Gilian in progress log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

donderdag schouders. door tijdsgebrek kon ik jammer genoeg geen squat reeks erbij doen

pompen met voeten op bal 4xfailure
    db shoulder press 4x8x26 (eerste set -1) EPR
    overhead press 4xfailurex20
    db lateral raises 4x8x12

Comment

vrijdag biceps/triceps

db concentration curls 4x8x16
      db curls 4x10x16
      ez bar curls 4x8x40
      ez bar skullcrusher 4x8x35
      tringle pushdown 4x12x50
      dippen 4xfailure

Comment

Vanaf morgen begin ik aan mijn zomercut. Daarom heb ik de tijd genomen om nog eens wat foto's te schieten (weer koude). Ondanks dat het maar een kleine maand later is ten opzichte van de vorige foto's zie ik een lichte (lees: zeeeer lichte) vooruitgang. Vooral wat mijn rug betreft.
        foto (1).JPGfoto (2).JPGfoto (3).JPGfoto (4).JPGfoto (5).JPG

Ik heb dezelfde poses als vorige keer aangenomen om een zo goed mogelijk beeld te kunnen creëren van de eventuele veranderingen.

Deze morgen de laatste weging gedaan voor de cut. (Eigelijk zou het morgen vroeg de laatste moeten zijn maar omdat ik mij vandaag nog een laatste keer ga volproppen met vanalles en nog wat tel ik dit niet mee) De weegschaal bleef steken op 96kg. Met andere woorden.... het is me niet gelukt om de 97kg te halen voor de cut, desondanks ben ik toch tevreden. De 96kilo bij 15.5% vet vormt een mooie basis om aan men cut te beginnen. Ik hoop nog steeds om tegen de zomer 90-92 kilo lichaamsgewicht te behouden bij 10%.

Ik ga dadelijk beginnen aan het schrijven van een nieuw voedingsschema dat ik straks hier zal posten. Maar eerst naar de frituur om mij de laatste keer in de komende 6 maand vol te proppen met die troep.

Comment

training van maandag

bench press 5x5x87.5
          incline db press 4x8x30
          peck deck 3x8x95 5x95 (laatste set was ik volledig leeg waardoor ik de de 8 reps niet meer haalde)
          db fly's 4x8x16

training gisteren

pull ups 4xfailure
          lat pull down 4x8x77
          seated cable rows 4x8x82
          db rows 4x8x32
          db shrugs 4x8x34

Comment

Ik ben inmiddels bezig aan men 3de dag met een nieuw schema. dit is het geworden:

8:00 80gr brinta
            500ml half volle melk
            40gr whey

10:00 4 eiren (zowel wit als geel)
            eetlepel olijfolie

12:00 100gr (ongekookt) zilvervliesrijst
            200gr kipfilet
            150gr broccoli

15:00 blikje tonijn (150gr)

18:00 100gr (ongekookt) volkoren pasta
            150gr tonijn
            150gr broccoli

20:00 training --> pre-workout

22:00 40gr whey/casseine shake
            50gr amandelnoten.

totaal 2912 kcal

Doel van dit schema is vetverlies. Ik zou mijn vetpercentage met zo'n 6% willen laten dalen tegen de zomer.
            Graag had ik van jullie enige feedback gehad betreft dit voedingschema

Comment

Ik vind het jammer dat ik zo weinig feedback krijg wanneer ik er om vraag. Het is niet dat ik een beginner ben die de moeite nog niet heeft genomen om zichzelf in te lezen en een kant en klaar voedingschema komt vragen. Zelfs als ik een apart topic open speciaal voor mijn vraag komt er amper reply... Het lijkt me dat er bijna enkel en alleen gereageerd wordt op topics waar de TS van toeten of blazen weet zodat er flink getrollt kan worden.

jammer is dit

maar goed, ik ben nu aan de 5de dag bezig met dit nieuwe voedingschema. Op deze moment is er 800gr af. Niet slecht vind ik zo. Ik ga wekelijks trachten mijn vetpercentage te meten. Want die 800gr zegt natuurlijk niets.

gisteren schouders:

pompen met voeten op bal 4xfailure
              db shoulder press 4x8x26
              overhead press 4xfailurex20
              db side raises 4x8x12

ik heb na de schouder training nog wat gesquat en dat begint er stilletjes aan wat beter uit te zien

squat 1x15x50 (warming up) 5x5x90

20 minuutjes stappen op helling als cardio en de training zat er weer op.

straks biceps/triceps en buik

Comment

He man, bedoel je dan feedback op je foto's? Wat ik heb gemerkt is dat er dikwijls alleen gereageerd wordt wanneer de TS totaal fout bezig is. Dan kan je er misschien vanuit gaan dat je goed bezig bent

Comment

Originally posted by Wakke View Post
                  He man, bedoel je dan feedback op je foto's? Wat ik heb gemerkt is dat er dikwijls alleen gereageerd wordt wanneer de TS totaal fout bezig is. Dan kan je er misschien vanuit gaan dat je goed bezig bent
                  neen niet zo zeer die foto's maar dingen waar ik echt iets aan heb. zoals bvb reacties op voedingschema, trainingswijze en dergelijke. Die foto's zijn enkel om mijn logje wat op te fleuren en te zien hoe mijn fysiek evolueert voor binnen enkele maanden/jaren.

Comment

Oké, ben zelf een beginner maar ik volg je logje Als je echt wil dat iemand je helpt met je voeding en training moet je iemand aanspreken via PB. Heb ik ook gedaan. Als je je trainingsschema en voedingsschema post, zoals ik al zei, en geen commentaar krijgt kan je er dikwijls vanuit gaan dat ze inorde zijn.

Comment

training van vrijdag:

vrijdag biceps/triceps

db concentration curls 4x8x16
                      db curls 4x10x16
                      ez bar curls 4x8x40
                      ez bar skullcrusher 4x8x35
                      tringle pushdown 4x12x50
                      dippen 4xfailure

buikspieren + 20 minuten cardio.

Ik merk wel dat ik het lastiger krijg om het zelfde gewicht te houden dan voor mijn dieet. Het goede is dat mijn buikvet al zichtbaar verminderd is.

gisteren benen

squat 12x50 5x5x90
                      incline leg press 4x8x180
                      seated leg curls 4x10x75
                      seated leg extensions 4x10x72.5
                      calf extensions 4x20x50

10 minuten cardio (het plan was om 20 minuten te doen maar, ik was totaal op.)

Comment

borst training maandag:

bench press 5x5x90 (1 set kon ik zonder spotter halen, andere 4 sets haalde ik telkens met hulp bij de laatste rep)
                        incline db press 2x8x30 2x8x28 (ik was helemaal kapot na et benchen)
                        peck deck 4x8x87.5 met heel veel moeite
                        db fly's 4x8x16

De mindere kcal intake laat zich al zichtbaar merken tijdens de borst training inmiddels is mijn gewicht al met 1.8kg gedaald. wat de 5x5 betreft heeft die volgens mij zijn nut al bewezen en heeft +/- 7.5 kg winst opgeleverd bij de bench press. vanaf volgende week ga ik wat hoger in reps zitten.

buikspieren + 20 min LIT cardio

Comment

gisteren rug

pull ups 4xfailure (redelijk veel last met grip door blaren op de handen)
                          DL 1x10x70 4x8x90
                          lat pull down 12x55 10x62 8x64 6x68
                          seated cable rows 4x8x82

20 min LIT cardio

redelijk zware training. Laat ons zeggen dat ik het goed gevoeld heb bij gewichten die toch een pak lager liggen dan normaal.

Comment

Vandaag heb ik mijn vet laten met een professioneel toestel (4 puntsmeting) bij een gast van die fitness dat een eigen supplementen shop heeft. (ik moest toch nog een pot whey ophalen). Het resultaat was 16.5% vet. Ik weet meteen hoe hard ik nog zal mogen aftrainen tegen de zomer.

Hij zei me dat mijn vetpercentage vooral de hoogte wordt ingejaagd door mijn buik (wat bij de meeste mensen zo is) maar ook door mijn triceps. Daarom raadt hij me aan om te beginnen met super sets. Ik ga zijn raad een aantal weken op volgen en zien wat het resultaat is. mijn stats nu zijn 186cm/94.2kg/16.5%

Comment

Hoi Gillian,

Had je je voedingsschema ook geplaatst in het voedingsschema's forum? Daar krijg je wel reactie! Verder heb ik het idee dat vetmassa verliezen vooral afhangt van je dieet (minder kcals dan onderhoud = afvallen) en heb ik gelezen en het gevoel dat zware oefeningen met weinig herhalingen tot vetverlies leidt.

One study from the University of Alabama in Birmingham showed that dieters who lifted heavy weights lost the same amount of weight as dieters who did just cardio, but all the weight lost by the weight lifters was fat while the cardio queens lost a lot of muscle along with some fat. The common belief is that high reps magically get rid of fat. While high reps with light weight to fatigue can create a muscular response, it does not necessarily remove fat better than low reps with heavy weight.
                              While more studies are needed to compare the fat loss effects of high reps vs. low reps, substantial evidence is mounting that it’s not necessarily the amount of weight that is used, or the number of repetitions that helps burn the most fat, but the intensity of the workout. The goal is to create muscular failure with less rest between exercises, which can have powerful hormonal, metabolic, and calorie burn effects (See: afterburn effect). In addition, for fat loss, proper nutrition will have a MUCH greater impact on fat loss than the specific rep range, or even workout.

Verder hoor ik veel goeds over intermittent fasting (The Leangains Guide | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health) voor vetverlies en spiermassa toename.

Zo dat was weer voldoende bro-science voor een post.

Succes verder!
                              Last edited by DO_YOU_EVEN_LIFT; 10-04-2013, 17:45.

Comment

Originally posted by DO_YOU_EVEN_LIFT View Post
                                Hoi Gillian,

Had je je voedingsschema ook geplaatst in het voedingsschema's forum? Daar krijg je wel reactie! Verder heb ik het idee dat vetmassa verliezen vooral afhangt van je dieet (minder kcals dan onderhoud = afvallen) en heb ik gelezen en het gevoel dat zware oefeningen met weinig herhalingen tot vetverlies leidt.

Verder hoor ik veel goeds over intermittent fasting (The Leangains Guide | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health) voor vetverlies en spiermassa toename.

Zo dat was weer voldoende bro-science voor een post.

Succes verder!
                                jup ik heb ook een aparte post geopend. en ook daar kwam nauwelijks reply. bedankt voor het posten van je stukje maar ik ga me nu even focussen op mijn eigen voedingsschema. IK vind namelijk dat het momenteel wel lekker loopt. het is duidelijk dat mijn vet verdwijnt in de spiegel maar zo goed als geen kilo's op de weegschaal en daar doen we het toch voor he! ik heb nu wel de melk bij mij shakes vervangen door water. op die manier kan ik 's avonds nog kwark eten voor het slapen gaan. Dit vooral om dat ik een helse schrik heb om spiermassa te verliezen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X