Ik heb dit artikel online gevonden, en het leek me wel leuk om doen, heb dus besloten om dit schema een tijdje te gaan volgen, en ook om een log bij te houden, kwestie van mezelf net dat tikkeltje meer te motiveren.
Artikel: https://stronglifts.com/5x5/
Het spreekt me aan omdat ik eigenlijk nog nooit los gebenched had, en ik met de meeste van de oefeningen niet echt veel ervaring had. Het feit dat het heel langzaam de gewichten opbouwt leek me goed om degelijke vorm aan te leren. Ook het feit dat het je zeer snel sterker zou maken vond ik interessant.
Ik probeer dus vooral wat kracht te winnen, betere vorm te creeeren tijdens oefeningen, en wat vet te verliezen in het proces.
Ik heb het inmiddels 3x gevolgd
Woensdag 12/07/2017
-------------------------------------
Squat 5x5 20kg
bench 5x5 20kg
row 5x5 30kg
Nadien heb ik even hulp gevraagd van een spotter (voor de zekerheid) en eens gekeken wat ik ongeveer maximaal kon benchen. Kwam aan 85kg 3x. 4 was wellicht niet gelukt en voelde me niet comfortabel genoeg om hem eruit proberen persen, desondanks er een spotter bij stond.
Vrijdag 14/07/2017
-----------------------------
Squat 5x5 22.5kg
OH Press 5x5 20kg
Deadlift 1x5 40kg
Maandag 17/07/2017
----------------------------------
Squat 5x5 25kg
Bench 5x5 22.5kg
Row 5x5 32.5kg
Weinig te melden, probeer me vooral op vorm te concentreren aangezien de gewichten momenteel heel makkelijk zijn.
Artikel: https://stronglifts.com/5x5/
Het spreekt me aan omdat ik eigenlijk nog nooit los gebenched had, en ik met de meeste van de oefeningen niet echt veel ervaring had. Het feit dat het heel langzaam de gewichten opbouwt leek me goed om degelijke vorm aan te leren. Ook het feit dat het je zeer snel sterker zou maken vond ik interessant.
Ik probeer dus vooral wat kracht te winnen, betere vorm te creeeren tijdens oefeningen, en wat vet te verliezen in het proces.
Ik heb het inmiddels 3x gevolgd
Woensdag 12/07/2017
-------------------------------------
Squat 5x5 20kg
bench 5x5 20kg
row 5x5 30kg
Nadien heb ik even hulp gevraagd van een spotter (voor de zekerheid) en eens gekeken wat ik ongeveer maximaal kon benchen. Kwam aan 85kg 3x. 4 was wellicht niet gelukt en voelde me niet comfortabel genoeg om hem eruit proberen persen, desondanks er een spotter bij stond.
Vrijdag 14/07/2017
-----------------------------
Squat 5x5 22.5kg
OH Press 5x5 20kg
Deadlift 1x5 40kg
Maandag 17/07/2017
----------------------------------
Squat 5x5 25kg
Bench 5x5 22.5kg
Row 5x5 32.5kg
Weinig te melden, probeer me vooral op vorm te concentreren aangezien de gewichten momenteel heel makkelijk zijn.
Comment