Afslanken - voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by salonmooi View Post
    Ik heb me vandaag aangemeld omdat ik zeer nieuwschierig ben naar alle afvaltechnieken. Ik wil zo graag een keer goed afvallen. Ik ben nu 2 weken aan het lijnen en wil strakker worden. Ik wil eerst rond mijn gewicht komen van 53 kg en dan strakker worden. Ik begrijp dit dieet niet... dit is toch veel te veel eten?

Ook welkom...
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by salonmooi View Post
      Ik heb me vandaag aangemeld omdat ik zeer nieuwschierig ben naar alle afvaltechnieken. Ik wil zo graag een keer goed afvallen. Ik ben nu 2 weken aan het lijnen en wil strakker worden. Ik wil eerst rond mijn gewicht komen van 53 kg en dan strakker worden. Ik begrijp dit dieet niet... dit is toch veel te veel eten?
      afvallen is niet zo weinig mogelijk eten. Het lichaam is handig en logisch ingesteld. In hongersnood situaties past het lichaam zich zo aan, dat hij minder gaat gebruiken. Ook neemt hij als eerste de spieren weg, zodat hij langer met de vetreserves overweg kan.

Het gevolg is dus, je verliest spieren, waardoor je behoefte flink kan dalen, wat tot gevolg heeft, dat je minder kunt eten. Als je dan weer zoals vroeger gaat eten, word je dus weer dikker, puur omdat je onderhoud zo laag is geworden.

Ook geef je bij te weinig eten je lichaam niet de nodige stoffen die hij nodig heeft. Het is dus zeer ongezond en eigenlijk moet je lichaam ook alleen gebruik maken van deze spaarstand, als je echt niks om te eten hebt.

En niet meer dan 500 gram per week. Anders gaan er te veel spieren verloren. met 500 kcal onder je behoefte val je prima en goed af.

Ga ook niet vetarm eten, vetten heb je nodig. Sterker nog, omega 3 vetten helpen je juist bij het afvallen.

Ga nooit, maar ook nooit aan iets beginnen, zonder dat je weet wat je doet. Zeker niet als het om je lichaam/gezondheid gaat.

De gevolgen van te weinig eten, kunnen enorm zijn. Het kan op lange termijn zelfs toch onvruchtbaarheid zorgen, haar uitval etc. Maar dan ben je wel heel erg zwaar ondervoed.

Hoop dat het duidelijk is. Stel je trouwens ook even voor, lijkt me wel fijn voor ons allemaal.

Comment

Hoi,

We zijn weer twee weken verder. M'n vriendin weegt nu 61.0kg met een vetpercentage van 27.8%.. Dus op 2 weken tijd slechts 100g afgevallen en het vetpercentage met 0.7% verminderd.

Vanaf nu gaan we onderstaande proberen (voorstel falstyr/General), want het resultaat is toch niet wat het moet zijn momenteel!

Op sportdagen 300kcal onder onderhoud en op niet sport dagen 700. Ga dus cyclen en laat op niet KT dagen de koolhydraten net onder de 100 zakken en op sport dagen 150-170 behouden. Geef een nieuw trainingsschema. Circuit training idee.

Voor de rest zou ik het ook niet weten, heel vreemd dat het niet goed loopt..

Grtz..

Comment

Wat is er niet goed aan? Qua vet% zit je redelijk goed. Natuurlijk kun je nog strikter voor 0.3-0.4% vet meer in die 2 weken tijd. En qua gewicht niets verliezen is niet erg als je vet% wel blijft zakken. Betekend dat ze spiermassa kweekt en er strakker uit gaat zien als het vet% nog verder zakt.

Vind het best netjes gaan zo

Comment

Niet goed is natuurlijk relatief hè! Ze had liever 0.7% vet per week verloren natuurlijk! Het uitzicht voor de spiegel is al een wezenlijk verschil en de broeken worden allemaal te groot ter hoogte van haar middel!

Gewicht zou ze toch ook graag nog wat naar beneden krijgen, ze wil namelijk niet te gespierd worden.

Comment

Vind het ook netjes gaan hoor. 0,7% Eraf, en maar 100 gram verlies. Zeker voor een dame... Petje af hoor.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Niet zeuren over "te" gespierd. Dat valt reuze mee. Gewoon het vet% er af halen en that is it. Als ze zich echt te gespierd vind kan ze gewoon stoppen met sporten zakt het vanzelf weg :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X