Door de bomen het bos niet meer zien...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Door de bomen het bos niet meer zien...

Hallo,

Sinds vorige week ben ik weer begonnen met mijn oude routine van 5 dagen per week trainen. Hiervoor lag ik zo'n 1 a 2 maanden uit de roulering, en ben ik flink aangekomen aangezien ik ook niet op mijn eten heb gelet... Wel train ik nu al zo'n 4 jaar, waarvan ongeveer 1 a 1,5 jaar op deze 5 dagen per week basis. Schema ziet eruit als volgt (doe ik dus al zo'n 1,5 jaar):

Maandag: benen/buik

Dinsdag: bodycombat

Woensdag: borst/rug

Donderdag: crosstrainer o.i.d.

Vrijdag: armen/schouders

Ben nu dus bezig om deze kilo's kwijt te raken (ongeveer 61 kg. bij een lengte van 1.73 m.). Is niet overdreven veel, maar ik heb het probleem dat vet zich alleen ophoopt rond het buikje... Algemeen vrouwenprobleempje. Er moet, om het wasbordje weer terug te krijgen, minstens 6 kg. af (gezien eerdere ervaring). Mijn vraag is eigenlijk of ik op het moment wel goed/verantwoord bezig ben qua voeding. Ziet eruit als volgt:

Ontbijt (sinds kort eet ik bij het ontbijt wat ik bij m'n lunch zou eten, helpt enorm tegen m'n hongergevoel voor de rest v/d dag): 3 tarweboterhammen met variƫrend mager beleg, een gekookt eitje en 2 plakjes kipfilet met augurk (ben ik helemaal verslaafd aan, don't ask... )

Tussendoor: Appeltje

Lunch: Eierkoek, banaan

Tussendoor: Cup A Soup

Avond: Varieert, maar altijd gezond. Groente+weinig aardappeltjes+vlees

Verder drink ik standaard 2 liter water, zo nu en dan een glas magere melk en drink ik veel witte en groene thee op het werk.
    Voor het slapen gaan neem ik een halve pot magere kwark!

Omdat je zoveel verschillende dingen hoort en leest, wilde ik eens even zien wat jullie hier van vinden Alvast bedankt!

Gr. Shirley
    Last edited by Shirley; 05-02-2008, 21:20.

Voedingsschema is bitter weinig. Lees eens de voedingssticky, Q & A to get ripped en wat cutschema's van anderen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor je reactie. Mijn probleem is dat ik niet zo'n grote eetlust heb (als ik gezond eet)... Vind het erg moeilijk om dit te veranderen! Zal daar eens gaan kijken.

Comment

In de cut hoef je ook niet zoveel te eten, gebrek aan honger is dan juist wel makkelijk. Verder vrees ik trouwens voor een stuk lager metabolisme door je zeer weinige eten (weet niet hoelang je dit schema al aanhoudt?). Denk dat je krap 1200kcal binnen krijgt. Zou eerst weer rustig opbouwen, voordat je weer gaat cutten.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Nog niet zo lang, ongeveer 1,5 week denk ik? Maar het is eigenlijk niet echt een schema, als ik 'gezond' eet eet ik eigenlijk altijd wel zoiets... Zal het forum eens doorspitten op de topics die je noemde.

Comment

Originally posted by Shirley View Post
            Nog niet zo lang, ongeveer 1,5 week denk ik? Maar het is eigenlijk niet echt een schema, als ik 'gezond' eet eet ik eigenlijk altijd wel zoiets... Zal het forum eens doorspitten op de topics die je noemde.
            Met 1,5 week zal er nog niks verkloot zijn. Gelukkig.
            Ben benieuwd naar je eerste opzetje voor een voedingsschema. Succes.

sigpic

Comment

Je wil 55 kilo wegen bij een lengte van 1.73? Lijkt mij erg weinig.. Geen kritiek maar een vraag.. Ik heb namelijk ooit door ziekte 54 kilo gewogen bij een lengte van 1.72 en toen vielen mijn ogen me zowat uit de oogkassen.. Ik kreeg ook van iedereen te horen dat het er niet mooi uitzag! NU ben ik door krachttraining 3 kilo aangekomen... Nu weeg ik 65 kilo. Terwijl ik toch echt minder wilde wegen op die fucking weegschaal.. Maar het buikje, waar bij mij ook het meeste vet zat, is weer een stuk strakker . Vandaag op laten meten, en dat is 17%. Dus gaat heel goed. Dus als dat je doel is, dan zou ik me niet teveel concentreren op je gewicht.. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt.

Succes met trainen. Grtzz Kiki

Comment

ach, kan mooi zijn hoor, zo rond de 55 kilo Mijn vriendin is danseres geweest, en die woog toen 56 met haar 1,75. En Ć©cht niet graat mager maar gewoon mooi gevormd..
                De bouw heeft er veel mee te maken denk ik.Nog meer dan bij mannen dus..
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Jaaa oke.. Dat klopt! I will rest my case.. Het gaat erom dat je jezelf mooi vindt en dat je lekker in je vel zit. Sinds kort kijk ik dus niet meer op de weegschaal want die zegt mij iets heel anders dan in werkelijkheid is. Daarom wilde ik alleen zeggen, pin je niet zo vast op gewicht.. Voor de vrouwen dan he! Maaaar je hebt gelijk, ik weet natuurlijk ook niet hoe haar bouw is. Kon het alleen met mezelf vergelijken met ongeveer dezelfde lengte.. Hmm, maar een danseres!! Dan heb je het goed voor elkaar

Comment

merci Ze traint nu zo af en toe nog eens een groep als inval, dus zet nie echt meer zoden aan de dijk. Begint (als het goed is) deze week ook met fitness om het beetje bij te houden tot aan het nieuwe dansseizoen over een paar maanden.Want ze heeft weer een nieuwe club gevonden..lucky me
                    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Heb jij even geluk Wens haar maar veel sterkte en succes dan! Jij weet haar vast wel te motiveren dus dat zal goedkomen..

Comment

Originally posted by Kiki27 View Post
                        Jaaa oke.. Dat klopt! I will rest my case.. Het gaat erom dat je jezelf mooi vindt en dat je lekker in je vel zit. Sinds kort kijk ik dus niet meer op de weegschaal want die zegt mij iets heel anders dan in werkelijkheid is. Daarom wilde ik alleen zeggen, pin je niet zo vast op gewicht.. Voor de vrouwen dan he! Maaaar je hebt gelijk, ik weet natuurlijk ook niet hoe haar bouw is. Kon het alleen met mezelf vergelijken met ongeveer dezelfde lengte.. Hmm, maar een danseres!! Dan heb je het goed voor elkaar
                        Dit geld ook voor mannen. Let niet teveel op gewicht. Of eigenlijk moet ik zeggen..op gewichten. Ik zie te vaak beginners superveel gewicht pakken en dan helemaal verkeerd trainen. Staan ze daar met gewicht te gooien.. triest.
                        Er is niks stoers aan een blessure!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Ga deze week aan de gang met een opzetje voor een schema, die zal ik uiteraard ook weer even posten.

Verder: Zoals in mijn bericht geschreven woog ik voor die tijd ook rond de 55 kg., en was daar bij mij niets magers aan :-) Maar bedankt voor je reactie!

Comment

Ontbijt: 3 tarweboterhammen
                            een gekookt eitje en 2 plakjes kipfilet met augurk

Tussendoor: Appeltje

Lunch: 3 boterhammen met kipfilet + 250 gram kwark

Tussendoor: Blikje tonijn op water

Avond: Probeer eens rijstmaaltijden, pasta en grill je vlees. Aardappels zou ik zo veel mogelijk vermijden.

Tussendoor (avond): 250 gram magere kwark

Focus je niet op een gewicht, focus je op de spiegel.
                            Door je trainingen zul je ook wel wat spiermassa aanzetten waardoor je gewicht juist omhoog gaat, terwijl je vet percentage kan minderen.

Comment

Dankjewel, dit ga ik zeker proberen :-)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X