Play's H.I.T.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Play's H.I.T.

Hallo allemaal!!

Ik ben relatief nieuw hier ik ben de laatste 2 weken flink aan het posten hier. maar weet wel relatief veel over bodybuilding heb dik 3 maanden research gedaan over bodybuilding. Ik ben nu ongeveer weer een half jaar aan de gang met bodybuilding. hiervoor heb ik ook geprobeerd te fitnesse op massa maar door de groei en ik niet goed wist waarmee ik bezig ben ben ik later toch gestopt.

Nu even de stats

Gewicht: 83.1
    Lengte 1.90

Het programma wat ik ga volgen 2 a 3 keer in de week:

Bodybuilding.com - PAGE NOT FOUND! 404 Error.

Met dank aan marnop

Hoop boven de 90 kg te zitten eind juli

Begin aankomende zaterdag dus dan zien jullie de eerste update van de workout gewicht etc...

Er komen natuurlijk wel 2 warming up sets voor bij de grote partijen.
    bij de kleine partijen hou ik het op 1 warming up set

Exercise/ Routine #1 # of Sets # of Reps
    Squat/Leg press or Deadlifts 1 set 10-12 reps
    Pullover 1 set 8-10 reps
    Overhead Press 1 set 8-10 reps
    Row (Machine or Dumbbell) 1 set 8-10 reps
    Bench Press 1 set 8-10 reps
    Biceps Curl 1 set 8-10 reps
    Triceps Extension 1 set 8-10 reps
    Regular Chin-up 1 set 8-10 reps
    Parallel Dip 1 set 8-10 reps
    Calf Raise 1 set 12-15 reps
    Abdominal Crunches 1 set 30-50 reps

Hopelijk zijn er een paar die me hiermee willen gaan helpen!
    Heavy Weight Build Muscle

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50042-plays-h-i-t.html

In je andere topic geef ik net aan doe eerst nog je split een half jaar of tot je een plafond tegen komt haha.
    Maar je kan best wel met HIT beginnen.

Doseer de eerste tijd goed de intensiteit zodat je niet gelijk opbrandt. Dus medium intensief voorlopig en even wennen aan de trainingen, daarna intensiteit flink opvoeren en voluit gaan knallen. Je za vanaf dan ook even moeten bekijken of het 2 of 3x per week te doen is, omdat het een erg zware belasting is. Denk dat je snel naar de 2x moet ipv 3x. en als je verder gevorderd bent zelfs naar 1x per 5 dagen/week maximaal.
    Je zal flink gaan groeien als je het goed doet.

de link ff opnieuw:
    http://www.bodybuilding.com/fun/hitprog.htm
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Wat bedoel je met medium intensiteit.. niet gelijk tot falure of hoe bedoel je dit.. of geen negatives...

Ik was ook van plan om dit 2 keer in de week te gaan doen en hopelijk ga ik hierdoor ook flink groeien!!

maar daar komen we na een tijdje wel achter

ik meet mezelf trouwens ook altijd op ben nu overal 4 cm al opgeschoten in een half jaar dus dat vind ik al aardig wat progressie! gebruik btw geen creatine ofzo. drink na de training wel altijd een protine shake 50 gram verder bulk ik gewoon en ga dit eind januari erg goed in de gaten houden omdat ik dan op stage ga kan ik betere en uitgebreidere maaltijden meenemen dan boterhammen met pindakaas naar school!!

Comment

Zo de eerste Update!

Voelde me wel niet 100% was een beetje ziek toch gaan trainen.
        Dus vandaar heb ik af en toe uitschieters bij de reps. volgende doel staat achter de pijlen

Exercise/ Routine #1 # of Sets # of Reps
        Leg press 75/10 -----------> 80/9
        Pullover 27.5/16 -----------> 32.5/8
        Shoulder Press machine 35/12 -----------> 40/8
        Row Machine 65/8 -----------> 65/9
        Bench Press 70/5 -----------> 65/10
        Biceps Curl 1 set 15/8 -----------> 15/9
        Triceps Extension 40/8 ----------->40/9
        Regular Chin-up BW/8 ----------->BW/9
        Parallel Dip BW/14 ----------->+10kg/8
        Calf Raise 90/9 ----------->90/10
        Abdominal Crunches BW/50 reps

-----------> minimaal doel voor de volgende keer staat achter de pijlen

Dinsdag of woensdag is me volgende training dag! Hopelijk dan wel 100%

Comment

Overzichtelijke post! Is natuurlijk ook wel simpel schema met 1 setje :P
          Doe je maar 1 oefening voor je benen? :P Ook een beetje weinig, maar 75kg, zeker in vergelijking met de andere gewichten. Je trainde hiervoor zeker voornamelijk je bovenlichaam>
          Laissez Faire

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
            Overzichtelijke post! Is natuurlijk ook wel simpel schema met 1 setje :P
            Doe je maar 1 oefening voor je benen? :P Ook een beetje weinig, maar 75kg, zeker in vergelijking met de andere gewichten. Je trainde hiervoor zeker voornamelijk je bovenlichaam>
            Het is idd makelijk maar ik was die dag ziek meestal squat ik ongeveer 90 kg dacht ik.. maar ik heb het schema van de site gehanteerd

Bodybuilding.com - Tons Of HIT Workouts!

ga de routines 1 voor 1 af

en ben van plan om me nu ook even op me voeding te gaan focussen..
            weet jij miss een basis voedingsschematje (wat je eigenlijk standaard op een dag zeker wel naar binnen moet duwen) want ik zit nu op de 10a 12 boterhammen per dag en avond eten en dan af en toe ook nog savonds wat fruit/ protiene shake eet btw wel 5 maaltijdjes per dag..

En bedankt voor het commentaar

Comment

@ play
              Er staat maar 1 setje.. Hoeveel setjes moet je aanhouden met HIT voor 1 spiergroep? Voor mijn rug doe ik 5 oefeningen en doe voor elke oefening 4 sets van 6-10hh. Ik ben daarna ook helemaal naar de kl*ten! Zo leer je jezelf wel kennen.. Het gewicht is relatief lichter maar op een gegeven moment gaat het zo enorm verzuren.. LEKKR!

Zou zelf even een schematje maken. Er staat hier ergens wel een voorbeeld, die kun je er zo af plukken en invullen.

Comment

Originally posted by Remi1979 View Post
                @ play
                Er staat maar 1 setje.. Hoeveel setjes moet je aanhouden met HIT voor 1 spiergroep? Voor mijn rug doe ik 5 oefeningen en doe voor elke oefening 4 sets van 6-10hh. Ik ben daarna ook helemaal naar de kl*ten! Zo leer je jezelf wel kennen.. Het gewicht is relatief lichter maar op een gegeven moment gaat het zo enorm verzuren.. LEKKR!

Zou zelf even een schematje maken. Er staat hier ergens wel een voorbeeld, die kun je er zo af plukken en invullen.
                Van HIT is het juist de bedoeling dat je maar 1 set pakt per groep met natuurlijk de warming up sets. ( maar deze ga je niet dicht bij falure zitten ) de bedoeling is juist om 1 set alles eruit te gooien en helemaal naar falure te gaan met negative reps.

En heb een routine opgezocht en mij leek dit wel wat

Full Body HIT Workout Routine

HIT Workout Routine

Do different exercises (10 to 12 repetitions)
                Don't go too close to muscle failure in your warm-up sets.
                Warm up joints and muscles.
                Exercise 1
                Barbell Flat Bench Press
                12 reps + 3 Negatives or a superset
                Exercise 2
                Superset: Bent-Over Barbell Row + Pulldown behind the Neck
                12 + 12 Reps
                Exercise 3
                Barbell Biceps Curl
                8 Reps + 2 Negatives
                Exercise 4
                Triceps Extensions (lying on a flat bench - ez-bar)
                8 Reps + 2 Negatives
                Exercise 5
                Superset: Barbell Military Press + Side Lateral Raise
                Exercise 6
                Barbell Squats
                12 to 20 Repetitions
                Exercise 7
                Lying Leg Curl
                15 Repetitions
                Exercise 8
                Calf Raise
                2 Sets 12 to 20 Repetitions

Comment

HIT is geen schema voor 3 keer per week hoor, echt niet. Eens per 4 dagen is wat MM beginners aanried, daarna tussenpozen tot een week+(!).
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

I know!

Comment

Oh gelukkig dat doe ik ook wel De 1e 2 weken waren echt zo enorm zwaar! Nu is het juist lekker om zo te trainen.. Ik blijf mooi 3 setjes doen voor 1 oefening

Comment

Originally posted by Remi1979 View Post
                        Oh gelukkig dat doe ik ook wel De 1e 2 weken waren echt zo enorm zwaar! Nu is het juist lekker om zo te trainen.. Ik blijf mooi 3 setjes doen voor 1 oefening
                        Dat moet je eigenlijk niet doen volgens MM je kunt beter 2 warming up setjes pakken ( nog niet is dicht bij falure alleen om de gewrichten op te warmen) en daarna 1 set tot falure te gaan met behulp van 2 negatives ofzo ps je moet dan wel een spotter hebben

Comment

Originally posted by Play View Post
                          Het is idd makelijk maar ik was die dag ziek meestal squat ik ongeveer 90 kg dacht ik.. maar ik heb het schema van de site gehanteerd

Bodybuilding.com - Tons Of HIT Workouts!

ga de routines 1 voor 1 af

en ben van plan om me nu ook even op me voeding te gaan focussen..
                          weet jij miss een basis voedingsschematje (wat je eigenlijk standaard op een dag zeker wel naar binnen moet duwen) want ik zit nu op de 10a 12 boterhammen per dag en avond eten en dan af en toe ook nog savonds wat fruit/ protiene shake eet btw wel 5 maaltijdjes per dag..

En bedankt voor het commentaar
                          Kijk bij de stickies over voedingschemas, daar vind je vast wel wat dat goed bij jou past. Wat ik je wel al kan vertellen is dat je zeker 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht moet nemen, en 1-2 gram vetten. Succes en ik blijf je log volgen, om de hoeveel dagen doe je HIT dus nu?
                          Laissez Faire

Comment

Ik heb vandaag weer getraind en ik probeer nu om de 4 dagen te gaan trainen, heb het nu even om de 2 gedaan omdat ik de vorige training ziek was en niet vol heb kunnen presteren. Ik zit op het moment zo..

BP 12 reps 3 negatives

65kg / 10 reps 3 negatives

volgende keer ga ik voor de 65kg / 10 reps 3 negatives!

Superset Bent over row + pull down 12 reps + 12 reps

70kg-12reps en 45kg- 10 reps

volgende keer bentover row 75kg en bij de pull down 11-12 reps

Barbell biceps curl 8 reps + 2 negatives

30 kg / 8 reps 2

negatives was de makkelijkste van de set volgende keer 35kg

Skullcrushers 8 reps + 2 negatives

30 kg / 6 reps 2 negatives

volgende keer de 8 proberen vol te maken

Superset Military Press + side lateral raise 12 reps + 12 reps

30kg / 8 reps en 12.5 / 12 reps

volgende keer 10 reps military press en 12.5 kg lateral raises voor in goede vorm te blijven de keer er op omhoog

Squats 12 tot 20 reps

90kg / 15 reps

volgende keer 17 reps

Lying Leg Curl 15 reps

95kg / 15 Reps

volgende keer 100kg

Calf Raises 2 sets 12 to 20 reps

90kg / 1x20 1x15

heb ook nog tips gekregen voor mijn voedingsschema van een lokale bodybuilder dus mijn voedingsschema volgt ook nog

En bedankt voor het comentaar!!

Comment

Geen HIT volgens MM hoor dit. Sowieso 1 set tot failure+ evt negs. Daarnaast had MM een split.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X