140 > 100 Kilo Mogelijk???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 140 > 100 Kilo Mogelijk???

Beste peeps,
    als eerst wil ik dit kwijt eindelijk heb ik een forum gevonden waar ik ervaren mensen vragen kan stellen.

Mijn vraag was, ik weeg nu 140 en mijn doel is echt om de 100 te halen voor juni/juli.
    wat ik nu wil weten, is dat mogelijk of is het tog echt mission impossible?
    Zijn er mensen die me met een schema kunnen helpen wat ik het beste kan eten, en kunnen mensen mij uit ervaring antwoorden geven zodat ik meer gemotiveerd raak?

Thanx voor jullie tijd om dit te lezen

Gezond vermageren = 5 kg per maand!Dus eind augustus/september moet de 100 kg zeker haalbaar zijn.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Hoe kan ik dan het beste gezond vermageren?
      zijn daar speciale geheimpjes ervoor???

Comment

Gewoon enkele aanpassingen in voedings- en leefgewoonten.
        Als je te kampen hebt met een extreem overgewicht is het altijd best om eerst eens op controle te gaan bij uw huisarts of een afspraak te maken met een dieetist. Vermageren als je te dik bent is goed, maar te snel vermageren of extreem vermageren is ook niet gezond.
        Snel vermageren is dus meer dan zomaar minder gaan eten. Je moet meer gezond eten.
        Succes!
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Eet minimaal 6 keer per dag.

Ontbijt
          Koffiepauze
          Lunch
          Theepauze
          Dinér
          Na een eventuele training.

Drink minimaal 2 liter water per dag, neem na iedere maaltijd een glas water.
          Je moet goed eten om je stofwisseling op gang te houden.
          Het klinkt tegenstrijdig maar door regelmatig en goed te eten, val je af.

Let op wat je aan dagelijkse voeding eet, lees de etiketten kijk wat er per 100 gram aan eiwitten, koolhydraten en vet inzit. Maak een dagboek met wat je dagelijks eet en drinkt.
          Je hoeft geen konijnenvoer te eten, om af te kunnen vallen.

Er zijn hier voldoende berichten geplaatst die je verder kunnen helpen. Bovenaan de pagina staat Zoeken vul daar in wat je zoekt en je komt al een stuk verder.

En als je vragen hebt, dan moet je ze gewoon posten.
          Of stuur mij een pm.

Succes

Comment

Originally posted by Tigra View Post
            Gezond vermageren = 5 kg per maand!Dus eind augustus/september moet de 100 kg zeker haalbaar zijn.
            ????? Ik vind 5kg per maand echt veel, se. Als je ook spieren wilt verliezen, misschien. Denk dat 2-3 kg per maand de max is. Je huid moet ook nog meegaan. En om heel eerlijk te zijn denk ik dat alleen bereikbaar is als je alles voor de rest van je leven opzij zet. En goed op de hoogte bent van hoe het allemaal werkt. Met andere woorden om teleurstelling te voorkomen denk ik dat je wellicht tot de 120 geraakt in 6 maanden met heel veel inspanning.

Grtz

Comment

Mission Impossible? Dat ligt aan je eigen motivatie en drang om naar je doel toe te werken. Het betekend aanpassingen maken in je eet en levensstijl welk psychologisch en emotionale "problematiek" mee kunnen nemen. Daar bedoel ik mee dat je moet leren nee zeggen tegen "sociale hapjes" en strikt aan je eetschema houden. Dat mensen je in het begin zullen aanmoedigen, maar op den duur wellicht jaloers kunnen gaan worden en je met subtiele uitspraken gaan proberen te demotiveren en dat het wellicht helemaal niet gezond is wat je aan het doen bent. Daar moet je op den duur ook door heen beuken als een stoomwals.

Ik ben zelf al meerdere keren boven de 100kg geweest. Het zwaarste was 113kg en terug naar 83kg. Laatste keer was ik 108kg en zit nu rond de 88-90kg weer. Dus als je het wil is het mogelijk, maar het is niet iets wat je in een maandje of 2 zult bereiken. In mijn geval, met toch veel toewijding en discipline duurde het verliezen van 20kg circa 4,5-5maanden.

Het mooie is dat je in het begin met zo'n gewicht veel te verliezen hebt. Als je de minste aanpassingen maakt zul je al gaan dalen in gewicht, maar naar mate je dichter bij je streefgewicht komt zal het moeizamer gaan. Je moet je eetschema en sportschema strakker indelen en steeds meer werk moeten gaan verrichten om maar die kilo's er af te krijgen. Maar het mooie is dat je deze aanpassingen geleidelijk kunt maken. Met kleinere stapjes valt het minder op en levert het minder problemen. Als we je nu al meteen op een strak schema zetten is het zo'n grote omschakeling dat je waarschijnlijk heel snel gedemotiveerd raakt. Ander nadeel is dat je dan ook te snel vet verliest waardoor je los hangend huid krijgt. Zoals Tigra zei is het ideale om 1-1.5kg per week te verliezen en dat ritme zo lang mogelijk vast te houden.

"Geheimpjes" zijn er zat en al in vele topics behandeld. Met behulp van een kcal calculator (http://forum.bodynet.nl/afslanken/21...alculator.html) kun je berekenen hoeveel kcal je lichaam dagelijks nodig heeft om te functioneren. Deze kcal kun je dan het beste verdelen als 45-50%eiwitten/20%onverzadigde vetten en de rest aan koolhydraten.
              4gr eiwit/koolhydraat staat gelijk aan 1kcal en 9gr vet staat gelijk aan 1 kcal. Als je weet hoeveel gram je van elke voedingsstof nodig hebt verdeel je dit evenredig over 6 maaltijden. Elke maaltijd dien 2-3 uur uit elkaar te liggen. Je begint zodra je wakker wordt met een stevig ontbijt en eindigd net voor het slapen met wat trage eiwitten zoals kwark. Een ander advies is om zoveel mogelijk koolhydraten in de ochtend te eten aangezien je verbrandings fabriek dan het hardst werkt. Met behulp van een voedingstabel welk je met google kunt vinden kun je dan gaan puzzelen om aan je grammen voedingsstoffen per maaltijd te komen. Die opzet post je hier en wij beoordelen het.
              Algemene informatie over voeding en schema's Voortaan even de sticky's lezen.

Ander aspect is sport. Ik weet niet of jij dat doet of wilt gaan doen, maar het is zeker een aanrader. Sport verhoogd je metabolisme. Als je gaat sporten ga voor de zekerheid even bij een dokter langs zoals Tigra al aanraadde.
              Last edited by Falstyr; 02-02-2008, 09:38.

Comment

Originally posted by Riki View Post
                ????? Ik vind 5kg per maand echt veel, se. Als je ook spieren wilt verliezen, misschien. Denk dat 2-3 kg per maand de max is. Je huid moet ook nog meegaan. En om heel eerlijk te zijn denk ik dat alleen bereikbaar is als je alles voor de rest van je leven opzij zet. En goed op de hoogte bent van hoe het allemaal werkt. Met andere woorden om teleurstelling te voorkomen denk ik dat je wellicht tot de 120 geraakt in 6 maanden met heel veel inspanning.

Grtz
                2-3kg per maand is niks. Dat deed ik nog met 2 vingers in me neus in het begin. Je lichaam kan gemakkelijk 1-1.5kg per week verliezen zonder los huid te krijgen als je daarnaast nog aan sport doet om de spieren te verstevigen die assisteren in het strak houden van je huid. Maar als je dichter bij je ideaal gewicht komt wordt het vanzelf minder en dan mag je blij zijn met veel inspanning nog 0.7-1kg per week er uit te persen.

Als je 5kg per maand verliest verlies je echt niet spiermassa. Zeker niet als je een beginner bent. Ik zette zelfs 4kg spiermassa aan in de tussen tijd.

Zoals gevraagd ter motivatie:
                http://forum.bodynet.nl/afslanken/25...nten-meer.html
                http://forum.bodynet.nl/afslanken/26...-afvallen.html
                http://forum.bodynet.nl/afslanken/25...-afvallen.html

Daarnaast zijn Spectral en ik ook bezig met vet verliezen terwijl we heel zwaar waren begonnen.

Als extra tip: Ga niet op de weegschaal letten qua gewicht. Koop een goed meetlint en meet jezelf om de week op. Je nek, borst, schouders, bovenbuik, buik, middel, dijbeen, bovenarm, onderarm, pols, knie, kuit, enkel. Vergelijk om de week of 2 de metingen en je zult zien dat je cm's aan het verliezen bent. Zorg ook voor een goede spiegel en maak 1x in de maand progressie foto's. Zo kun je jezelf blijven motiveren.
                Last edited by Falstyr; 02-02-2008, 09:45.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Mission Impossible? Dat ligt aan je eigen motivatie en drang om naar je doel toe te werken. Het betekend aanpassingen maken in je eet en levensstijl welk psychologisch en emotionale "problematiek" mee kunnen nemen. Daar bedoel ik mee dat je moet leren nee zeggen tegen "sociale hapjes" en strikt aan je eetschema houden. Dat mensen je in het begin zullen aanmoedigen, maar op den duur wellicht jaloers kunnen gaan worden en je met subtiele uitspraken gaan proberen te demotiveren en dat het wellicht helemaal niet gezond is wat je aan het doen bent. Daar moet je op den duur ook door heen beuken als een stoomwals.

Ik ben zelf al meerdere keren boven de 100kg geweest. Het zwaarste was 113kg en terug naar 83kg. Laatste keer was ik 108kg en zit nu rond de 88-90kg weer. Dus als je het wil is het mogelijk, maar het is niet iets wat je in een maandje of 2 zult bereiken. In mijn geval, met toch veel toewijding en discipline duurde het verliezen van 20kg circa 4,5-5maanden.

Het mooie is dat je in het begin met zo'n gewicht veel te verliezen hebt. Als je de minste aanpassingen maakt zul je al gaan dalen in gewicht, maar naar mate je dichter bij je streefgewicht komt zal het moeizamer gaan. Je moet je eetschema en sportschema strakker indelen en steeds meer werk moeten gaan verrichten om maar die kilo's er af te krijgen. Maar het mooie is dat je deze aanpassingen geleidelijk kunt maken. Met kleinere stapjes valt het minder op en levert het minder problemen. Als we je nu al meteen op een strak schema zetten is het zo'n grote omschakeling dat je waarschijnlijk heel snel gedemotiveerd raakt. Ander nadeel is dat je dan ook te snel vet verliest waardoor je los hangend huid krijgt. Zoals Tigra zei is het ideale om 1-1.5kg per week te verliezen en dat ritme zo lang mogelijk vast te houden.

"Geheimpjes" zijn er zat en al in vele topics behandeld. Met behulp van een kcal calculator (http://forum.bodynet.nl/afslanken/21...alculator.html) kun je berekenen hoeveel kcal je lichaam dagelijks nodig heeft om te functioneren. Deze kcal kun je dan het beste verdelen als 45-50%eiwitten/20%onverzadigde vetten en de rest aan koolhydraten.
                  4gr eiwit/koolhydraat staat gelijk aan 1kcal en 9gr vet staat gelijk aan 1 kcal. Als je weet hoeveel gram je van elke voedingsstof nodig hebt verdeel je dit evenredig over 6 maaltijden. Elke maaltijd dien 2-3 uur uit elkaar te liggen. Je begint zodra je wakker wordt met een stevig ontbijt en eindigd net voor het slapen met wat trage eiwitten zoals kwark. Een ander advies is om zoveel mogelijk koolhydraten in de ochtend te eten aangezien je verbrandings fabriek dan het hardst werkt. Met behulp van een voedingstabel welk je met google kunt vinden kun je dan gaan puzzelen om aan je grammen voedingsstoffen per maaltijd te komen. Die opzet post je hier en wij beoordelen het.
                  Algemene informatie over voeding en schema's Voortaan even de sticky's lezen.

Ander aspect is sport. Ik weet niet of jij dat doet of wilt gaan doen, maar het is zeker een aanrader. Sport verhoogd je metabolisme. Als je gaat sporten ga voor de zekerheid even bij een dokter langs zoals Tigra al aanraadde.
                  Ja ik doe aan sport ben sinds maandag begonnen aan fitness, maar 90% van het tijd doe ik aan cardio zoals fietsen en loopband elke keer dat ik train, heb ik zeker totaal 30 minuten gefietst en zeker 15 minuten op de loopband gezeten.

maandag was ik 142, en nu weeg ik 139 op een lege maag.

Ik zal even naar die andere topics kijken, bedankt voor jullie informatie

Comment

Niet te veel op de weegschaal afgaan. En als je het doet kijk dan altijd op dezelfde momenten onder dezelfde omstandigheden. Anders kan je niet vergelijken en conclusies trekken.

Sinds je begint is het niet verkeerd te beginnen met cardio. De spieren moeten wennen aan beweging. Maar probeer ook lage intensiteit kracht training toe te voegen. Voor elke 1kg spier verbrand je weer bijna 50kcal meer op een dag. Schiet lekker op dan Probeer ook zoveel mogelijk basis oefeningen te doen om zoveel mogelijk spiervezels actief te maken.

Over een maandje kun je dan de intensiteit opvoeren.

Je moet trouwens niet op de loopband zitten...het is om te lopen

Comment

Niet te veel op de weegschaal afgaan. En als je het doet kijk dan altijd op dezelfde momenten onder dezelfde omstandigheden. Anders kan je niet vergelijken en conclusies trekken.

Sinds je begint is het niet verkeerd te beginnen met cardio. De spieren moeten wennen aan beweging. Maar probeer ook lage intensiteit kracht training toe te voegen. Voor elke 1kg spier verbrand je weer bijna 50kcal meer op een dag. Schiet lekker op dan Probeer ook zoveel mogelijk basis oefeningen te doen om zoveel mogelijk spiervezels actief te maken.

Over een maandje kun je dan de intensiteit opvoeren.

hahaha ja ik loop er ook op :P.

Dus het beste is dat ik ook gewoon tussendoor krachttraining pak?
                      dat zal ik dan doen

Comment

Originally posted by Riki View Post

Grtz
                        Voor mensen die nog nooit gesport hebben gaat het zeker in het begin heel veel sneller als bij gevorderde sporters denk wel dat 5 a 6 maanden 40kg te hoog gegrepen is.
                        Who's the Chef

Comment

Hij is weer erg scherp
                          Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
                            Voor mensen die nog nooit gesport hebben gaat het zeker in het begin heel veel sneller als bij gevorderde sporters denk wel dat 5 a 6 maanden 40kg te hoog gegrepen is.
                            Mwa...denk dat als hij goed afwisseld tussen 400kcal onder onderhoud eten en een tijdje schoon op onderhoud en weer terug naar 400kcal onder onderhoud met goed afwisselende cardio/kracht schema's dat het 25-30kg wel haalbaar zal zijn.

En ja Bigz. Krachtsport is zeker aan te raden om erbij te nemen. Het beste is de ene dag 45-60mins kracht en de dag er na 45-60mins cardio (kan dan soms zelfs tot 90mins oplopen als je wilt). Of je doet Kracht en daarna 20-30mins HiT cardio.

Comment

Of je doet Kracht en daarna 20-30mins HiT cardio.
                              dat lijkt me een goed idee

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X