Beste lezers,
Het wordt eens tijd dat ik mijn voedingschema aan de wereld laat zien.
Ik ben vandaag eens even langs de appieheijn gegaan om te kijken wat
ik zoals nodig zou hebben in mijn cutschema.
Ik basseer mijn cutschema op het dieet van GAMEOVER volume 2.
Deze is gemaakt door Chuck Rudolph van Scivation.
De caloriebehoefte wordt hiermee als volgt berekend:
Mijn stats:
Lichaamtype: Endomorph (kan redelijk snel spieren en vet opbouwen, niet echt atlethisch gebouwd)
Leeftijd: 21 jaar
Gewicht: 78kg
Vetpercentage: Geen idee maar ik schat net boven de 15%, Ik was een aantal maanden geleden 94 kilo en heb nog geen vetmeting kunnen doen.
Mijn caloriebehoefte is dan:
78kg x 28-31 cal/kg = 2148-2418 cal nodig.
Volgens het boek moet ik de Cut schema 2500 kiezen. 2500 staat voor het totaal aantal caloriën op een dag, waarbij de laatste maaltijd op die dag vervangen wordt door een koolhydraat en vetrijke maaltijd (CARBLOAD DAY). Op de andere dagen ligt het rond de 1950 caloriën. Ik ga hier zelfs wat onder zitten, omdat ik al bezig ben met cutten (en niet wil blijven hangen).
Daarnaast train ik 5 tot 6 keer per week. Training bestaat uit een split schema (1 grote spiergroep per dag) met elke 2/3 dagen een buikspiertraining erbij en 3 x per week cardio.
Ik rust gemiddeld 60 seconde tussen de sets. Van elke oefening pak ik de eerste 2 setjes zwaar (6-8 herhalingen) , daarna wat lichter (10-15 herhalingen), en 1 pomp set (tot failure). Op het einde van de training rek ik de getrainde spiergroep. Rekken doe ik op gevoel, hoe pijnlijker hoe beter.
Mijn vraag:
Wat vinden jullie ervan, graag meningen/kritiek!!!!
Ligt de verdeling goed?
Het wordt eens tijd dat ik mijn voedingschema aan de wereld laat zien.
Ik ben vandaag eens even langs de appieheijn gegaan om te kijken wat
ik zoals nodig zou hebben in mijn cutschema.
Ik basseer mijn cutschema op het dieet van GAMEOVER volume 2.
Deze is gemaakt door Chuck Rudolph van Scivation.
De caloriebehoefte wordt hiermee als volgt berekend:
High body fat (15%+) Endomorph = 28-31 calories/kg
High body fat (15%+) Mesomorph = 32-35 calories/kg
High body fat (15%+) Ectomorph = 36-40 calories/kg
High body fat (15%+) Mesomorph = 32-35 calories/kg
High body fat (15%+) Ectomorph = 36-40 calories/kg
Low body fat (14%-) Endomorph = 30-33 calories/kg
Low body fat (14%-) Mesomorph = 34-36 calories/kg
Low body fat (14%-) Ectomorph = 37-40 calories/kgLow body fat (14%-) Mesomorph = 34-36 calories/kg
Mijn stats:
Lichaamtype: Endomorph (kan redelijk snel spieren en vet opbouwen, niet echt atlethisch gebouwd)
Leeftijd: 21 jaar
Gewicht: 78kg
Vetpercentage: Geen idee maar ik schat net boven de 15%, Ik was een aantal maanden geleden 94 kilo en heb nog geen vetmeting kunnen doen.
Mijn caloriebehoefte is dan:
78kg x 28-31 cal/kg = 2148-2418 cal nodig.
Volgens het boek moet ik de Cut schema 2500 kiezen. 2500 staat voor het totaal aantal caloriën op een dag, waarbij de laatste maaltijd op die dag vervangen wordt door een koolhydraat en vetrijke maaltijd (CARBLOAD DAY). Op de andere dagen ligt het rond de 1950 caloriën. Ik ga hier zelfs wat onder zitten, omdat ik al bezig ben met cutten (en niet wil blijven hangen).
Daarnaast train ik 5 tot 6 keer per week. Training bestaat uit een split schema (1 grote spiergroep per dag) met elke 2/3 dagen een buikspiertraining erbij en 3 x per week cardio.
Ik rust gemiddeld 60 seconde tussen de sets. Van elke oefening pak ik de eerste 2 setjes zwaar (6-8 herhalingen) , daarna wat lichter (10-15 herhalingen), en 1 pomp set (tot failure). Op het einde van de training rek ik de getrainde spiergroep. Rekken doe ik op gevoel, hoe pijnlijker hoe beter.
Mijn vraag:
Wat vinden jullie ervan, graag meningen/kritiek!!!!
Ligt de verdeling goed?
Comment