5x5 Stronglifts

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5x5 Stronglifts

    Ik heb dit artikel online gevonden, en het leek me wel leuk om doen, heb dus besloten om dit schema een tijdje te gaan volgen, en ook om een log bij te houden, kwestie van mezelf net dat tikkeltje meer te motiveren.

    Artikel: https://stronglifts.com/5x5/

    Het spreekt me aan omdat ik eigenlijk nog nooit los gebenched had, en ik met de meeste van de oefeningen niet echt veel ervaring had. Het feit dat het heel langzaam de gewichten opbouwt leek me goed om degelijke vorm aan te leren. Ook het feit dat het je zeer snel sterker zou maken vond ik interessant.

    Ik probeer dus vooral wat kracht te winnen, betere vorm te creeeren tijdens oefeningen, en wat vet te verliezen in het proces.

    Ik heb het inmiddels 3x gevolgd

    Woensdag 12/07/2017
    -------------------------------------
    Squat 5x5 20kg
    bench 5x5 20kg
    row 5x5 30kg
    Nadien heb ik even hulp gevraagd van een spotter (voor de zekerheid) en eens gekeken wat ik ongeveer maximaal kon benchen. Kwam aan 85kg 3x. 4 was wellicht niet gelukt en voelde me niet comfortabel genoeg om hem eruit proberen persen, desondanks er een spotter bij stond.

    Vrijdag 14/07/2017
    -----------------------------
    Squat 5x5 22.5kg
    OH Press 5x5 20kg
    Deadlift 1x5 40kg

    Maandag 17/07/2017
    ----------------------------------
    Squat 5x5 25kg
    Bench 5x5 22.5kg
    Row 5x5 32.5kg

    Weinig te melden, probeer me vooral op vorm te concentreren aangezien de gewichten momenteel heel makkelijk zijn.

  • #2
    Als je al zo lang hier bij BN bent zul je vast wel weten dat een dergelijk schema hier ook vaak aangeraden wordt: http://forum.bodynet.nl/forum/traini...-5x5-programma
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

    Comment


    • #3
      Ik ben het echt zonder assistance aan het doen voorlopig. Ik doe er wel nog vrij veel cardio bij, omdat ik het graag doe en om meer kcal te verbranden. Is dit ok? Ik ga ook graag eens buiten een km of 40-50 fietsen bij goed weer, aan een aardig tempo. Kan dit erbij of is dat nefast?

      Comment


      • #4
        Spectral als je cardio leuk vindt moet je het vooral doen. Ik denk niet dat het kwaad kan. Ik heb zelf de pest aan cardio en doe het dus niet.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

        Comment


        • #5
          Op het begin kan het vrij weinig kwaad omdat je bij stronglifts 5x5 relatief licht begint.

          Maar je komt op een moment dat je 5x5 bench op 75 % van je 1RM moet doen, het zelfde geldt voor squat trouwens en deadlift blijft 1x5 geloof ik.

          Als je het meest uit 5x5 wilt halen kun je naar mijn mening het beste boven onderhoud eten. Op dit moment zal je cardio je herstel nog niet in de weg zitten.

          Maar uiteindelijk zal het elkaar wel dwars gaan zitten, je kunt je cardio wel doen maar doen moet je wel zorgen dat je boven onderhoud blijft eten.






          Comment

          Sidebar top desktop

          Collapse

          Actieve discussies

          Collapse

          Working...
          X