Door de bomen het bos niet meer zien...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DvO666 View Post
    Ontbijt: 3 tarweboterhammen
    een gekookt eitje en 2 plakjes kipfilet met augurk

Tussendoor: Appeltje

Lunch: 3 boterhammen met kipfilet + 250 gram kwark

Tussendoor: Blikje tonijn op water

Avond: Probeer eens rijstmaaltijden, pasta en grill je vlees. Aardappels zou ik zo veel mogelijk vermijden.

Tussendoor (avond): 250 gram magere kwark

Focus je niet op een gewicht, focus je op de spiegel.
    Door je trainingen zul je ook wel wat spiermassa aanzetten waardoor je gewicht juist omhoog gaat, terwijl je vet percentage kan minderen.
    Denk dat je meer moet eten. Op zich is het verder niet slecht, op de maaltijd van het appeltje na. Hier moet je ook iets van eiwitten hebben.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ze wil cutten, waarom zou ze dan in godsnaam meer gaan eten.

Eiwitten lekker hoog houden en onder je verbruik gaan zitten.

Zowiezo, de appel voor de vitamientjes en de maagvulling.

Daarbij mogen er wel wat eiwitten naast in princiepe.

Maar eerst opbouwend beginnen en kijken hoe dr lichaam reageerd.
      Last edited by DvO666; 06-02-2008, 15:54.

Comment

Ze wil cutten, waarom zou ze dan in godsnaam meer gaan eten.

Eiwitten lekker hoog houden en onder je verbruik gaan zitten.
        Oh ik weet niet...misschien moet je zoveel eten dat je metabolisme niet in elkaar stort maar juist gemotiveerd wordt meer te verbranden? Als je te ver onder onderhoud gaat zitten doet het meer schade dan goed. Blijf daarom altijd binnen 400-500kcal van je onderhoud.

Eiwitten hoog houden ben ik het eens. 45-50% van je totale kcal. Dan 20-25% onverzadigde vetten en de rest aan complexe koolhydraten.

Melk met omega vetzuren, onverzadigde vetten, vezels/jodium in volkoren brood/brinta zorgt allen voor een betere vet verbranding.

Comment

Ik weet dat je met cutten minder moet eten dan je verbruikt, dankje.
          Met dit schema kom je ruwweg op 1300kcal. Denk dat dat een stuk meer is dan 500kcal onder behoefte, en dat heet een crashdieet. Drie keer raden hoe goed dat voor je is. Ik betwijfel namelijk of haar kcal behoefte slechts 1800kcal bedraagt. Heb even voor de grap de voedingscalculator ingevoerd, vetpercentage geschat op 25% (gemiddelde), matige arbeid en gevorderde beginner. Dan komt ze uit op 2157 kcal. Daar zit je dus veel te ver onder. Is een schatting, maar het lijkt me verstandiger om hoog te beginnen en langzaam af te bouwen en te kijken hoe het gaat dan om meteen (te) laag te beginnen en opbouwen als het niet goed gaat.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

No way dat ze op 1300kcal uitkomt.

ze komt op 2035 uit volgens mijn calculatie.

Dat is een prima aantal kcal om af te vallen.

Meer eten dan dat is totaal nutteloos en zeker niet bevoordelijk voor de cut.

Vergis je niet dat Tarwebrood a 40 gram per boterham ongeveer 100kcal bevat.
            dus voor 6 boterhammen op een dag, zit je al op 600kcal.
            500 gram kwark op een dag zit je op 400kcal

Blikje tonijn a 170 gram 400kcal
            Avond eten - ongeveer 600kcal
            zit je al op 2000kcal

Dan heeft ze nog beleg op dr brood en een appeltje.

Als jullie het allemaal zo goed weten, kom dan zelf eens met een schema waaraan ze wat heeft.
            Want jullie proberen het alleen maar beter te weten met theoretische feitjes maar wat klaar je in de praktijk?

Comment

No way dat ze op 1300kcal uitkomt.

ze komt op 2035 uit volgens mijn calculatie.

Dat is een prima aantal kcal om af te vallen.

Meer eten dan dat is totaal nutteloos en zeker niet bevoordelijk voor de cut.

Vergis je niet dat Tarwebrood a 40 gram per boterham ongeveer 100kcal bevat.
              dus voor 6 boterhammen op een dag, zit je al op 600kcal.
              500 gram kwark op een dag zit je op 400kcal

Blikje tonijn a 170 gram 400kcal
              Avond eten - ongeveer 600kcal
              zit je al op 2000kcal

Dan heeft ze nog beleg op dr brood en een appeltje.

Als jullie het allemaal zo goed weten, kom dan zelf eens met een schema waaraan ze wat heeft.
              Want jullie proberen het alleen maar beter te weten met theoretische feitjes maar wat klaar je in de praktijk?
              Hahahaha is je rekenmachine kapot gozer?

Kwark is geen 400kcal per 500gr
              Tonijn is al helemaal geen 400kcal
              1 boterham is geen 100kcal
              Avond maal is ook geen 600kcal meer rond de 300-400kcal

grtz.
              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Had zijn voorstel in de eetmeter gepropt. Kwam iets van 1900 uit excl. avondmaal aangezien daar geen vaste waardes stonden. Als hij beweerd totaal 2030 kcal te hebben berekend dan is er een erg zwak avondmaal op tafel.

En voor wat ik met me theorietjes hebt bereikt...kijk maar elders op het forum waar ik wat foto's heb geplaatst mbt mijn cut/afslanken.

Tot we precies weten wat haar kcal is ga ik me niet wagen aan een voorstel qua eetschema. Maar me advies is wel het volgende:
                1. ga 200-400kcal onder onderhoud zitten
                2. verdeel je kcal als 45-50% eiwitten en 20% onverzadigde vetten. De rest spendeer je aan koolhydraten. 1x om de 3-4 dagen neem je wat meer koolhydraten afhankelijk of je duizelig/duf voelt of niet.
                3. ondanks dat je in elke maaltijd wat van de voedingsstoffen moet hebben zorg dat je het merendeel van je KH in de ochtend neemt aangezien je verbranding dan het hoogst is.
                4. Zorg voor een stevig ontbijt waar omega vetzuren in zitten, complexe koolhydraten, eiwitten zowel traag als snel, eventueel wat onverzadigde vetten er in voor je hormoon opbouw welk ook je metabolisme verstevigd.
                5. vreet 6x op een dag met circa 2-3 uur tussen de maaltijden.
                6. blijf niet constant onder onderhoud eten, maar ga om de 6 weken terug naar onderhoud en haal je vetverlies puur uit je cardio ipv cardio+eten
                7. Eventueel om de 8-12 weken even een week niet met een eetschema werken en dan "normaal" eten maar niet dat je gaat lopen bulken. Geeft je lichaam weer nieuwe stimulans en doorbreekt het patroon.

Comment

Eerste goede reactie die ik hier tegenkom Falstyr

Heb alles inderdaad in een eetmeter gepropt, avondeten heb ik naar beneden afgerond omdat dat inderdaad varieert

Verbruik is ongeveer 2500kcal heel grofweg genomen.

Daar zit ze nu ongeveer 400kcal onder.

De eiwit/koolhydraad/vet verhouding heb ik niet uitgerekend in het schema, het is dan ook maar een VOORBEELD.
                  Door bv 3 boterhammen een bak kwark en een blikje tonijn toe te voegen je voeding al een stuk rijker is dan dat ze voorheen had.

En qua foto's

Staan zat fotos van mij op dutchbodybuilding gebruiker DvO.

Comment

Bedankt voor de reacties/discussie

Heb m'n dagelijkse behoefte uitgerekend: 2498 kcal. Volg sinds vandaag het voedingsschema van DvO, moet zeggen dat het goed te doen is. Heb bij het appeltje wel een eitje toegevoegd.

Comment

toch goed gegokt met 2500kcal

Comment

Met jouw schema kom je uit op 1550kcal. Max. Is ruim 900kcal onder haar behoefte. Zelfs als ze 600kcal als avondeten zou verorberen zou ze nog ruim 700kcal onder haar behoefte eten.
                        6 boterham=25gr*6=350/4kcal*6=525kcal
                        Appel=125kcal
                        Kwark totaal=250kcal
                        Kipfilet totaal=100gr=100kcal
                        Tonijn op waterbasis=150gr=150kcal
                        Avondeten=400kcal

Totaal=1550kcal.
                        Daarom zou ik zeggen: eet meer.

sigpic

Comment

met cutten wil je ongeveer 500 kcal onder je behoefte zitten.

Ik vind je kcal berekening wel erg laag.

Ook al zou ze er 700 onder zitten.

Zit ze op 200kcal te weinig.

Je drinkt ook nog, en niet alleen maar thee of water lijkt me.

die 200kcal extra verneukt je metabolisme niet hoor.

Comment

Owja, en eet een eierkoek erbij ergens op de dag.

zit je gelijk goed, einde discussie

Comment

Zou eerder wat schoners pakken, iets van een handje havermout+mixshake naast je appel ofzo.

sigpic

Comment

Maak t dr nog makkelijker

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X