Cutten met Darthsoula

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten met Darthsoula

Beste lezers,

Het wordt eens tijd dat ik mijn voedingschema aan de wereld laat zien.
    Ik ben vandaag eens even langs de appieheijn gegaan om te kijken wat
    ik zoals nodig zou hebben in mijn cutschema.

Ik basseer mijn cutschema op het dieet van GAMEOVER volume 2.
    Deze is gemaakt door Chuck Rudolph van Scivation.

De caloriebehoefte wordt hiermee als volgt berekend:

High body fat (15%+) Endomorph = 28-31 calories/kg
    High body fat (15%+) Mesomorph = 32-35 calories/kg
    High body fat (15%+) Ectomorph = 36-40 calories/kg

Low body fat (14%-) Endomorph = 30-33 calories/kg
    Low body fat (14%-) Mesomorph = 34-36 calories/kg
    Low body fat (14%-) Ectomorph = 37-40 calories/kg

Mijn stats:
    Lichaamtype: Endomorph (kan redelijk snel spieren en vet opbouwen, niet echt atlethisch gebouwd)
    Leeftijd: 21 jaar
    Gewicht: 78kg
    Vetpercentage: Geen idee maar ik schat net boven de 15%, Ik was een aantal maanden geleden 94 kilo en heb nog geen vetmeting kunnen doen.

Mijn caloriebehoefte is dan:
    78kg x 28-31 cal/kg = 2148-2418 cal nodig.

Volgens het boek moet ik de Cut schema 2500 kiezen. 2500 staat voor het totaal aantal caloriƫn op een dag, waarbij de laatste maaltijd op die dag vervangen wordt door een koolhydraat en vetrijke maaltijd (CARBLOAD DAY). Op de andere dagen ligt het rond de 1950 caloriƫn. Ik ga hier zelfs wat onder zitten, omdat ik al bezig ben met cutten (en niet wil blijven hangen).

Daarnaast train ik 5 tot 6 keer per week. Training bestaat uit een split schema (1 grote spiergroep per dag) met elke 2/3 dagen een buikspiertraining erbij en 3 x per week cardio.
    Ik rust gemiddeld 60 seconde tussen de sets. Van elke oefening pak ik de eerste 2 setjes zwaar (6-8 herhalingen) , daarna wat lichter (10-15 herhalingen), en 1 pomp set (tot failure). Op het einde van de training rek ik de getrainde spiergroep. Rekken doe ik op gevoel, hoe pijnlijker hoe beter.

Mijn vraag:
    Wat vinden jullie ervan, graag meningen/kritiek!!!!
    Ligt de verdeling goed?
    Attached Files
    Last edited by Darthsoula; 23-05-2008, 00:21.

Op zich een heel aardig voedingschema. Zeker met die amandelen erin.Amandelen schijnen je BF heel goed te kunnen helpen verlagen. Ik hoop snel positieve ontwikkelingen bij je te zien
    Geniet, en drink met maten!

Comment

ff vraagje tussendoor.
      Waar eet je die pindakaas en je kipfilet mee ? Dat zie ik nergens in terug komen.

Verder wel een strak schema hoor. En een mooi nieuwtje voor mij is die 18de maaltijd.

Comment

Originally posted by tilburg013 View Post
        ff vraagje tussendoor.
        Waar eet je die pindakaas en je kipfilet mee ? Dat zie ik nergens in terug komen.

Verder wel een strak schema hoor. En een mooi nieuwtje voor mij is die 18de maaltijd.
        Kipfilet (echt een stuk vlees, geen beleg) eet ik zo droog mogelijk, gewoon met een beetje sambal ofzo. Misschien smeer ik de pindakaas er zelfs over heen. Anders gewoon met een lepel en doorslikken maar . Ik begin maandag met dit dieet, ik ga zo ff naar de winkel een voorraad in slaan.

Die 18e maaltijd is om te zorgen dat je honger gevoel weer even weg zakt en daarnaast je energie voorraad weer een beetje opkrikt. Wel een belangrijke tip: Drink 45min/1uur voor de 18e maaltijd water, want je mag pas 45/1uur na deze maaltijd weer water drinken. Dus GEEN water met deze maaltijd. Want dit water zal dan zeker in je buik gaan zitten.

De enige moment dat een wheyshake genomen mag worden is bij het opstaan, en voor of tijdens de training. Dus niet NA de training. L-Glutamine en BCAA's mogen wel na de training genomen worden.

Dan even over een stickpoint:
        Een stickpoint is het moment dat je geen vooruitgang boekt. Dit is te zien door naar je zelf in de spiegel te kijken en geen vooruitgang ziet in het droger worden. De weegschaal speelt geen rol omdat het juist de truuk is rond hetzelfde gewicht te blijven maar wel een stuk droger. Vandaar de hoge dosis proteine/vet per maaltijd (spiermassa behoudt, en zelfs opbouw). Wanneer dit gebeurd zul je meer moeten cardio'en en minder caloriƫn moeten eten. Bij het begin start je met 5 tot 10 min cardio, dit verhoog je per week totdat je op de 45min komt. Gemiddelde snelheid is 130-150 hartslagen per minuut. Daarnaast kun je op een stickpoint 15 gram koolhydraten (liefst groente) en 10 gram vet weghalen (normaal dagelijkse dieet). Bij de CARB LOAD maaltijd (18e maaltijd) mag je dan hetvolgende weg halen, 5 gram vet en 15gram koolhydraten (liefst groente). Dit zal dus minimaal 200 caloriƫn minder zijn in je dagelijkse dieet, en 50-75 caloriƫn uit je 18e maaltijd. Gemiddeld moet je dit na elke 2-3 weken doen.

Comment

Mooie verdeling ziet er goed uit
          Who's the Chef

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Op zich een heel aardig voedingschema. Zeker met die amandelen erin.Amandelen schijnen je BF heel goed te kunnen helpen verlagen. Ik hoop snel positieve ontwikkelingen bij je te zien
            'op zich'? Is gewoon een strak schema!

Wel erg laag in de carbs, kan het zelf persoonlijk niet.

Niks aan toe te voegen. Ben trouwens nieuw met deze specifieke manier van carbs loaden, maar het klinkt dikke prima.

Comment

Het loaden van carbs..is te gek!!.. wordt je lichaam echt blij mee

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                'op zich'? Is gewoon een strak schema!

Wel erg laag in de carbs, kan het zelf persoonlijk niet.

Niks aan toe te voegen. Ben trouwens nieuw met deze specifieke manier van carbs loaden, maar het klinkt dikke prima.
                Op die lage koolhydraten doelde ik ook toen ik zei dat ik het "op zich een HEEL aardig schema" vond. Keiharde krachttraining op zo weinig koolhydraten is heeeeeeeeel zwaar! Maar goed, als de discipline en de motivatie er zijn is het wel DE manier om snel ripped te worden.

@topicstarter

neem deo mee en douche nadien heel goed, want op zo weinig koolhydraten ga je stinken naar amoniak!

Comment

Op die lage koolhydraten doelde ik ook toen ik zei dat ik het "op zich een HEEL aardig schema" vond. Keiharde krachttraining op zo weinig koolhydraten is heeeeeeeeel zwaar! Maar goed, als de discipline en de motivatie er zijn is het wel DE manier om snel ripped te worden.

@topicstarter

neem deo mee en douche nadien heel goed, want op zo weinig koolhydraten ga je stinken naar amoniak!
                  ik geef je 100% gelijk haha

Comment

@topicstarter

Er zij trouwens mensen die het wel kunnen. Druifje zat op 75gr op kt dagen en ging er super op. Ow well.

Verder stil in deze thread....

Comment

Ik zat op 65-99gr en rook nooit naar ammonia. Maar goed ander soort dieet. Je had meer dan genoeg proteine die de spieren beschermd.

Comment

ik zit tussen 7 en 13 gr op een dag..en elkedag KT

en ik stink...soms >.<

Comment

..Ik herinner me iemand die naast me stond te trainen en telkens "I love the shit!" riep..en daar ook daadwerkelijk naar rook...

Comment

..Ik herinner me iemand die naast me stond te trainen en telkens "I love the shit!" riep..en daar ook daadwerkelijk naar rook...
                            hahahahah XD

Comment

Ik heb het boek 'game-over' volume 2 gedownload (gratis en legaal trouwens), de opzet van dit dieet staat me wel aan. Handige tip dus.

Bodybuilding.com - Marc Lobliner - Game Over Book: Volume 2 Available NOW For Free!

edit: dit was Kevf

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X