Ijsblok: bigger, stronger, faster!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by quibus View Post
    ben benieuwd maat!
    thanx, komt goed!

Originally posted by Toph View Post
    Leuk schema
    dankje hij is nu iets veranderd met hulp van inferno

Originally posted by marc-073 View Post
    ben ik de enigste die als hij naar ijsblok zijn foto kijkt denkt dat hij 1 paar hoorns heeft?
    nice schema ik volg je!
    Haha, thanx!

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Mijn zienswijze is dat je gewoon logica moet toepassen wanneer je oefeningen selecteert.

Als je bijvoorbeeld tussen een behind the neck press en overhead press, dan is er mijns inziens geen enkele reden om behind the neck press te kiezen. Het heeft geen voordelen heeft t.o.v. overhead press en is meer risicovol bovendien.

Het zelfde geldt voor bijvoorbeeld als je een pulldown of pullup moet selecteren. Er is geen reden om de achterlangse variante te doen. Het is leuk om te stellen dat sommige mensen het wel veilig kunnen doen, etc. Maar waarom zou je het toepassen als de kans op blessures met de voorlangse variant veel minder is en de oefening net zo efficient of zelfs efficienter? Het is gewoon niet logisch.

Kickbacks vind ik tijdverspilling. Vanwege de houding waarin je die oefening moet uitvoeren ben je meer energie aan het vespillen met de juiste positie aanhouden i.p.v. het trainen van de triceps. Plus de hoeveelheid gewicht die je met die oefening kunt doen is niet hoog en dat komt ook vanwege die houding. CGBP of dips zijn gewoon veel efficienter. Zelfs pushdowns zijn beter dan kickbacks.

Je hoort ook zo vaak dat kickbacks geen massa oefening is maar een goede oefening is voor de vorm van de triceps. Dat wij weten natuurlijk dat dit je reinste onzin is.

Verder kun je de meeste dumbell oefeningen voor de borst vervangen door de barbell variant en omgekeerd als je die liever doet. En voor de rug geldt dat ook.
    ben het helemaal met je eens, post zo het geupdate schema, en ga vandaag met UB beginnen (lb) kan ik nog niet ben door mijn enkel gegaan en kan er amper op staan (altijd wat met dat voetbal)
    Calisthenics / Street workout

Comment

• Heey, ik doe ook phat schema. Ben gister begonnen, relax schema is het. Straks power lb.

Comment

• training schema voor de komende tijd:

day 1 UB power day
        sets reps
        bent over row 3 3 a 5
        pull ups 2 6 a 10
        Rack chins 2 6 a 10
        db chest press 3 3 a 5
        dips 2 6 a 10
        db shoulder press 3 6 a 10
        ez bar curls 3 6 a 10
        skull crushers 3 6 a 10
        day 2 LB power day
        sets reps
        squat 5 3 a 5
        front squat 5 3
        romanian deadlift 3 5 a 8
        lying leg curls 2 6 a 10
        calf raise 3 6 a 10
        seated calf raise 2 6 a 10
        day 4 back and shoulders hypertrophy day
        sets reps
        bent over row 6 (70%) 3
        rack chins 3 8 a 12
        cable row 3 8 a 12
        shrugs 2 12 a 15
        close grip pulldown 2 15a 20
        seated db press 3 8 a 12
        upright rows 2 12 a 15
        side raise 3 12 a 20
        day 5 lower body hypertrophy day
        sets reps
        squat 6 (70%) 3
        front squat 3 8 a 12
        leg press 45 2 12 a 15
        romanian deadlift 3 8 a 12
        lying leg curl 2 12 a 15
        seated leg curl 2 15 a 20
        calf raise 4 10 a 15
        seated calf raise 3 15 a 20
        day 6 chest and arms hypertrophy day
        sets reps
        db press 6 (70%) 3
        incline db press 3 8 a 12
        bench press 3 12 a 15
        incline cable fly 2 15 a 20
        preacher curls 3 8 a 12
        db concentration curl 2 12 a 15
        spider curls lying bench 2 15 a 20
        seated tricep extension 3 8 a 12
        rope pussdown 2 12 a 15
        dips 2 15 a 20

Comment

• Bah, nu zie ik pas hoe slecht geschreven die post van mij is. Smartphone.

In ieder geval, je hoeft niet elke borstoefening te doen die erin staat. Als jij liever bankdrukt i.p.v. dumbell presses, dan gooi je die laatste eruit en vervang je die sets met bankdrukken.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

• Ik heb dumbel press er bij mij wel uitgehaald man, daarvoor heb ik bankdrukken gedaan. Anders zit ik alweer veel te snel op me max.

Dacht trouwens dat je niet mocht front squatte en squatte in 1 training volgens het schema.

Verder heb ik er ook een glute ham bridge in, moest eigenlijk glute ham raise zijn maar die hebben wij niet bij ons op de gym.

hebben jullie geen hack squat ijsblok?

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
              Ik heb dumbel press er bij mij wel uitgehaald man, daarvoor heb ik bankdrukken gedaan. Anders zit ik alweer veel te snel op me max.

Dacht trouwens dat je niet mocht front squatte en squatte in 1 training volgens het schema.

Verder heb ik er ook een glute ham bridge in, moest eigenlijk glute ham raise zijn maar die hebben wij niet bij ons op de gym.

Heb je niet zo'n ding in je gym om je abs te trainen? Daar doe ik altijd ham glute raises op
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Jawel guus, hmm ff opzoek dan.

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Bah, nu zie ik pas hoe slecht geschreven die post van mij is. Smartphone.

In ieder geval, je hoeft niet elke borstoefening te doen die erin staat. Als jij liever bankdrukt i.p.v. dumbell presses, dan gooi je die laatste eruit en vervang je die sets met bankdrukken.
                  bench press altijd gedaan kan er best eens uit voor de dumbells.
                  tekst vind ik wel meevallen hoor voor het gemiddelde hier op het forum.

Originally posted by talalelh15 View Post
                  Ik heb dumbel press er bij mij wel uitgehaald man, daarvoor heb ik bankdrukken gedaan. Anders zit ik alweer veel te snel op me max.

Nee hebben geen hack squat 1 van de weinige dingen die onze gym mist.

Heb niet gehoord dat je beide niet tegelijk mocht doen in 1 training, heb je hier iets meer info over?

glute ham raise hebben wij ook niet in de gym, maar die doe ik dan bij een latpulldown bankje waar ik mijn voeten achter haak.

Comment

• Ben benieuwd wat je ervan vind. Succes!

Comment

• week 1

day 1 UB power day
                      sets reps set 1 set 2 set 3
                      bent over row 3 3 a 5 5x60 5x70 5x80
                      pull ups 2 6 a 10 10xbw 9x+10kg 8x+10kg
                      Rack chins 2 6 a 10 10xbw 10xbw
                      db chest press 3 3 a 5 5x30 5x34 5x36
                      dips 2 6 a 10 10xbw 10xbw
                      db shoulder press 3 6 a 10 10x22kg 10x22kg 9x22kg
                      ez bar curls 3 6 a 10 10x30kg 8x35kg 8x35kg
                      skull crushers 3 6 a 10 10x30kg 10x30kg 8x30kg

day 2
                      niet gedaan, met voetbal door enkel gegaan en enkel is beetje dik en kon er amper op staan wanneer ik deze training moest doen.

day 4 back and shoulders hypertrophy day
                      sets reps set 1 set 2 set 3 set 4 set 5 set 6
                      bent over row 6 (70%) 3 3x60kg 3x60kg 3x60kg 3x60kg 3x60kg 3x60kg
                      rack chins 3 8 a 12 12xbw 10x+10kg 12x+10kg
                      cable row 3 8 a 12 12x23,5kg 12x23,5kg 10x23,5kg
                      shrugs 2 12 a 15 20x60kg 18x100kg 12x110kg
                      close grip pulldown 2 15a 20
                      seated db press 3 8 a 12 12x24kg 10x24kg 5x24kg
                      upright rows 2 12 a 15 15x20kg 15x20kg 15x20kg
                      side raise 3 12 a 20 20x6kg 20x6kg 20x6kg
                      deze training heb ik in 2je gedaan.
                      eerst rug gedaan daarna gewerkt en 5 uur later schouders gedaan.
                      pulldown niet gedaan want dat had toch geen zin meer om bij schouders te doen.
                      bij db press waren de schouders echt leeg bij set 3 misschien volgende keer iets meer rust nodig.

Vorige week had ik het ook al een beetje doorgenomen en trainingen hiervan gedaan.

Comment

• De eerste 2 of 3 weken is het vaak een kwestie van uitproberen als je met een nieuw schema aan de slag gaat, als het heel erg afwijkt van wat je gewend was. Wellicht moet er een oefening uit of moet er iets worden omgewisseld. Als de structuur grotendeels hetzelfde was als voorheen, dus met dezelfde indeling maar met een iets ander volume en reprange, dan is dat anders, dan weet je al ongeveer wat je te wachten staat.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

• Je gewichten komen vrijwel overeen met die van mij man. Dat word dus relax voor volgende week

Comment

• je traint 5 keer in de week dus ga je ergens in de week 3 dagen na elkaar trainen? ik had eens gelezen dat je centraalzenuwstelsel overbelast wordt als je meer als 2 dagen achter elkaar gaat trainen? dit is onzin mss? ik ging ook eerst 5x in de week trainen en toen ik dat had gelezen ben ik over gestapt naar 4x per week. Maar als dat verhaal over je centraalzenuwstelsel onzin is ga ik ook trug 5x in de week

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
                              Heey, ik doe ook phat schema. Ben gister begonnen, relax schema is het. Straks power lb.
                              Hadden wij het er niet over gehad in 2011 via PM of zo? Toen zei je nog dat je het ooit nog eens wilde proberen, dacht ik.
                              - Dave Tate

Comment

• Originally posted by optiflex View Post
                                Ben benieuwd wat je ervan vind. Succes!
                                Opzet ziet er goed uit dus het moet goed komen.
                                Alleen door voetbal schopt het schema wel eens in de war.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                De eerste 2 of 3 weken is het vaak een kwestie van uitproberen als je met een nieuw schema aan de slag gaat, als het heel erg afwijkt van wat je gewend was. Wellicht moet er een oefening uit of moet er iets worden omgewisseld. Als de structuur grotendeels hetzelfde was als voorheen, dus met dezelfde indeling maar met een iets ander volume en reprange, dan is dat anders, dan weet je al ongeveer wat je te wachten staat.
                                Lijkt erg veel op dat van wat ik afgelopen maand deed, alleen iets wat hoger volume.
                                We gaan het zien of het bevalt.

Originally posted by talalelh15 View Post
                                Je gewichten komen vrijwel overeen met die van mij man. Dat word dus relax voor volgende week
                                Ja lachen, al stellen de gewichten bij benen niet zoveel voor.

Originally posted by BigMike View Post
                                je traint 5 keer in de week dus ga je ergens in de week 3 dagen na elkaar trainen? ik had eens gelezen dat je centraalzenuwstelsel overbelast wordt als je meer als 2 dagen achter elkaar gaat trainen? dit is onzin mss? ik ging ook eerst 5x in de week trainen en toen ik dat had gelezen ben ik over gestapt naar 4x per week. Maar als dat verhaal over je centraalzenuwstelsel onzin is ga ik ook trug 5x in de week
                                5x per week moet wel kunnen naar mijn idee.
                                2 dagen per week rust het lichaam uit, ook train ik al jaren dus is mijn lichaam wel wat gewend.
                                Voel vaak wel aan wanneer ik rustiger aan moet doen of iets meer moet slapen, die mogelijkheid is ook aanwezig en kan ik zonder probleem tussen de 8 en 10 uur slapen wanneer nodig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X