Afslanken - voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zo, week 3 zit erop. Gewichtsverlies in week 3: 400g. Vetpercentage na week 3: 28,5% (7-puntsmeting).

Startgewicht was dus 62kg met een vetpercentage van 30% (43,4kg vvm, 18,6kg vet). Gewicht na 3 weken is 61,1kg met een vetpercentage van 28,5% (43,7kg vvm, 17,4kg vet).

Ze is al heel tevreden met dit resultaat. Haar metabolisme komt ook goed op gang, de 6 maaltijden gaan er zeer vlot in en tussendoor eet ze nog regelmatig wat wortelen of wat andere groenten.

Grtz..
    Brecht

Comment

Gaat goed.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Aangezien het metabolisme op gang komt zal ze elke week meer moeten kunnen gaan afslanken vanaf nu. Succes

Comment

We zijn weer 2 weken verder.. Ze heeft de laatste 2 weken geen vooruitgang meer geboekt en dat vinden we wel vreemd.

Gewicht is dus blijven steken op 61.1kg met een vetpercentage van 28.5%.

Ik heb vorige week wat koolhydraten geschrapt waardoor ze nu op 123gr koolhydraten zit. Eiwitten en vetten zijn iets verhoogd. Totale calorie-inname zit nu op 1.600Kcal per dag (kh 31%, eiwitten 43%, vetten 26%).

Ze voelt zich heel goed in haar vel, ze vindt het trainen zeer leuk en ze heeft verder nauwelijks moeite om haar voedingsschema te volgen. Ze is ondertussen 5cm kwijt rond haar middel en dat stemt haar al heel tevreden. Ze vraagt zich wel af hoe het komt dat ze geen vorderingen meer maakt wat betreft verlaging in vetpercentage en gewichtsverlies. Iemand een idee?

Grtz..
          Brecht

Comment

Denk dat ze dan gewoon even een plateau heeft geraakt. Gewoon volhouden, eventueel wat cardio erbij gooien, en je gaat vanzelf weer verder.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Is het niet wat vroeg om al op een plateau te geraken? Ze is 5 weken bezig en is 'maar' 1kg afgevallen en in vetpercentage 1,5%.. In principe zou het allemaal toch wat makkelijker moeten gaan, of niet?

Kan het zijn dat haar dagelijkse Kcal behoefte verkeerd berekend is? Ik heb daarnet nog eens gerekend en die zou nu ca. 2.100 Kcal zijn bij haar huidige stats. Dit lijkt me toch een normale Kcal behoefte voor een vrouw van 61kg bij een lengte van 168cm, een vetpercentage van 28.5% die momenteel 4 à 5 keer sport per week. En met 1.600 Kcal zit ze net 500 Kcal onder haar dagelijkse behoefte..

Comment

Het kan zijn dat ze gewoon een veel efficiënter verteringsgestel heeft dan vele anderen en daarom een lagere behoefte heeft. Zou gewoon wat cardio in haar schema doen. Of anders 200kcal extra schrappen, en kijken wat er gebeurd.

sigpic

Comment

Zowiezo leert de tijd het wel. Er zijns soms momenten dat je even vast komt te zitten, maar dan moet je gewoon wat dingetjes veranderen en afzien hoe dat afloopt. Gewoon doorgaan en niet opgeven
                  "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

zijn er toevallig externe factoren zoals een (poging tot) stoppen met roken?
                    andere trainingen/trainingstijden of minder intensief?

als jullie blijven trainen en blijven eten onder de behoefte, raakt ze gegarandeerd gewicht kwijt. volhouden dus, het gaat goed

Comment

Hmm zou het idee van General met wat aanpassingen door voeren. Doe op sportdagen 300kcal onder onderhoud en op niet sport dagen 700. Ga dus cyclen en laat op niet KT dagen de koolhydraten net onder de 100 zakken en op sport dagen 150-170 behouden. Geef een nieuw trainingsschema. Circuit training idee. Combinatie daarvan zou wel moeten helpen.

Comment

Originally posted by Loebas667 View Post
                        zijn er toevallig externe factoren zoals een (poging tot) stoppen met roken?
                        andere trainingen/trainingstijden of minder intensief?

als jullie blijven trainen en blijven eten onder de behoefte, raakt ze gegarandeerd gewicht kwijt. volhouden dus, het gaat goed
                        Er zijn geen externe factoren zoals stoppen met roken. Trainingen zijn enkel opgevoerd en verhoogd kwa intensiteit.

Ze blijft gewoon verder doen, met hier en daar een aanpassing. De aanhouder wint!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Hmm zou het idee van General met wat aanpassingen door voeren. Doe op sportdagen 300kcal onder onderhoud en op niet sport dagen 700. Ga dus cyclen en laat op niet KT dagen de koolhydraten net onder de 100 zakken en op sport dagen 150-170 behouden. Geef een nieuw trainingsschema. Circuit training idee. Combinatie daarvan zou wel moeten helpen.
                          Dat gaan we vanaf volgende week eens proberen, afhankelijk van de resultaten van deze week.

Bedankt voor het meedenken allemaal!!

Comment

trouwens...55kg bij 20% als doel. Dan zal ze net een geatropheerde mummie zijn. Probeer haar 65-70kg te laten wegen met 20%

Comment

Ik heb me vandaag aangemeld omdat ik zeer nieuwschierig ben naar alle afvaltechnieken. Ik wil zo graag een keer goed afvallen. Ik ben nu 2 weken aan het lijnen en wil strakker worden. Ik wil eerst rond mijn gewicht komen van 53 kg en dan strakker worden. Ik begrijp dit dieet niet... dit is toch veel te veel eten?

Comment

Nope dat is juist genoeg eten. Als je weinig eet val je op kort termijn snel af, maar schiet het er net zo vlug weer aan. Ergo crash dieet wat dus faalt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X