Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
geen idee maar denk idd niet dat ie daar op zit te wachten
anders met een meetlint en een calculator op internet?
Meetlint en calculator geprobeerd, die geeft 16% aan, door die taile nek meting dan dus zeg maar, Maar omdat ik nu voor het eerst cleanbulk aan het doen ben, meet ik wel met meetlint, om te voorkomen dat ik vet aan kom. Sinds ik schema volg ben ik ongeveer 800gram aangekomen en mijn omvang is zelfde gebleven. Dus wellicht zit ik op "mijn" ideale waardes maar dat zal de tijd leren
Vandaag was het Borst + Tricep dag, dus niet zoals in mijn eerste post vermeld benen + schouders, ik moet nog even een goede balans vinden qua tijd voor welke spieren ik pak,
Bench press:
- warming up 10x 30kg
- 10x 45kg
- 8x 47,5kg
- 6x 47,5kg ( hier was ik teleurgesteld in mezelf... ik moest en zou die 8 minimaal halen maar dit lukte me echt niet heel erg jammer! )
Decline dumbell press:
- 12x 11,5kg ging te makkelijk dus deed ik er nog 2,5kg bij
- 12x 14kg ging redelijk maar wist dat ik nogmaal 2,5 niet zou gaan halen dus hield hem op de 14kg
- 12x 14kg
Incline barbell press:
-12x 30kg dit betekende voor mij dat ik omhoog kon met het gewicht!
-10x 35kg te doen maar die laatste rep moest echt overal vandaan komen!
- 8x 35kg jammer dat ik de 10 niet gehaald heb maar 8 is mijn minimum dat ik wil gaan dus had hier vrede..
Dumbell fly's: Vind dit maar een lastige oefening... ( kg is per dumbell.. )
- 10x 8,5kg
- 10x 8,5kg
- 12x 8,5kg waar die 2 laatste vandaan kwamen heb ik geen idee van.. maar dit was een goed gevoel
Cable fly's: Heerlijke oefening vind ik dit!!
- 3x10 16,5 kg
Close grip bench press:
- 9x 30kg
- 8x 30kg ( hier werd ik kwaad op mezelf en vond dat ik echt de 10 reps moest halen vorige keer lukte mij dit dus het moest en zou me weer lukken... )
- 10x 30kg ""dit betekende helemaal verrot!!!""
Dips ( triceps ):
- 15x bodyweight
- 13x bodyweight ( benen op ander bankje dus benen verhoogd )
- 10x bodywaight ( benen op ander bankje dus benen verhoogd )
Gemengde gevoelens bij me training, bench press niet echt tevreden maar andere oefening dan weer wel... hopelijk gaat volgende training beter.
Ook vandaag nadat ik hier op forum over "mmc" mind muscle connection gelezen had geprobeerd hierop te letten, vond dit erg moeilijk en vooral omdat ik er misschien teveel aan dacht? Interessant onderwerp waar ik meer over ga opzoeken want dit vind ik boeiend onderwerp.
Nu tijd voor wat rust en straks genieten van me bak kwark
Fijne avond
Ps. als bijlage een plaatje die ik als achtergrond gebruik ter motivatie / een mooie tekst
Net wezen kickboksen,
eerst 15minuten touwtje springen,
even hardlopen, knieën omhoog, hakken billen, scharen, zij-sluit achteruit rennen,
Toen bokje springen 60x
springen en hakken aantikken 60x
1 iemand je benen omhoog tillen 30x opdrukken ( 20 laag 10 half )
60x squat zonder gewicht
bokje springen en dan gelijk door portje heen kruipen 60x
Toen wat techniek en op het laatst nog 5minuten buikspieren...
BLUUHHHHH!!!!
Zit eraan te denken om rond de zomer heel misschien te gaan stoppen met kickboks en me volledig te richten op krachttraining, maar dit zien we tegen die tijd wel weer.
Vanavond weer trainen, met een rug / bicep training heb er zin in!
Nu me rijst aan het koken en nog wat dingen aan het bekijken voor me voedingsschema.
Ik ben nog niet tevreden hierover omdat ik wanneer ik mijn lunch gegeten heb... ik eigenlijk een uur later alweer honger heb... Dat is niet de bedoeling in een bulk volgens mij... ook kwam ik geen gewicht aan dus ben ik wat omhoog gegaan, nu op 2900, terwijl ik volgens excel sheet op een kleine 2700 moet zitten... Dus nog wat puntjes om te gaan verbeteren
Edit: ook vind ik het lastig om afwisseling in me eten te brengen, vooral avond eten.. om toch weer op de 2900 voor een dag uit te komen maarja
Vandaag geprobeerd te focussen op me oefening qua spieren... met lat pulldown verzuren me armen eerder dan mijn lats, en ook met bent over barbell verzuren me armen eerder dan me rug... Baal hier wel van omdat ik gewoon de goede spieren wil aanspannen... Helaas zal dit kwestie van tijd zijn en denk ik zomaar dat ik hier veel tijd in zal moeten besteden.. Verder was niet echt lekkere training want had ineens barstende koppijn gekregen onderweg ernaar toe..
Betreft mijn voedingsschema denk ik dat ik het nu wel redelijk op orde heb, had een fout gemaakt met gekookte en ongekookte rijst... lekker stom, was hier al op geattendeerd maar alsnog fout in gegaan. *slaat zichzelf voor zijn kop*
Vandaag benen en schouders gedaan, Me broertje ( 16 ) ging vandaag keer mee naar de gym hij sport trouwens ook veel maar meestal gaat die alleen mee naar ons eigen "sportschooltje".
Beginnen met 10minuten op de loopband,
Toen squaten, broertje had dit nog nooit gedaan dus vond leuk om hem hierbij te helpen.. DACHT IK
squat:
-10x 20kg ( opwarmen )
-2x10 40kg
-2x10 45kg ( laatste paar reps waren te zwaar en gingen tenkosten van de uitvoering
Toen me broertje geholpen... beetje zijn techniek helpen, maar toen dit goed ging vond ik het niet leuk meer dat hij meeging.
Mijn broertje is 12kg zwaarder als ik 5cm kleiner ongeveer met hoger BF% ( gok rond de 21.. )
hij deed de squats zelfde aantal reps en sets als ik maar ik moest alles eruit persen, terwijl ik aan hem zag dat hij er veel minder moeite mee had als ik, toch best kleinerend als je broertje van 1,5jaar jonger en voor het eerst dit kan! Maar ook klein beetje trots natuurlijk.
Toen gingen we leg extension doen ( hier deed hij lager, best gek eigenlijk )
-3x10 35kg
Leg press: Omdat vorige keer 45kg te makkelijk ging heb ik deze flink verhoogt!!!
-3x10 80kg!!!! Vond dit echt heerlijk, vooral slopend! haha
Broertje knalde dit ook even voor zijn eerste keer... stond hem aan te moedigen als een gek en zag andere mensen kijken met bewondering ( gevolg: ik was een trotse broer (A) )
Lying leg curl:
-3x10 5kg per been, dacht vorige keer de kunnen verhogen maar daar toch nog even mee gewacht.
Me broertje vond deze oefening helemaal niks en vond het tezwaar. achja...
Standing calf raises:
-3x tot failure met 45kg heb de reps niet geteld omdat ik gewoon doorging tot ik helemaal niet meer kon vind dit erg fijne oefening! Mijn broertje deed deze overigens ook 3x tot failure met 35kg
Shoulder press:
-15x 20kg ( opwarmen )
-3x10 35kg ging stukke beter als de vorige keer alleen... met deze oefening voel ik me armen eerder en schouders niet zo... dus denk dat ik deze eruit ga halen en vervang voor standing militairy press.
Omdat ik Militairy press lekkere oefening vind ging ik deze doen om toch goed nadruk te leggen op me achterkant van schouders.
-10x 20kg ( ging goed dus verhogen)
-3x10 25kg lekker zwaar maar correct uitgevoerd schouders voelde heerlijk aan hierna.... *kuch* voel ze nu nog!!!
Broertje deed deze overigens alleen 3x10 met 20kg
geen andere schouder oefeningen gedaan weet eigenlijk niet waarom... stom achteraf.
wel nog even op het bicep apparaat ( sorry weet de naam er niet van )
- 15x 20kg ( ging veeeeeeeeeeeeeeeeel te makkelijk dus verhogen )
-3x10 40kg WWWWWWWOUUUUUUUW!!!! Die biceps stonden helemaal strak en voelde ze ontzettend goed, vond dit echt heerlijke oefening.
Broertje deed deze met 3x10 30kg
Zo, dat was het weer, eenmalig dat ik erbij gezet heb over me broertje. Vond erg chill trainen samen met hem, hij lult niet zoveel en als we praten gaat het over de oefening die we uitvoeren. Voor mij ook goede stimulans om harder te trainen om niet onder te doen aan mijn "kleine" broertje. Maar ik ben wel apentrots dat hij al in mijn ogen best mooie gewichten kan doen.
Overigens had ik bij mijn bestellign van body en fit een sample Pre-workout gekregen namelijk maximize V2. Voelde deze boost wel alleen kreeg gekke uitslag in me gezicht rode plekken enzo... dus die shit hoef ik niet meer. Merkte er ook niet zoveel van tijdens mijn training alleen jeuk in me gezicht.
Zo is weer heel verhaaltje geworden geloof ik,
Fijn weekend
Dumbell fly's / omdat ik dit lastige oefening vind ga ik nu extra focussen op de techniek vandaar wat lichtere gewichten.
-3x12 6kg en alsnog lekker branden in de borst
Cable fly's
- 3x10 18kg
Dips
- 3x10 BW
Robe pull down / push down ( twijfel tussen de namen... geloof pull down )
-3x 18kg
Toen ging ik met losse stang ( 10kg ) nog even kijken of ik de skullcrush wat vond... maar vond maar rot oefening, waarschijnlijk gewoon in oefenen maarja...
Al met al wel redelijke training, heb alleen idee dat ik alleen maar bovenkant van de borst pak. Inplaats van ook de onderkant en binnenkant... Misschien is dit het gevoel alleen maar maar ook fysiek lijkt het hierop.. Heeft er iemand misschien tips om goed de binnen maar voornamelijk de onderkant van de borst te trainen?
Vandaag weer training gehad Rug en biceps
Ook vanmiddag even op sportschool gesproken met een Personal Trainer, vond ik erg interessant en ik denk dat ik dit best kan gebruiken om me goed te focussen op mijn techniek van de oefeningen, ik twijfel nog wel, maar puur alleen vanwege het geld, dit kost natuurlijk best pak geld, maarja heb er wel alle vertrouwen in dat ik er wat voor terug ga krijgen, Heb hem ook mijn voedingsschema laten zien en hij vond dit er goed uitzien, en vond knap dat ik op respectievelijk jonge leeftijd hier al mee bezig was.
De training: Heb voornamelijk op me techniek gelet dus de gewichten zijn wat lager als normaal gesproken.
Begonnen met 10min crosstrainer
Deadlift
- 4x10 30kg
- 1x10 35kg
Bent over barbell row
- 3x15 30kg
Seated cable row
- 10x 27kg PFFFFF te licht!
- 3x10 36kg
- 10x 41kg maar dit ging niet goed, schouders werden mee terug naar voren getrokken dus helaas..
Close-Grip Front Lat Pulldown
- 10x 32kg
- 2x10 36kg BRANDENNNNNNNNNNNNNN
Dumbell Row
- 4x10 16,5kg
Dumbell bicep curl
- 3x10 11,5kg
Standing barbell biceps ( weet niet wat ik hier nou achter moet zetten :$ is geen curl dacht ik... )
- 3x10 20kg
Deadlift ging echt goed, voelde hem goed in me rug en voor me gevoel ging de techniek ook lekker, Bent over barbell row vind ik nogsteeds moeilijk... andere oefeningen gingen lekker en de laatste bicep oefening was ook heeerlijk! voel ze nu nog zo'n 3kwartier na de training lekkerrrr.
Deadlift en Bicep oefening staken erboven uit goed gevoel bij deze oefeningen
Net even wat cardio gedaan, Ouders willen wat meer gaan sporten, dus ik probeer ze wat mee te trekken omdat ze nog op het punt zitten dat ze wel willen maar geen zin hebben zeg maar :P
Best lekker even rennen en fietsen, al blijft cardio toch niet mijn favoriete bezigheid... geef mij maar wat gewichten
Leg press
-1x20 30kg
-1x10 80kg
-3x10 110kg !!!!!!!!! pffffffffff was echt verrot hierna maar gaf wel goed gevoel toch weer 30kg meer te doen als vorige week, denk nu dat ik minder snel kan verhogen aangezien dit toch wel echt max was nu.
Leg extensions eruit gegooid na hier wat gelezen te hebben over de negatieve kanten van deze oefening.... dus heb ik lunges gedaan
Lunges:
-3x10 20kg (2x 10kg dumbells)
Lying leg curl
-3x10 7,5kg ( per been )
Standing calf raise
-3x 45kg till failure
Standing militairy press
-1x15 20kg
-3x10 30kg
Toen kwam er een jongen naar me toe die me wat tips gaf, namelijk om een belt om te doen om zo goed mogelijk me schouders te gebruiken en zo verneukte ik me rug niet. Ook gaf hij als tip manier van staan en nog 2 oefeningen namelijk front raise met een cable en side raise met cable, deze oefeningen gedaan en moet zeggen dat ik ze erg prettig vond.
Front raise cable
3x10 ( 2 platen ) staan geen kg op...
Side raise cable
-3x10 ( 2 platen )
Lekkere training, gewichten zijn iets omhoog gegaan.
Daarbij komt dat ik voortaan op vrijdag met me broertje ga trainen, dit gaf mij laatste 2 trainingen extra motivatie om nog harder te gaan tijdens trainen
Vandaag borst / triceps gedaan,
niet echt lekker getraind, last van me schouder ineens?
maar paar oefeningen gedaan:
Bench press:
3x10 45kg
incline BP
3x10 35kg
cable fly's
3x10 18kg + blokje ( ging dan wel weer erg goed )
Rope pull down
-3x10 18kg
toen nog wat gefietst en toen was het wel genoeg, ben alsnog helemaal verrot, misschien komt dat omdat ik vandaag gewerkt heb de hele dag, best zwaar lichamelijk dus ik denk dat het hier wel wat mee te maken heeft, wel iets meer gegeten dan normaal dus daar al het net aangelegen hebben,
Dinsdag wezen trainen inplaats van woensdag,
Rug getraint onder begeleiding van 1 van de fitnes instructeurs. hele fijne training en helemaal tot mijn max gegaan bij elke oefening, het resultaat hiervan is spierpijn in mijn rug, en dan ook elk deel in mijn rug na hele lange tijd weer mijn lats voelen doet mij goed. Woensdag en vandaag rust dag en vrijdag eerste training met Personal trainer, best benieuwd naar en heb er erg veel vertrouwen in. Dit gaat 12 weken duren en elke week 1 training. Los daarvan train ik dus nog 2 a 3 dagen en dan nog dag kickboks.
Betreft mijn voeding... ik kom nogsteeds niet erg aan... vorig weegmoment was 2kg omhoog. Dus vond dit goed gaan, niks veranderd in mijn schema en weer 1 kg eraf... erg jammer, ook dit ga ik met de PT'er bekijken, Ook krijg ik vrijdag wat metingen, zoals, bf%, hartslag metingen etc,
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment