz.
                              Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X