Dex: 2013 its serious | Log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik zit ook nog laag in gewichten. als je maar groeit daar gaat het uiteindelijk om gewichten komen later wel
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• Waarom 40reps :O...

Comment

• True allemaal, voel in iedergeval dat me benen aan het werk zijn gezet en daar draait het om. Geen absurde spierpijn ofzo, maar gewoon een goed gevoel.

Comment

• Ben ook wel benieuwd waarom 40 reps

Originally posted by Dexie;1064093
          [B
          Front Squats
          [/b]10x25kg
          10x30kg
          2x20x20kg met 30/40sec rust ertussen. Moet zsm 40 reps achter elkaar worden. Niet helemaal atg of hoe je het wilt noemen, maar dat is gewoon kut bij de laatste reps, probeer het wel.
          Atg is dan dus Ktg? Bijzonder
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

• Beetje apart met frontsquat en squatten uberhaupt, technisch gevoelig.
            Lid van de 200 club

Comment

• Als je benen achterlopen zullen die uiteindelijk hoe dan ook mee gaan groeien mits je squat. Maar om nou 20 reps te doen daar ontbreekt bij mij de logica aan.

Comment

• je krijgt een verbeterde pomp wat de fascia wat uitrekt, ik doe er meestal erachteraan wat extreme stretches met holds om nog wat meer te rekken, daarnaast betere bloedtoevoer+hypertrophy.

niet al teveel blind staren op de 'casual' 5-10 reps..... d'r wordt nu ook alleen maar gekeken wat wel/niet werkt voor studies, maar elke studie bewijst weer een tegendeel/voordeel voor een bepaalde kant dus moet je van uit je eigen lichaam kijken, daarnaast zou het natuurlijk belachelijk zijn als je alleen maar 40 rps maakt...

daarnaast vind ik het persoonlijk heel irritant of niet lekker aanvoelen om 5x5 te squaten, ik krijg meer het gevoel dat ik meer andere spiergroepen erbij gaat betrekken dan nodig is, bij een 10-12 rps heb ik dat niet... maar dit is persoonlijk...
                Make it happen, shock everyone!

Comment

• Originally posted by joachimrens View Post
                  Beetje apart met frontsquat en squatten uberhaupt, technisch gevoelig.
                  Nee joh... Is harstikke goed man... Crossfitters doen het ook

Comment

• Originally posted by gain is pain View Post
                    daarnaast vind ik het persoonlijk heel irritant of niet lekker aanvoelen om 5x5 te squaten, ik krijg meer het gevoel dat ik meer andere spiergroepen erbij gaat betrekken dan nodig is, bij een 10-12 rps heb ik dat niet... maar dit is persoonlijk...
                    Dat is ook de bedoeling en reden waarom mensen 5x5 squatten met een fullbody schema. Om meer spieren aan te spreken en voor kracht.

Comment

• Pfff weer dat gekut? Volgens mij weet die gip wel wat tie doet. En als het Dexie niet bevalt zou die toch wat anders doen?

Hoe zit het met eten Dexie?
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Originally posted by optiflex View Post
                        Waarom 40reps :O...
                        Ik denk het 'power-muscle-burn' principe..
                        Purist
                        Verzuren zonder kuren
                        ...ilse weet alles...

Comment

Er zijn altijd andere spiergroepen bij betrokken. Of je nu 5 reps doet, 10-12 of 40.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

• Originally posted by Tails View Post
                            Dat is ook de bedoeling en reden waarom mensen 5x5 squatten met een fullbody schema. Om meer spieren aan te spreken en voor kracht.
                            Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Er zijn altijd andere spiergroepen bij betrokken. Of je nu 5 reps doet, 10-12 of 40.

als er een vraag wordt gesteld over 'hoe krijg ik grote benen' wordt er hier op dit forum door 95% van de leden beantwoord met: dan moet je squaten...

je wilt toch grote benen, maar wat heeft het dan voor nut om heel veel andere spiergroepen erbij te gaan betrekken? tuurlijk moet je af en toe wel squatten maar niet alles draait om de squat voor grote benen.

daarnaast train ik niet voor kracht, en het zou me een worst wezen of ik 200kg squat of 100kg, zolang ik maar grotere benen krijg.
                            Make it happen, shock everyone!

Comment

je wilt toch grote benen, maar wat heeft het dan voor nut om heel veel andere spiergroepen erbij te gaan betrekken? tuurlijk moet je af en toe wel squatten maar niet alles draait om de squat voor grote benen.
                              Ik zeg in mijn reactie helemaal niet dat alles om de squat draait of iets over trainen op kracht.

We hebben het ten eerste over de front squat. En ten tweede, wat ik zeg is dat die andere spiergroepen waar jij het over hebt hoe dan ook bij betrokken zijn tijdens die front squat, of je nou 1 rep doet of 40. Het is nu eenmaal een compound oefening.

De front squat is een slechte keus als je zoveel reps per set wilt doen. Want die andere spieren zullen waarschijnlijk eerder vermoeid raken dan je benen. Dat is inherent aan de oefening; onder andere je schouders, bovenrug en core worden flink aangesproken om in de juiste houding te blijven.

En dat is een beetje ironisch, want dat is nou net wat jullie proberen te vermijden. Het is logischer om meerdere sets met minder reps te doen. Dan haal je ook het volume dat je voor ogen hebt en je bent efficienter en veiliger bezig. En dat staat los van of jij je nou op kracht of massa richt.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

• Originally posted by Tails View Post
                                Ik train niet fullbody (:
                                Ik doe ook geen squats, enkel front squats.

Originally posted by Nocerino View Post
                                Pfff weer dat gekut? Volgens mij weet die gip wel wat tie doet. En als het Dexie niet bevalt zou die toch wat anders doen?

Hoe zit het met eten Dexie?
                                Ja.. zucht, als iets niet goed voelt of wat dan ook (for example met die rows) dan heb ik het daar met GIP over en dan kijken we en wordt het evt aangepast.

Eten zit zo rond de 3300 kcal dacht ik, weet niet exact moet ik ff op de andere pc me extra broodjes nu in de excel gooien, maar heb op me eigen pc geen excel. In iedergeval wel goed, ik houd me goed aan me schema, het is realistisch etc. Soms kan het wel voorkomen dat ik een kleine maaltijd mis, maargoed ik zit met school etc, en ik denk dat ik voor m`n leeftijd al goed bezig ben. Maar dat neemt niet weg dat ik altijd 100% strict probeer te eten en dat het 9/10x ook gebeurd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X