Buikvet wegtrainen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ikzelf doe HIIT sprint/jog variant van 15 mins, heb daar toen i kbegon toch meermaals een ontbijtje verloren hoor ^^ , maar on topic, als je nog fut hebt voor een Tabata gewoon doen dan, je lichaam zal wel van zich laten horen als je op bent.
    "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

Originally posted by Giokeh View Post
      je lichaam zal wel van zich laten horen als je op bent.
      Ja, in de vorm van sirenes en mannen in wit..whiieeeeee

Nee serieus, denk dat als je lichamelijke conditie op peil is en je het gewoon opbouwt, hiit en tabata na elkaar wel lukt hoor.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        We hebben hier in Veldhoven een sprintbaan bij onze school liggen, dus als je je wilt bewijzen tegenover erik en mij...
        Bewijzen is een groot woord, maar ach, waarom zou ik eens niet meedoen
        Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Comment

in een sprint over korte afstand maak ik ook nog wel kans denk ik. Heb een erg explosieve startsnelheid .

Comment

High intersitie interval training

Reactie op:
            Goeie manieren van cardio doen zijn:
            Hiit: high intensitie interval training. Dat is bijvoorbeeld 1 min op een hard tempo en dan 30 seconde op een zachttempo. De verbranding tijdens de cardio is lager dan gewoon normaal een tempo van 130 hartslagen, maar de naverbranding is groter.

Van Catje:
            Hoi, dit ga ik vanmiddag zeker doen op de loopband 10 min.
            Mijn schema die ik had gepost ga ik 4 weken doen.
            Heb vanmiddag een afspraak met mijn trainer, ga eens horen wat hij te vertellen heeft.
            Jullie horen van mij.

Catje

Comment

Originally posted by Catje View Post
              Reactie op:
              Goeie manieren van cardio doen zijn:
              Hiit: high intensitie interval training. Dat is bijvoorbeeld 1 min op een hard tempo en dan 30 seconde op een zachttempo. De verbranding tijdens de cardio is lager dan gewoon normaal een tempo van 130 hartslagen, maar de naverbranding is groter.

Van Catje:
              Hoi, dit ga ik vanmiddag zeker doen op de loopband 10 min.
              Mijn schema die ik had gepost ga ik 4 weken doen.
              Heb vanmiddag een afspraak met mijn trainer, ga eens horen wat hij te vertellen heeft.
              Jullie horen van mij.

Catje
              maak er maar gerust 20 min van, vind 10 min wel heel erg weinig voor een Hiit

Comment

Wat kan ik beter doen?
                10 min. fietsen
                KT
                10 min. steppen
                10 min. Hiit???

Of 10 min. fietsen voor warming up
                KT
                20 min. Hiit

Catje

Comment

HIIT na KT....nee. HIIT op tussen liggende dagen zonder KT is effectiever. Cardio na KT zou ik zo wie zo niet doen, ivm spierafbraak, en als je het per se wilt is het verstandiger normale intensiteit 20-30mins.

Cardio als warming up zie ik ook het nut niet van in. Doe gewoon 2 lichte opwarm sets met KT eer je aan de werk sets begint om het bloed goed te laten stromen en de spieren wakker te schudden voor wat komen gaat.

HIIT
                  5mins inlopen. Meestal zet ik de loopband op 4:30 pauze om even te rekken en strekken, dan 30sec verder inlopen eer je echt begint.
                  Kort mogelijke intervals voor 20-30mins. Begin met wat je aan kan en verkort de intervals tussen lopen-joggen-sprinten elke keer.

Comment

Oke, wist ik helemaal niet!! dat als je cardio doet na KT, dat dit zorgde voor spierafbraak!!
                    Ik ben maar een klein vrouwtje van 1.59 cm en met een vet% van 34.2, dit zit eigenlijk alleen maar op de boven benen. Dit is al jaren en jaren een doorn in mijn oog.
                    Ik vind dat dit veel strakker moet worden en wil er ook tijd en energie in steken om dit nu voor eens en altijd te corrigeren in gespierde, mooi gevormde benen.
                    Mijn armen mogen ook wel getraint, vooral mijn triceps.
                    (Goh wat een openbaring over mijn uiterlijk).
                    Ben eigenlijk best wel ijdel.

Vandaar in mijn trainingschema voornamelijk been/ arm/ buikspieren en cardio om vet te verliezen.
                    Wat is een goed schema voor maandag/ woensdag/ vrijdag? ( zie mijn trainingsschema op het forum). of moet ik mij alleen concentreren op de KT en de cardio niet meer doen?
                    b.v.
                    maandag: benen, buik
                    woensdag: armen, buik
                    vrijdag: benen, buik
                    maandag: armen, buik
                    woensdag: benen, buik
                    etz, enz
                    Dan kan ik dit ook doen na mijn werk, want de training zelf is dan niet zo lang.
                    En de groeiprikkels blijven hoog.
                    Ja!!! ik leer nog wel wat op dit forum.

Ik hoor heel graag van jullie.
                    Catje

Comment

Maak een besluit wat je wilt. Of meer spieren of afslanken en ga daar voor. Ik zou eerst voor afslanken gaan en dat doen door een goed eetschema en 3x in de week intens krachtsport te doen voor 60mins volledig lichaam. Na een maand of zo wordt de vooruitgang minder en kun je cardio toevoegen.

Comment

Originally posted by python View Post
                        Bewijzen is een groot woord, maar ach, waarom zou ik eens niet meedoen
                        Dan moeten we maar een keer wat beleggen.
                        Originally posted by Spectral View Post
                        in een sprint over korte afstand maak ik ook nog wel kans denk ik. Heb een erg explosieve startsnelheid .
                        Ik juist niet. Start is gemiddeld, wellicht iets onder het gemiddelde, top zit tussen de 40-60m en daarna moet er iemand naast me rennen om dat vast te kunnen houden.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oke, Falstyr
                          ik heb mij gisteren laten wegen en vet gemeten op de sportschool.
                          Ben nu 59.9 kilo en vet% 29.4
                          Ben daarover eigenlijk best wel tevreden.
                          Ik ga ma-wo-vrij KT doen, en mij hier volledig op concentreren.
                          Even geen cardio dus.

Ik heb mijn wensen verteld aan de trainer en hij heeft mijn schema die ik had gepost ook goed bevonden.
                          Ik ga straks wel een nieuwe afspraak maken met hem voor over een maand en dan de cardio erbij doen. (misschien?)

Trouwens in 2.5 week tijd ben ik best wel al strakker geworden op de bovenbenen.
                          Vanaf vandaag ga ik ook niet meer op de wegschaal staan thuis ( ik deed dat elke dag).
                          Ga gewoon mij laten wegen en vet% op de sportschool 1x per maand. Brengt denk ik ook wel een stukje rust erbij.
                          De spiegel is eigenlijk wel de beste graadmeter.
                          Heeft opmeten wel zin? of dit ook gewoon niet doen?

Heel erg bedankt voor je uitleg en motivatie.
                          I go for it

Catje

Comment

Het schema in de openings post is niet geweldig en ideaal voor vetverbranding. Dus over 4 weken niet aan cardio denken, maar aan een fatsoenlijk intensief sportschema. Een schema wat je 3-4x in de week kan doen voor 60mins. Een schema waarin je zoveel mogelijk compound oefeningen hebt, dus oefeningen die zoveel mogelijk spieren in het lichaam gebruiken. En natuurlijk korte pauzes tussen sets houden.

Opmeten kan. Je kan om de week op dezelfde dag en omstandigheden met een meetlint op verschillende plekken je omvang op meten, je vet% en gewicht. Als je dat wilt natuurlijk. Al die cm's zien verdwijnen is goed zowel op papier als in de spiegel Daarnaast is om de week meten handig om te zien wanneer je eventueel aanpassingen moet maken qua sport of voeding. De bi-wekelijkse meet momenten zijn dan monitorpunten om te zien of je progressie nog goed verloopt.

Comment

oke, ik ga helemaal voor KT, en doe geen cardio meer over 4 weken.
                              Ga ma-wo-vrij 60 min. zonder teveel te kletsen, mijn oefeningen doen.
                              Ik heb net een afspraak gemaakt met mijn trainer voor over 4 weken.
                              Hij meet dan mijn gewicht en vet%, thuis meet ik dan zelf wel op.
                              Is denk ik wel beter om inderdaad vooruitgang te zien.

Wat adviseer je hoeveel herhalingen?
                              Ik doe nu 3x 15x met een zo zwaar mogelijk gewicht dat ik tillen kan. (kg heeft de trainer verhoogd)
                              Soms is dit bij de benen, boven/achter/ buik 1x 15 en zwak ik af naar minder.
                              Ga wel door tot het uiterste wat ik kan.
                              Kan ik dan niet beter 3x 12x doen?

Catje

Comment

Als je vrij nieuw bent is 12-15 herhalingen voor 3-4 sets voldoende de eerste 4 weken. Het is af tasten wat je qua gewicht moet hebben. Progressief laden werkt goed in het begin.

Je pakt dan set 1 met 10kg bijvoorbeeld. Set 2 doe je met 15kg, set 3 met 20kg en set 4 met 25kg nog zoveel als je kan. Week later doe je 15kg, 20kg, 25kg, 30kg en bouw je het zo elke keer weer op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X