Ijsblok: bigger, stronger, faster!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

gisteren benen training gedaan zelfde als vorige week vrijdag.

superset:
    squat 4x12 60kg
    goblin lunges 4x10 18kg (dacht dat ik 16 had vorige keer oopsie was 20kg)

superset:
    leg press 4x12 100kg
    leg curl liggend 2x12 8
    leg curl seated 2x12 60kg (met beneden 1sec vasthouden)

giant set:
    leg extension 3x12 45kg per been
    walking lunges 3x20 10kg
    lunges van verhoging 3x10 (bodyweight speed reps eerst 10reps 1been daarna andere)

superset:
    seated calf raise 4x15 35kg
    staand calf raise enkelbenig 4x15

superset:
    calf raise 3x10 fullstack (eerst hakken naar buiten 1set, daarna hakken naar binnen 1set en daarna gewoon rechtdoor)
    calf raise BW 3x10 enkelbenig.

Weer een heerlijke training, lekker zwaar en veel herhalingen kijken of mijn beentjes weer gaan groeien.
    Kuiten zijn ook nooit echt gegroeid dus vandaar nu de vele herhalingen kijken of dit werkt.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
      oopsie nog niet helemaal wakker je hebt gelijk.

Haha, mooi

Wat zijn giant sets? Lekker bezig baas!

En wat is X-force?
      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
        Haha, mooi

Wat zijn giant sets? Lekker bezig baas!

En wat is X-force?
        giant sets zijn 3 oefeningen of meer die je achter elkaar doet.
        voorbeeld:
        squat 20reps daarna meteen stang neergooien en lunges doen. (tot nu toe is het een superset) als je na de lunges nog meer oefeningen gaat doen noem je dit een giant set.
        dus:
        squat 20reps, gevolgd door leg press 15 reps en daarna nog 20 reps lunges is een giant set.

lijkt mij wel duidelijk voor iedereen.

X-Force.
        Dit is een vrij nieuw merk dat anders is dan normale toestellen (even kort uitgelegd en anders nodig ik je natuurlijk uit om bij mij te trainen en het zelf te ervaren).
        bij de excentrische contractie (terug gaande beweging) word het gewicht 40% zwaarder.
        Denk hierbij bijvoorbeeld aan bankdrukken dat iemand omhoog (concentrische contractie) helpt omdat je hierin minder sterk bent en terug het zelf doet (excentrische contractie).
        Dit is ingebouwd in een machine zo kan je net iets verder gaan dan je normaal kan.

heb er maar een filmpje bij gezet, sorry voor de reclame van mijn sportschool maar iedereen is welkom om een keer met mij te trainen erop
        X-force Pec Seated Press - AStepAhead Netherlands - YouTube

Comment

Interessant

Vraagjes:
          Ik hoor wel eens als je met extra negatieven traint dat je dit niet teveel moet doen ivm overtraining. Is dat zo?
          Hoe voelt het apparaat aan? Vaak vind ik die apparaten onnatuurlijk bewegen namelijk.

Ik hoop er bij de volgende meet zeker bij te zijn! Laten we op de app wat afspreken!
          Train hard or go hormone

Comment

Interessant

Vraagjes:
            Ik hoor wel eens als je met extra negatieven traint dat je dit niet teveel moet doen ivm overtraining. Is dat zo?
            Hoe voelt het apparaat aan? Vaak vind ik die apparaten onnatuurlijk bewegen namelijk.

Ik hoop er bij de volgende meet zeker bij te zijn! Laten we op de app wat afspreken!
            Ben van mening dat je het altijd kan doen al zal je dit moeten opbouwen en misschien maar beginnen met 2 setjes per oefening of zelfs per spiergroep.
            Je spierencellen scheuren naar mijn mening niet anders in het lichaam door negatief trainen maar gewoon wat meer.

De apparaten moet je even aan wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent vind ik het heerlijk om op trainen!
            beweging is eigenlijk het zelfde als andere apparaten van ander merkje, het moet je net liggen of je hem lekker vind en juiste lengte hebben voor jou lengte van je gehele lichaam (armen, benen, romp enz).

Comment

Wat is het idee achter kuiten trainen met voeten naar binnen/buiten ?
              Heb hier wel is vaker mensen over gehoord maar je kuit bestaat toch maar uit 1 deel?
              ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                Ben van mening dat je het altijd kan doen al zal je dit moeten opbouwen en misschien maar beginnen met 2 setjes per oefening of zelfs per spiergroep.
                Je spierencellen scheuren naar mijn mening niet anders in het lichaam door negatief trainen maar gewoon wat meer.

De apparaten moet je even aan wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent vind ik het heerlijk om op trainen!
                beweging is eigenlijk het zelfde als andere apparaten van ander merkje, het moet je net liggen of je hem lekker vind en juiste lengte hebben voor jou lengte van je gehele lichaam (armen, benen, romp enz).
                Nou, ik merk het dan volgende keer wel
                Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Robbert95 View Post
                  Heb hier wel is vaker mensen over gehoord maar je kuit bestaat toch maar uit 1 deel?
                  Ehm, je kuit bestaat uit 6 (dacht ik) spieren. Dat van die voeten schuin weet ik overigens niet.
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Robbert95 View Post
                    even de anatomie erbij:

Je ziet hier dus dat de kuit bestaat uit 2 grote spieren: gastrocnemius en de soleus die er achter ligt.
                    Deze train je op verschillende manieren.
                    de gastrocnemius train je staand en zijn je benen gestrekt vandaar de staande calf raise
                    de soleus train je door je benen in een hoek van 90 graden te zetten dus de zittende calf raise.

Je kan ook goed zien dat de gastrocnemius uit 2 delen bestaat de laterale (buitenste kop) en mediale (binnenste kop) (als ze goed getraind zijn zie je een diamant erin)
                    plaatje middelste zie je het beste:

Ik ben dus van mening als je meer de mediaal of laterale wilt aanspreken dat je naar binnen moet staan of juist naar buiten.
                    slechts mijn idee, jaren terug ook wel eens zoiets gelezen in de Muscle & Fitness.
                    Als iemand het er niet mee eens is of een ander idee heeft hoor ik het graag, ook als je het er wel mee eens bent.
                    We zijn er om te leren en iedereen kan nog leren.

Comment

Ter info: dat zijn enkel de buitenste spieren. Je hebt ook nog een stuk of 5 binnenste spieren. Peroneus longus, hallucis longus, tibialis anterior en posterior. Geen idee of die überhaupt belangrijk zijn voor kuitkracht en massa. Je zal ze wel mee trainen.

Ik hoorde deze week dat met staand je de soleus en gastrocnemius beide meepakt en met zitten alleen de soleus.

Wbt schuin: lijkt me niet zinvol gezien de samenkomst in de achillespees. Maar wie weet.
                      Train hard or go hormone

Comment

Dit is een discussie voor 3XL.

Mij lijkt het niet best voor je knieën als je het seated doet.
                        Komt erg veel druk op lijkt me.
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ter info: dat zijn enkel de buitenste spieren. Je hebt ook nog een stuk of 5 binnenste spieren. Peroneus longus, hallucis longus, tibialis anterior en posterior. Geen idee of die überhaupt belangrijk zijn voor kuitkracht en massa. Je zal ze wel mee trainen.

Ik hoorde deze week dat met staand je de soleus en gastrocnemius beide meepakt en met zitten alleen de soleus.

Wbt schuin: lijkt me niet zinvol gezien de samenkomst in de achillespees. Maar wie weet.
                          ja klopt staand pak je ze allebei wel maar de nadruk ligt op de gastrocnemius.
                          dacht dat dit ook zo was zittend maar dan andersom dus nadruk op soleus.

Wist dat er meerdere zijn in de kuit maar dit zijn wel de belangrijkste.

en andere tja, doe het eigenlijk bij heel veel oefeningen (stand van voet veranderen) en anders: baat het niet dan schaat het niet.
                          Hoop ooit iemand te vinden die het echt kan verklaren.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                            Dit is een discussie voor 3XL.

Mij lijkt het niet best voor je knieën als je het seated doet.
                            Komt erg veel druk op lijkt me.
                            nog nooit iemand gehoord die er last van kreeg tijdens de seated calf raise.
                            Kijken of 3XL nog eens langskomt

Comment

thanks ga 't toepassen in mijn trainingen!
                              ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

het was onderzocht ja dat tenen naar buiten en naar binnen andere delen aanspraken ja. welke wat meer aanspreekt weet ik zo niet dat moet ik dan opzoeken.

maar de vraag is zelf is het voor jou nodig?
                                als je voetpositie draait komen je knieen in een positie die niet geheel gezond is (voorals tenen naar binnen) en zeker doordat je alsnog een ernorme hoeveelheid gewicht gebruikt is het de vraag aan jezelf of het nodig is om die bepaalde delen van je kuiten te isoleren.

ik denk dat bij 99% van de mensen hier op het forum het niet nodig is omdat ze gewoon nog te weinig massa op de kuiten hebben.

je kan een kuit hebben van 35cm waarbij alles perfect in evenwicht is. maar dan ziet een kuit van 50cm waarbij het misschien niet helemaal goed in evenwicht is er toch een stuk indrukwekkender uit

EDIT: ijsblok jij voetbalt er ook nog bij toch?
                                want als mensen krachttraining doen en veel gaan sprinten/ hardlopen kunnen er scheenbeen klachten optreden. deze schijnen minder voor te komen als er in de training ook tibia raises zitten (licht 15+ reps). misschien om ook bij te voegen
                                Last edited by Marcel1; 26-01-2013, 17:04.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X