Afslanken - voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Falstyr,

Ik ga zeker rekening houden met je opmerkingen. Ik heb haar voedingsschema net al wat aangepast in die richting. kh zullen wsl nog wel wat lager mogen/moeten.

7.30
    30g special K 100 Kcal, 4.8 eiwit, 19.5 kh, 0.3 vet
    200ml magere melk 74 Kcal, 7.8 eiwit, 10.2 kh, 0.2 vet

30g whey 114 Kcal, 27 eiwit, 0.6 kh, 0.6 vet
    1 eetlepel olijfolie 100 Kcal 0 eiwit, 0 kh, 12 vet
    150g groenten 42 Kcal, 2 eiwit, 0.2 vet, 8.0 kh
    Totaal: Kcal 430, eiwit 41.6, kh 38.3, vet 13.3

10.15
    100g kippewit 96 Kcal, 22 eiwit, 0.8 vet, 0.0 kh
    2 capsules visolie 18 Kcal, 0 eiwit, 0 kh, 2 vet
    Totaal: Kcal 156, eiwit 24, kh 8, vet 3

12.30
    30g rijst 113 Kcal, 2.7 eiwit, 23.4 kh, 0.6 vet
    100g kipfilet 96 Kcal, 22 eiwit, 0.8 vet, 0.0 kh
    Totaal: Kcal 269, eiwit 26.7, kh 31.4, vet 3.6

15.30
    2 volkorenbrood (65g) 160 Kcal, 7.6 eiwit, 29 kh, 1.8 vet
    250g magere platte kaas 125 Kcal, 20 eiwit, 11.5 kh, 0

1 eetlepel walnotenolie 108 Kcal 0 eiwit, 0 kh, 12 vet
    Totaal: Kcal 415, eiwit 27.6, kh 40.5, vet 15.8

17.30
    Work-out (full-body of hardlopen)

18.30
    30g rijst 113 Kcal, 2.7 eiwit, 23.4 kh, 0.6 vet
    100g zalm 192 Kcal, 21 eiwit, 0 kh, 12 vet

Totaal: Kcal 347, eiwit 25.7, kh 31.4, vet 12.8

21.30
    250g magere platte kaas 125 Kcal, 20 eiwit, 11.5 kh, 0 vet

Totaal: Kcal 125 Kcal, 20 eiwit, 11.5 kh, 0 vet

Totaal Kcal 1.742, eiwit 165.6g, kh 161g, vet 48.5g
    Totaal Kcal 1.742, eiwit 662 Kcal (38%), kh 644 Kcal (37%), vet 436 Kcal (25%)

Comment

Geen zalm pwo, is te vet. Gebruik hier liever kabeljauw, tonijn, biefstuk, kip, tartaar, iets heel magers.

Verder alleen nog die Special K eruitdrukken, en je hebt echt een pracht van een voedingsschema.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als je de kh's nog lager wilt hebben kan. Gooi de eiwitten dan nog meer omhoog om toch aan je kcal te komen. Wel rekening houden dat je dan iets meer vocht moet drinken om afvalstoffen die als bijprodukt gemaakt worden afgevoerd kunnen worden. Niet te veel vloeistof meer drinken aangezien een hogere eiwit inname je nieren en zo al aardig belasten.

Je kan soort carbcycle doen. Op krachttrainingsdagen dat schema en de andere 4-5 dagen een schema waar je hoger in eiwit en dat je qua kh's dan de helft neemt. dus 80 op niet sport dagen en 160 op sportdagen. Time de kh's qua inname rond de sportmomenten + ontbijt.

Hoe zit het qua supplementen? Zie al Whey en Visolie, maar waar zijn de vitamintjes?

Comment

Met de berg groente die ze nu per dag moet eten zitten de vitamines wel goed. Wellicht nog wat vitamine C suppletie, maar dat ben ik.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Geen zalm pwo, is te vet. Gebruik hier liever kabeljauw, tonijn, biefstuk, kip, tartaar, iets heel magers.

Verder alleen nog die Special K eruitdrukken, en je hebt echt een pracht van een voedingsschema.
            Zalm zal ik naar 12u30 verschuiven en de kip dan pwo.

Wat betreft de vitamientjes, ze neemt 1 multi (tablet) en 2x0.5g vit C (poeder) per dag + dan nog de groenten.

Water drinkt ze ook voldoende.

Ik ga haar de eerste 4 weken die nu volgen met dit voedingsschema laten werken. Dan even evalueren. Als de resultaten goed zijn, dan blijft ze op dit schema tot het wat stilvalt, dan kan ik de carbcycle eventueel toepassen en/of de cardio wat opdrijven.

Ik veronderstel dat ze met dit voedingsschema niet echt nood heeft aan een rijst-refeeddag? Of vergis ik me?

Comment

Denk dat je met deze geen refeed nodig hebt. Je zit nog hoog genoeg in de carbs. Verder mooi voedingsschema kerel, zie je zelden. Doet me echt goed.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Denk dat je met deze geen refeed nodig hebt. Je zit nog hoog genoeg in de carbs. Verder mooi voedingsschema kerel, zie je zelden. Doet me echt goed.
                Dit is nu iets wat je graag wilt zien inderdaad. Een schema die niet zomaar in elkaar geknutselt is, maar waar over na gedacht is. Waar tijd in is gestoken en waar dingen zijn opgezocht.

Comment

Re-feed op dat schema is inderdaad niet nodig. Wordt pas van belang als je nog lager in kh's gaat, maar als je carbcycle doet is dat ook al opgelost hehe.

Comment

Ik zag ergens "30% lijkt hoog in verhouding tot haar lengte en gewicht" ;D hehe moest het even quoten ;] Nog vorderingen gemaakt?
                    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Week 2 is inmiddels ook achter de rug. Resultaat: 0,0 kg gewichtsverlies. In de spiegel zien we ook geen verschil. Kan dit te maken hebben met de aanpassing naar meer eten? Ze was natuurlijk een beetje teleurgesteld aangezien ze deze week (soms wel met wat moeite) haar voedings- en trainingsschema perfect gevolgd had. Maar ze geeft niet op vooraleer ze haar doel bereikt heeft!

Wat kan ze nu best doen? Schema gewoon aanhouden? Of kh al omlaag gooien?

Grtz..

Comment

Had geloof ik al gezegd dat je in het begin (2-3 weekjes) eerder aan zal komen eer het lichaam gewend is en gaat beginnen met afslanken? Dus kijk het nog 2 weekjes aan en ga dan die carbs langzaam verlagen als je wilt. Reden dat het moeilijk gaat is vooral vanwege het mentale, moet je door heen en dan komt het goed

Comment

Hey Brecht,

Ik ben zelf ook een meisje en zit waarschijnlijk in dezelfde situatie als je vriendin.
                          Het opstellen van je voedings en traningsschema is wel leuk, maar ik heb het gevoel dat het allemaal nogal opgelegd is, en dat er meer jij in zit dan zij, in dat schema.

Zou het niet beter zijn dat ze in het begin gewoon haar voedingsgewoonten een klein beetje aanpast, als eerste stap (bv. minder snoepen, gezonder eten,...) en 3x sporten per week (al is het maar wat groepslessen met vriendinnen). Dat zou voor haar al een heel erg grote verandering zijn - en je zal meteen resultaat zien. Daarna kan ze nog altijd overstappen naar een streng schema, als ze daar zin in heeft.

In tegenstelling tot alle bezoekers van deze site, is ze nooit fanatiek bezig geweest met intensieve workouts etc.

Nu lijkt het allemaal ZO HEEL ERG veel voor haar... En geloof me, als het niet plezant is, zal ze het niet volhouden (zo zijn dames nu eenmaal...).

Het is leuk dat je je vriendin aanmoedigt om gezond te leven, maar met mate lijkt me echter beter... Anders weegt ze binnenkort voor je't weet 4kg meer, en dàt is nu net wat niemand van jullie beiden wil!

Succes ermee en wens haar veel goede moed!

Comment

Hey Nellybean,

Als ze mij vraagt om haar te helpen, dan doe ik dat gewoon. Ze wil zelf gezonder gaan leven en een paar kilo afvallen. Ik heb haar zeker niets opgelegd, dat zou ik nooit doen. Van mij moet ze ook helemaal niet afvallen, ik vind haar goed zoals ze nu is. Ik zeg zelfs dat ze het rustig aan moet doen en dat ze haar tijd moet nemen om haar lichaam zich te laten aanpassen. Heb haar net zoals je zegt voorgesteld om gewoon haar voedingsgewoonten in het begin wat aan te passen, dus gewoon wat gezonder te gaan eten, maar ze wil echt een voedingsschema. Kan haar dat dan toch moeilijk verbieden hè? Groepslessen met vriendinnen doet ze ook en hardlopen doet ze omdat ze dat leuk vindt..

Ze vindt het trouwens allemaal heel plezant, dus niet heel erg zoals jij zegt.. Dus wat dat betreft zit je gevoel wel mis denk ik. Ze was vanmorgen gewoon een beetje teleurgesteld dat ze niets afgevallen was afgelopen week, that's it.

Ik moedig haar aan waar nodig, maar ik zal haar eerder wat intomen dan haar iets opleggen.

Ik ben helemaal geen expert als het op afvallen aankomt, ken wel de basisprincipes maar dan stopt het ook. Daarom vraag ik hier om info en tips voor haar.

Grtz..

Comment

Goed punt Nelly. Iets wat we nog wel eens vergeten. Ik ben zelf ook niet beginnen met wat ik nu heb. Eerst een ruw sportschema waar alleen spiergroepen in staan en dan zelf ter plekke verzinnen welk toestel oefening je zin in hebt. Alleen qua voeding was het wel meteen strikt. Het trainen evolueerde vanzelf stapje voor stapje.

Maar degene er meer bij betrekken waar het voor bedoeld is...altijd belangrijk. Zo zet je immers een schema op wat de "klant" aanspreekt als het ware.

Bedankt voor de Reminder Nelly

Comment

Ik vind het juist overkomen alsof BrechtG het heel goed aanpakt met zijn vriendin. Het was mij iig heel duidelijk dat hij dit voor haar doet en niet voor zichzelf.

@BrechtG: Heel goed dat je je vriendin niet meteen to the limit pusht als het een weekje tegenvalt (dus niet meteen alle koolhydraten eruit gooeien bijvoorbeeld). Heb het idee dat je haar op een hele positieve manier begeleidt en opbouwende kritiek geeft, dat moet wel goed komen .
                                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X